ویزای تحصیلی انگلستان

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان + تحصیل در انگلستان (هزینه ها+شرایط)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

اخذ ویزای تحصیلی انگلستان شامل مراحل مختلفی می باشد؛ در این مقاله می خواهیم تمام مراحل اخذ ویزای تحصیلی انگلستان را به صورت گام به گام بررسی کنیم؛ اولین قدم در این مسیر، آماده سازی، تکمیل و ترجمه است.

در مرحله بعد باید فیلد (رشته) مد نظر خود را انتخاب نمایید؛ رشته ای که انتخاب می‌ کنید باید مرتبط با رشته تحصیلی قبلی شما باشد؛ در مرحله بعد باید دانشگاه هایی را بیابید که رشته مورد نظر شما را ارائه بدهند.

البته همه دانشگاه ها، همه دپارتمان ها و همه مقاطع را ندارند؛ پس از اینکه لیستی از دانشگاه های مورد نظر خود تهیه کردید، برای آن دانشگاه ها اقدام کنید. پس از پذیرش شما توسط یکی از آنها، فرآیند اصلی اخذ مجوز تحصیل انگلستان (اخذ ویزای تحصیلی انگلستان) آغاز می‌شود؛ هنگامی که با موفقیت پذیرفته شدید، مدرک بسیار مهمی همراه با نامه پذیرش شما صادر می گردد و این مدرک CAS نام دارد و در مدرک شما، مشخصات تماس و مدارک بعدی شما ارسال خواهد شد، وارد می‌شود.

بسته به اینکه چه سنی دارید برای ویزای تحصیلی انگلستان درخواست میکنید و در چه مرحله ای اقدام می‌کنید، انواع مختلفی از ویزای تحصیلی انگلستان وجود دارد؛ . برای افراد در بازه سنی 13 تا 14 ساله با اخذ پذیرش از دوره های GCSE که به صورت یک ساله و دو ساله هستند ویزای تحصیلی صادر می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اما برای بازه سنی بالاتر که گروه سنی 16 تا 17 سال را شامل می شوند بسته به اینکه قصد ادامه تحصیل در رشته های پزشکی و پیراپزشکی یا دیگر رشته ها را در دانشگاه داشته باشند وارد دوره های A level و Foundation خواهند شد ، دوره های A level به صورت دوساله و 18 ماهه ارائه می شوند در حالیکه دوره های Foundation  یک ساله هستند که با ورود به هر کدام از این دوره ها می توان در بهترین کالج های انگلستان تحصیل کرد؛ برای افراد بالای 18 سال هم در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از دانشگاه‌ های انگلستان پذیرش گرفته خواهد شد.

ویزای تحصیلی انگلستان

مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی انگلستان:

1.مدارک هویتی شامل:

عکس

گذرنامه

شناسنامه

کارت ملی

مدارک مربوط به وضعیت خدمت

2.مدارک تحصیلی شامل:

رزومه

ریز نمرات

نمره زبان

انگیزه ‌نامه

توصیه‌ نامه

مدارک مقاطع قبلی

3.مدارک مالی

اسناد مالی یکی از حساس ترین اسناد در فرآیند ویزای تحصیلی انگلستان می‌باشد و شما باید حدود یک سال شهریه تحصیل و هزینه زندگی در حساب بانکی در انگلستان داشته باشید و از این حساب بانکی تا مدت زمان یک ماه هیچ استفاده نکنید.

نامه صلاحیت مالی شما از این حساب بانکی تهیه می‌کنند؛ بنابراین، شما حق برداشت از این حساب را ندارید؛ این نامه برای دریافت ویزای تحصیلی انگلستان بسیار مهم است.

مدارک مالی که برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان بسیار مفید است، شامل اسنادی مانند: اسناد ملکی یا سهام شرکت هست.

