راه‌ اندازی استارت‌ آپ در کانادا 

چرا نوشتن بیزینس پلن برای راه‌اندازی استارت‌آپ در کانادا ضروری است؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راه‌ اندازی استارت‌ آپ در کانادا 

کانادا دارای برنامه‌ های مهاجرت تجاری متعددی برای جذب تاجران و کارآفرینان دارد. برنامه ویزای استارتاپ کانادا یکی از این برنامه‌ها است که به متقاضیان فرصت دریافت اقامت دائم تحت این برنامه را می‌دهد. ویزای استارت‌ آپ کانادا الزامات خاص خود را دارد، اما مهم‌ترین مورد برای راه‌اندازی یک استارت‎آپ، داشتن یک بیزنس‌پلن است.

بیزنس‌پلن استارت‌آپ یک سند مکتوب دربردارنده ایده‌ها و استراتژی‌های شما برای راه‌اندازی، مدیریت و در نهایت خروجی استارت‌آپ‌ مورد نظر شما است. فراموش نکنید که بیزنس‌پلن یکی از مهم‌ترین اسناد ضمیمه درخواست شما برای مهاجرت تجاری به کانادا محسوب می‌شود.

بنابراین هرگونه اشتباه یا ارائه اطلاعات نادرست در بیزنس‌پلن می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود. بیزنس‌پلن شامل معرفی کسب‌و‌کار، مسائل مالی و پیش‌بینی‌هایی اقتصادی آینده یک استارت‌آپ است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیزینس پلن برای مهاجرت و دیدن نمونه های بیزنس پلن استارتاپ این مقاله از سایت کاناداپاس را مطالعه کنید.

راه‌ اندازی استارت‌ آپ در کانادا 

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تفاوت بیزنس‌پلن برای مهاجرت با بیزنس‌پلن معمولی

در جدول پیشرو هشت اختلاف اساسی بین یک بیزنس‌پلن معمولی با یک بیزنس‌پلن برای برنامه‌های مهاجرتی آورده شده است:

تفاوت‌ها

بیزنس‌پلن معمولی بیزنس‌پلن مهاجرتی

بررسی‌کنندگان

سرمایه‌گذاران

افسران ویزا

پیام اصلی محتوای آن

ارزش سودآوری خالص مشارکت اقتصادی

جهت‌گیری محتوا

مخاطب محور جامعه محور

الزامات حقوقی

ندارد

دارد

ارائه مهارت‌ها و سوابق قابل انتقال

لازم نیست

لازم است

تاکید در مورد متقاضی ضروری نیست

ضروری است

تبعات منفی

رد درخواست بودجه

ریجکتی ویزا

معیارهای مورد بررسی استانداردهای تجاری

قوانین مهاجرت

نکات مهم درباره نوشتن یک بیزنس‌پلن قوی برای ویزای استارت‎آپ کانادا

به طور کلی پیشنهاد می‌شود که سه نکته مهم را در زمان نوشتن یک بیزنس‌پلن قوی برای ویزای استارت‌آپ کانادا را درنظر بگیرید:

  • الزامات ویزا را برآورده کنید: هنگام درخواست برای ویزای استارت‌آپ کانادا، شما نیاز به دریافت یک نامه حمایتی از یک سازمان تعیین‌شده دارید. یکی از مواردی که به شما در دریافت این نامه کمک خواهد کرد، داشتن یک بیزنس‌پلن قوی خواهد بود. در این بیزنس پلن، شما باید شرایط دریافت ویزا را برآورده کنید.
  • همیشه از زبان ساده استفاده کنید: از استفاده بیش از حد از اصطلاحات تجاری خودداری کنید و استراتژی کسب‌وکار خود را به گونه‌ای بیان کنید که برای همه افسران مهاجرتی قابل فهم و بدون پیچیدگی و ابهام باشد.
  • تاکید بر بخش‌های خاص مربوط به ویزا: بسته به هدف کسب‌وکار مورد نظر خود، بیزنس‌پلن را به گونه‌ای بچینید که نشان دهد که برنامه‌ریزی کسب‌وکار چیست؟ به عنوان مثال توضیح دهدی که کسب‌وکار چگونه توسعه می‌یابد، روی چه ویژگی‌هایی تمرکز دارد و چه حوزه‌هایی را به طور گسترده پوشش خواهد داد.

راه‌ اندازی استارت‌ آپ در کانادا 

 

اجزای یک بیزنس‌پلن قوی برای ویزای استارت‌آپ کانادا

نوشتن یک بیزن‌پلن قوی برای مهاجرت به کانادا، یکی از مسائل چالش‌برانگیز برای متقاضیان ویزای استارت‌آپ است؛ اما به صورت کلی بیزنس‌پلن باید شامل اجزای زیر باشد:

  • شرح مدل کسب‌وکار
  • شرحی از محصولات یا خدمات
  • استراتژی بازاریابی برای ارتقای کسب‌وکار
  • طرح استخدامی کارکنان
  • آنالیز جامع سود و زیان
  • تحقیقات در مورد بازار کانادا
  • آنالیز نقاط قوت و ضعف
  • پیش‌بینی امور مالی
  • چشم‌انداز شغلی
  • استراتژی پیشنهادی برای کسب درآمد
  • استراتژی راه‌اندازی کسب‌وکار

