نکات مهم برای خرید بلیط چارتر
کوپه‌های 4 نفره قطار مسافربری

برای خرید بلیط چارتر قطار تعداد مسافران باید چند نفر باشد؟

بسیاری از افراد مسافرت با قطار را بهترین راه برای سفرهای گروهی می‌دانند. اما قطعا کنار هم قرار گرفتن کوپه‌های هم گروهی‌ها برای تجربه سفری لذت بخش‌تر مسئله‌ای مهم است که در خرید بلیط قطار به صورت سیستمی هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. اما با خرید بلیط چارتر قطار قطعا می‌توان سفر دسته‌جمعی خوبی را با قطار تجربه کرد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

برای کسب اطلاعات بیشتر این مطلب را مطالعه کنید: خرید بلیط گروهی قطار، برای سفرهای دسته جمعی ارزان با قطار!

معنی چارتر چیست؟

 

چارتر به معنی دربست کردن یا دربست کرایه کردن است. در حقیقت وقتی یک آژانس و یا یک شخص حقیقی تعدادی از صندلی‌ها  و یا بلیط‌های هواپیما، قطار و… را برای مدت معینی اجاره می‌کند؛ یعنی آن تعداد صندلی را چارتر کرده است. با اینکه چارتر بیشتر در مورد بلیط‌های هواپیما کاربرد دارد؛ اما در مواقعی خاص برای خرید بلیط قطار نیز روش مناسبی است.

 

بلیط چارتر قطار چیست؟
مسیر ریلی تهران – شمال، روستای شوراب

 

بلیط چارتر قطار چیست؟

 

در مواردی که به صورت گروهی و دسته‌جمعی قصد سفر به مقصد مشترک داشته باشید؛ بهترین گزینه خرید بلیط چارتر قطار است. مفاهیم کلی چارتر که بهتر است بدانید در جدول زیر نشان داده شده است.

 

مفاهیم کلی بلیط چارتر قطار

 

شرایط خرید بلیط چارتر قطار چیست؟

 

دو شرط اصلی برای خرید بلیط قطار چارتر وجود دارد که عبارت است از:

 

  1. بلیط قطار چارتر فقط برای گروه‌های بالای 18 نفر صادر می‌شود.
  2. برای تهیه بلیط چارتر قطار، سرپرست گروه باید حداقل 14 روز مانده به تاریخ حرکت قطار مورد نظر، به سامانه دریافت بلیط گروهی شرکت ریلی مربوطه مراجعه کرده و با ثبت درخواست، بلیط‌های صندلی‌های کنار هم را به صورت یک‌جا خریداری نماید.

بلیط چارتر قطار به معنای بلیط ارزان نیس؛ بلکه مناسب سفرهای گروهی است.

 

خرید اینترنتی بلیط چارتر قطار چگونه است؟

برای رزرو اینترنتی بلیط چارتر قطار، می‌توانید با مراجعه به سامانه دریافت بلیط گروهی شرکت ریلی مربوطه و با ثبت درخواست در مسیر مورد نظر، تمامی بلیط‌ها را به صورت یک‌جا و در صندلی‌های کنار هم خریداری نمایید.

 

خرید آنلاین بلیط قطار
رزرو آنلاین بلیط قطار

آیا بلیط چارتر قطار ارزان تر است؟

 

اگر شما جزو آن دسته از افراد باشید که قصد سفر گروهی با قطار را داشته باشید؛ می‌توانید در فرصتی مناسب به عنوان یک فرد حقیقی، خودتان اقدام به تهیه بلیط چارتر از شرکت ریلی موردنظر نمایید که در این صورت هیچ تغییری در قیمت نخواهد داشت.

اما ممکن است شرایطی هم پیش بیاید که بلیط‌های خریداری شده  توسط دفاتر و آژانس‌های چارترکننده به طور کامل فروش نرفته باشد و حاضر شوند با قیمت پایین‌تری به فروش برسانند که در این صورت می‌توانید با بلیط چارتری ارزان قطار سفر کنید.

نکات مهم برای خرید بلیط چارتر قطار

  1. بلیط چارتری قطار از لحاظ قیمتی تفاوتی میان کودک و بزرگسال ندارد. در صورتی که در خرید بلیط معمولی قیمت بلیط قطار کودکان، کمتر خواهد بود. پس اگر بیشتر همسفرانتان کودک هستند؛ بهتر است بلیط خود را به صورت معمولی تهیه نمایید تا هم از تخفیف ویژه کودکان بهره‌مند شوید و هم با خرید زودهنگام بلیط، صندلی‌ها و کوپه‌های کنار هم را برای رزرو انتخاب کنید.
  2. در فصل‌های پرگردشگر خرید بلیط چارتری با قیمتی مقرون به صرفه ممکن نیست. در این ایام از سال بلیط‌ها به سرعت به فروش می‌روند و به دلیل تقاضای زیاد حتی به سختی می‌توان بلیط قطار را تهیه کرد.
  3. استرداد بلیط‌های چارتری کار ساده‌ای نیست. با خرید بلیط معمولی در صورت لغو سفر می‌توانید به راحتی بلیط را استرداد کرده و مبلغی نیز به عنوان جریمه از پرداختی شما کم خواهد شد. اما در بلیط چارتری چنین چیزی امکان‌پذیر نیست و استرداد بلیط مشکل است.

 

نکات مهم برای خرید بلیط چارتر
کوپه‌های 4 نفره قطار مسافربری

وسایل ضروری برای سفر با قطار

قبل از سفر با قطار وسایل ضروری و مدارکات لازم را حتما همراه خود داشته باشید. وسایل ضروری که در سفر ممکن است به آنها نیاز پیدا کنید شامل موارد زیر است:

  • کرم‌های ضروری ( ضد آفتاب و مرطوب کننده)
  • کیف‌دستی ایمن برای مدارک و بلیط
  • موبایل و شارژر و هنذفری
  • شانه
  • لیف و صابون یا شوینده
  • خوراکی‌های خشک به میزان لازم
  • نخ سوزن
  • پد الکلی و چسب زخم
  • مسواک و خمیردندان
  • گوش پاک‌کن
  • دستمال کاغذی و حوله شخصی
  • لباس راحتی

 

مدارک ضروری برای سفربا قطار
مدارک ضروری برای سفر با قطار

جمع بندی

سفر با قطار یکی از لذت‌بخش‌ترین شیوه‌های مسافرت‌های گروهی محسوب می‌شود. قطار بهترین گزینه برای مسافرت‌های گروهی خانوادگی و دوستانه، بدون دغدغه رانندگی است. بلیط چارتری قطار این امکان را به مسافران می‌دهد که با رزرو آنلاین بلیط قطار از سایت‌های معتبر فروش بلیط مانند قاصدک24 سفر سفر خوب و لذت‌بخشی را تجربه کنند.

سوالات متداول در مورد خرید بلیط چارتر قطار

  1. چارتر بلیط قطار ارزان‌تر است؟ بلیط چارتری قطار به معنای بلیط ارزان‌تر نیست. بلکه منظور از آن نوعی از بلیط است که قبل از زمان فروش توسط شرکت‌های چارترکننده خریداری می‌شود و برای سفرهای گروهی مناسب است.
  2. برای خرید بلیط چارتری حداقل تعداد افراد چند نفر باید باشد؟ حداقل 18 نفر
  3. چطور باید برای خرید بلیط چارتری اقدام کنیم؟ برای این کار باید یک نفر از میان گروهی که قصد سفر دسته‌جمعی دارند؛ دسته کم دو هفته قبل از رسیدن زمان دلخواه برای سفر، اقدام به خرید بلیط نماید.