هزینه و زمان برای اخذ ویزای تحصیلی انگلستان

یکی از سوالات مهم متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان این است که چه زمانی باید برای این ویزا (ویزای تحصیلی انگلستان) اقدام کرد؟ به طور کلی شما می توانید تا 6 ماه قبل از شروع تحصیل در انگلستان برای ویزای تحصیلی انگلیس اقدام کنید؛ اگر مدارک شما کامل است و مشکلی از نظر تمکن مالی ندارید که چه بهتر است به محض دریافت نامه CAS برای ویزای تحصیلی انگلستان اقدام کنید.

لطفاً توجه داشته باشید که تقریباً 3 هفته تا 1 ماه طول می‌کشد تا به درخواست ویزای شما پاسخ دهند؛ از طرف دیگر، در مورد هزینه ها، باید بین 400 تا 500 پوند برای درخواست ویزا هزینه پرداخت کنید.

ویزای تحصیلی انگلستان برای اقامت در انگلستان

یکی از مشکلات متقاضیان ویزای تحصیلی انگلستان، اقامت پس از تحصیل در انگلستان است؛ شما می توانید پس از تحصیل به مدت 2 سال در انگلستان بمانید و در این 2 سال باید کار پیدا کنید.

یک نکته مهم در مورد کار پس از تحصیل در انگلستان وجود دارد اینکه کار شما باید با رشته تحصیلی شما مرتبط باشد، اگر شغلی پیدا کردید، می توانید نوع ویزای خود را به ویزای کاری تغییر دهید.

جزئیات مهم ریجکتی ویزای انگلستان (رد ویزای انگلستان)

1.گپ تحصیلی

گپ تحصیلی که بسیاری از مردم با آن آشنا هستند؛ به طور کلی، فاصله بین مدرک تحصیلی شما با اپلای کردن شما نباید خیلی زیاد باشد؛ اگر با این فاصله کار نکنید این موضوع از نظر سفارت توجیه پذیر نیست (ارائه مدارکی مبنی بر شرایط خاص مثل: بیماری)

2.اعتبار دانشگاه

دانشگاهی که در آن تحصیل می‌کنید نیز باید معتبر باشد.

3.اطلاعات دقیق

نکته بعدی مربوط به مدارک شما و پرکردن فرم های تعیین وقت سفارت می باشد؛ این داده ها باید کاملاً دقیق و بدون خطا پر شوند؛ پس در پر کردن فرم ها و بارگذاری مدارک دقت کنید.

4.اسناد مالی

اولین مسئله مهم اسناد مالی شماست؛ درست است که با ارسال نامه تمکن مالی به بانک نشان داده اید که میتوانید هزینه های خود را در انگلستان پرداخت کنید، اما کافی نیست؛ سفارت بریتانیا باید اطمینان حاصل کند که شما پس از تحصیل در کشور انگلستان به کشور خود بازگردید؛ به همین دلیل است که مستندسازی اسنادی مانند: اسناد ملک، سهام یا خودرو عالی است.

5.شرایط سنی

عامل مهم دیگری که باید به آن توجه کنید سن است؛ البته دانشگاه ها برای دانشجویان خارجی محدودیت سنی در نظر نمی گیرند، اما از نظر سفارت انگلستان باید به مقطعی که برای آن اپلای میکنید همخوانی داشته باشد.

اگر در سنین بالاتر برای مقاطع پایین تری اپلای انجام بدید، به گفته آفیسر سفارت، هدفی متفاوت از ادامه تحصیل در انگلیس دارد. آفیسر این تصور را دارد که شما قصد مهاجرت دارید و ادامه تحصیل را بهانه ای برای مهاجرت می‌کنید.

ویزای تحصیلی انگلستان

مزایای تحصیل در انگلیس برای ایرانیان در سال 2023

1.دانشگاه های انگلستان در رتبه های جهانی و رتبه بالایی دارند و کیفیت آموزشی بالایی دارند و به همین دلیل دانشجویان از سراسر جهان برای تحصیل به انگلستان مهاجرت می کنند؛ تحصیل در انگلستان به زبان بین المللی انگلیسی انجام می شود.

2.دانشجویان کارشناسی ارشد و دانشجویان دکتری نیز میتوانند همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را به همراه ببرند که همسرشان اجازه‌ی کار و فرزندانشان اجازه‌ی تحصیل در انگلستان را خواهند داشت.