مطالعه بیشتر: با این 3 نکته از مهیار حلاج پور گرفتار کلاهبرداری استارتاپ نشوید

اهمیت نوشتن بیزنس پلن برای راه‌اندازی ویزای استارت‌آپ کانادا

در این بخش از مقاله به بررسی مواردی پرداخته شده است که اهمیت نوشتن یک بیزنس پلن برای مهاجرت به کانادا را از طریق ویزای استارت‌آپ را نشان می‌دهد:

  1. پیش از ارائه درخواست برای ویزای استارت‌آپ کانادا، باید ایده خود را به یک سازمان تعیین‌شده را ارائه دهید و اثبات کنید که چرا معتقدید کسب‌وکار شما پتانسیل موفقیت را دارد. بیزنس‌پلن کسب‌وکارتان باید خلاصه مناسبی از چشم‌انداز شغلی کسب‎وکار شما در کانادا باشد و در نهایت سازمان مدنظر را برای سرمایه‌گذاری بر کسب‌وکار را متقاعد کند.
  2. اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC) سالانه هزاران درخواست مهاجرتی برای ویزای استارت‌آپ را دریافت می‌کند که بیشتر این افراد حداقل الزامات این برنامه را دارند، اما ممکن است به دلیل ارائه برنامه‌ریزی نامناسب با یک بیزنس‌پلن ضعیف رد شوند.
  3. مهم است که بیزنس‌پلن خود را به گونه‌ای تنظیم کنید که افسران مهاجرت را متقاعد کند. افسران مهاجرت کانادا بیشتر متقاضیانی را برای مهاجرت تجاری به کانادا تایید می‌کنند که احتمال موفقیت تجاری آن‌ها در کانادا بالا است. همچنین افسر مهاجرت کانادا بیزنس‌پلن کسب‌وکار را با این هدف بررسی می‌کند که مطمئن شود کارآفرینان خارجی به ایجاد شغل برای کانادایی‌ها و راه‌اندازی مشاغل خود به اقتصاد محلی و کشور کانادا، کمک می‌کنند.
  4. از نظر افسران مهاجرت کانادا، کارآفرینانی بیشتر مورد تایید خواهند بود که بتوانند مهارت‌ها، تجربیات، برنامه‌ریزی‌های دقیق و تعهد خود برای راه‌اندازی استارت‌آپ را با ارائه یک بیزنس‌پلن قوی کسب‌وکار نشان دهند. بیزنس‌پلن قوی یک کسب‌وکار اساسا یک سند مکتوب برای اثبات آینده‌نگری متقاضی برای افسران اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا است.
  5. بیزنس‌پلن کسب‌وکار مهم‌ترین بخش درخواست ویزای استارت‌آپ شما محسوب می‌شود. اگر بیزنس‌پلن کسب‌وکار ضعیف باشد، شانس موفقیت در دریافت ویزای استارت‌آپ و مهاجرت موفقیت‌آمیز به کانادا را کاهش می‌دهد که منجر به از دست دادن زمان و اتلاف هزینه متقاضی خواهد شد.
  6. نوشتن یک بیزنس‌پلن قوی برای کسب‌وکار، حرفه‌ای بودن شما را نشان می‌دهد. همچنین بیزنس‌پلن به شما کمک می‌کند تا تصویر دقیقی از جزئیات مهم در مورد کسب‌و ارتان را داشته باشید. با داشتن بیزنس‌پلن کسب‌وکار، شما درک درستی از هدف، موارد ضروری برای راه‌اندازی کسب‌وکار، نحوه صرف هزینه‌های هر بخش و سودآوری خود خواهید داشت. بیزنس‌پلن قوی یک کسب‌وکار به شما کمک می‌کند که نحوه توسعه، سازمان‌دهی و اولویت‌بندی هر بخش را بدانید.

کلام آخر

با توجه به این که بیزنس‌پلن کسب‌وکار برای مهاجرت از طریق ویزای استارت‌آپ نیاز به گنجاندن الزامات دقیق بسیاری است و اکثر متقاضیان تجربه خاصی در این مورد ندارند، بنابراین به متقاضیان توصیه می‌شود که برای تنظیم و نوشتن یک بیزنس‌پلن قوی از یک وکیل یا مشاور مهاجرتی کانادا کمک و راهنمایی دریافت کنند. در بیشتر موارد، یک شرکت حقوقی مهاجرتی، خدماتی از جمله تنظیم و کمک به ارائه درخواست ویزای استارت‌آپ برای متقاضیان را ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره ویزای استارت‌آپ کانادا و نحوه نگارش یک بیزینس‌پلن قوی و کاربردی با مشاوران ما در مجموعه حقوقی و مهاجرتی کاناداپاس در ارتباط باشید. مجموعه کاناداپاس تحت مدیریت مهیار حلاج‌پور به صورت تخصصی در زمینه ویزای استارت‌آپ کانادا فعالیت می‌کند و بیش از صدها پرونده مهاجرتی موفق در زمینه تجاری را در کارنامه خود دارد.



 الی گشت    

                تور کیش