3.دانشجویان علاوه بر تحصیل در معتبرترین دانشگاه کشور می توانند 20 ساعت در هفته کار کنند و درآمد کسب کنند.

4.انگلستان فاصله کمی با ایران دارد (حدود 5 ساعت) و یکی از نزدیک ترین مقاصد برای ادامه تحصیل به حساب می آید.

ویزای دانش آموزی انگلیس

این نوع ویزای تحصیلی انگلستان برای کودکان 4 تا 17 ساله است که قصد ادامه تحصیل در مدارس انگلستان را دارند که برای گروه سنی زیر 11 سال می توان برای یکی از والدین ویزای همراه انگلستان اخذ کرد.

ویزای دانشجویی انگلیس

این نوع ویزای تحصیلی برای افراد بالای 18 سال است که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های انگلستان را دارند.

ویزای تحصیلی انگلستان

هزینه‌ های تحصیل در انگلستان

هزینه تحصیل شما در انگلستان با فرآیند پذیرش دانشگاه و حتی قبل از اینکه پا در خاک کشور انگلستان زمین بگذارید شروع می شود؛ ابتدا هزینه هایی را که مستقیماً با آموزش مرتبط است بررسی میکنیم و سپس به سراغ هزینه های زندگی در کشور انگلستان می‌رویم.

هزینه اخذ پذیرش (اپلیکیشن فی انگلستان)

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های انگلستان، باید پس از تهیه مدارک لازم، هزینه درخواست دانشگاه را نیز پرداخت کنید. درخواست های پذیرش در اکثر دانشگاه های انگلستان را از طریق اداره پذیرش دانشگاه ها و کالج های انگلستان حدود 500 دلار باید بپردازید.

اپلیکیشن فی برای دانشگاه هایی که فرآیندی خارج از این چارچوب دارند، همین حدود است و تفاوتی ندارد.

هزینه ویزای دانشجویی انگلستان

در مرحله دوم برای مهاجرت تحصیلی به انگلستان نیاز به اخذ ویزای تحصیلی این کشور دارید. هزینه ویزای این کشور نیز حدود 500 دلار است.

هزینه بیمه دانشجویی در انگلستان

بیمه سلامت دانشجویی (بیمه خدمات درمانی دانشجویان) یکی از هزینه هایی است که در مراحل اخذ ویزای تحصیلی در انگلستان از شما دریافت خواهد شد؛ بیمه دانشجویی طیف وسیعی از خدمات پزشکی را برای مهاجران در بیمارستان ها، مراکز بهداشتی خصوصی و اورژانس ها پوشش می دهد.

هزینه بیمه دانشجویی در حال حاضر 450 پوند در سال است که هنگام صدور ویزای شما و هم زمان با هزینه ویزای شما از شما دریافت می شود.

شهریه دانشگاه‌های انگلستان

دانشجویان بین المللی شانس تحصیل رایگان در انگلستان را ندارند و بورسیه های تحصیلی بسیار کمی به دانشجویان بین المللی بسیار رقابتی کمک مالی می کند.

به طور متوسط ​​هزینه تحصیل در دانشگاه های معروف انگلستان بین 30 تا 70 هزار پوند در سال است؛ رشته های مختلف نیز بر شهریه تاثیر می گذارند؛ مثلاً علوم انسانی و اجتماعی کمترین شهریه و رشته ‌های پزشکی و کلینیکی بالاترین نرخ شهریه را در دانشگاه‌های انگلستان را دارند.

با توجه به دشواری ورود به دانشگاه های برتر انگلستان، گزینه های دیگری برای دانشجویان بین المللی با شهریه معقول تری وجود دارد. دانشگاه‌ هایChester ، Teesside، Cumbria، Bedfordshire و University of West London از جمله این دانشگاه‌ ها هستند که می‌توانید با هزینه‌ی سالانه‌ای در حدود 20 تا 40 هزار دلار در آن‌ها تحصیل کنید.

بورسیه تحصیلی انگلستان

اگر قصد تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های انگلستان را دارید، شانس شما برای گرفتن بورسیه بسیار اندک است زیرا اکثر بورسیه های تحصیلی در انگلستان برای دوره کارشناسی ارشد است؛ علاوه بر این، بیشتر بورسیه های تحصیلی انگلستان فول فاند نیست و تنها جزیی از هزینه های شما را پوشش می‌دهند.

همچنین برای برخی از دانشگاه ها می توان هزینه های دانشگاه را با اقساط دو الی سه ماهه پرداخت کرد.

هزینه زندگی در انگلستان در زمان تحصیل

انگلستان از نظر هزینه زندگی کشور نسبتاً گرانی است. اسکان، غذا و حمل و نقل از جمله هزینه های اصلی هستند که برای داشتن یک چشم انداز خوب به آن نیاز دارید.

هزینه اسکان دانشجویی در انگلیس

مبلغی که برای مسکن در انگلیس می پردازند تقریبا یک سوم هزینه ماهانه و هزینه تحصیل در انگلیس است؛ شهری که در آن زندگی می کنید نیز مستقیماً بر مبلغی که برای خانه خود پرداخت می کنید تأثیر می گذارد؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در انگلستان (هزینه ها+شرایط) ۲۰۲۳ کلیک نمایید.

به عنوان مثال، شما 700 تا 900 پوند برای اجاره یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر انگلستان و 600 تا 800 پوند برای همان آپارتمان در حومه شهر هزینه خواهید کرد. اگر در شهرهای کوچک انگلستان درس خوانده اید، شاید این مبلغ اندکی کمتر خواهد شد.

البته دانشجویان می توانند گزینه خوابگاه را نیز انتخاب کنند، اگرچه قیمت 500 تا 1000 پوندی نسبت به آپارتمان شخصی چندان ارزان نیست، اما بسیاری از امکانات مانند: تخت، اتاق مطالعه، کمد و غذا، هزینه های اینترنت، آب، برق و گاز را پوشش می دهد.

هزینه ‌های ماهانه مواد غذایی وپوشاک در انگلیس

برای تهیه مواد غذایی و پوشاک در انگلستان هر نفر ماهانه به‌طور متوسط بین 800 تا 1200 پوند هزینه می‌کند؛ در واقع هزینه‌های خوراک بسیار مناسب بوده و همین موضوع نیز سطح رفاهی این کشور را بالا برده است.

تخفیف های دانشجویی در انگلستان

خدمات دانشگاهی، مراکز خدماتی، حمل و نقل و فروشگاهی اغلب تخفیف های مختلفی را برای دانشجویان ارائه می دهند؛ با بهره مندی از این تخفیف ها در هزینه های زندگی در انگلستان خود نیز صرفه جویی خواهید کرد.

مزایای تحصیل در انگلستان به قدری بالاست که افراد زیادی تمایل به تحصیل در انگلستان دارند؛ اولین قدم برای تحصیل در خارج از کشور داشتن اطلاعات کافی در مورد کشور مقصد است؛ برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اخذ ویزای تحصیلی انگلستان می‌توانید از مشاوره رایگان کارشناسان سفیران ایرانیان بهره ببرید.

درباره موسسه مهاجرتی سفیران ایرانیان

موسسه حقوقی بین المللی سفیران ایرانیان با شماره ثبت ۳۷۸۳۵ معتبرترین موسسه حقوقی کشور بوده و وجه تمایز آن در داشتن کار گروه های تخصصی متعددی است که هر یک دارای حداقل پنج وکیل پایه یک مجرب هستند و هر پرونده پس از بررسی کارشناسان به کارگروه تخصصی سپرده می شود و علاوه بر این، سفیران ایرانیان با افتخار نماینده اکثر دانشگاه ها و کالج های بین المللی خارج از ایران است؛ این موسسه از افراد مجرب، اساتید و کارشناسان مجرب در زمینه اخذ انواع ویزای تحصیلی و ویزای کاری ارائه می‌دهد.



 الی گشت    

                تور کیش