جاهای دیدنی مسکو

جاهای دیدنی مسکو ، پایتخت روسیه | Moscow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی مسکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی مسکو آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به کشور روسیه و شهر مسکو را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید

مختصری درباره مسکو بدانید :

مسکو ، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر روسیه حدود 3/5 برابر تهران است. این شهر با جمعیتی بيش از ۱۳ میلیون نفر، بزرگترین شهر در قاره اروپا و یازدهمین شهر پرجمعیت در جهان است. متروی مسکو سامانه قطارهای شهری کلان‌شهر مسکو است. متروی مسکو، یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی‌هایی به طول بیش از ۱۰۰متر مردم را حمل می‌کنند. بلیط هواپیما مسکو را میتوانید به راحتی از وب سایت فلایتیو رزرو کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مسکو یکی از لوکس ترین و ثروتمندترین شهرهای جهان است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این شهر هر چهار فصل را داراست اما زمستان های آن بسیار سرد و طولانی تر است. در ادامه بهترین جاهای دیدنی مسکو را به شما معرفی خواهیم کرد.

مسکو یک مقصد تمام عیار برای کسانی‌ است که به طعم‌ها اهمیت می‌دهند. حدود ۲۷۰۰ رستوران (و شاید هم بیشتر) در مسکو وجود دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که در مسکو حتماً به رستوران خاچاپوری (Khachapuri) سری بزنید؛ رستورانی که نان داغ همراه با پنیرش بسیار مشهور است.

میدان سرخ – Red Square

میدان سرخ بعنوان میدان اصلی و مرکزی مسکو شناخته شده است چرا که تمامی خیابان های اصلی مسکو که به بزرگراههای اصلی روسیه می رسند به این میدان متصل هستند. میدان سرخ وقایع مهمی را در تاریخ روسیه در خود جای داده است و علاوه بر اینکه در مرکز مسکو قرار دارد قلب کشور روسیه نیز بشمار می رود.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

کاخ های کرملین

کاخ کرملین مسکو یک قلعه تاریخی است که به‌صورت مجتمع در مرکز شهر مسکو ساخته شده و از جنوب بر رودخانه‌ی مسکوا، از شرق بر میدان سرخ و از غرب به باغ الکساندر مشرف است. کرملین (که به زبان روسی بمعنای «دژ» می‌باشد) از چهار قصر و چهار کلیسا همراه با دیوار و برج‌های کرملین تشکیل یافته ‌است. کرملین را واقعاً می‎توان از نظر سمبولیک و تاریخ قلب تپنده‌ی مسکو نامید. این مجموعه بنای ۵۰۰ ساله‌ی ثبت شده در میراث جهانی یونسکو، یکی از مکان‌هایی است که بیشترین تعداد بازدید گردشگران در این کشور را دارد.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

متروی مسکو

متروی مسکو یکی از دیدنی‌ترین ایستگاه‌های مترو جهان است که نقاشی‌های زیبا بر روی دیوارها و دکوراسیون داخلی آن، نظیر لوسترها که در آنجا نصب شده است بسیار باشکوه است و آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر تبدیل کرده است طوریکه هر یک از ایستگاه‌ها داستان تاریخی مختص به خود را برای شما تعریف می‌کند. متروی مسکو که یکی از قدیمی‌ترین خطوط متروی شهری در جهان به حساب می‌آید دارای ساختار ریلی عجیب و هوشمندانه است. معماری متروهای مسکو بر روی تاریخ و فرهنگ این کشور تمرکز دارد و با توجه به نزدیک شدن به جام جهانی ۲۰۱۸ متروی مسکو شاهد سرمایه‌گزاری‌های بیشتری بوده است. مترو مسکو بیشتر شبیه تالار گچ‌بری شده‌ی یک قصر است تا ایستگاه مترو.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

کلیسای سنت باسیل – St. Basil’s Cathedral

گنبدهای پیازی‌شکل رنگارنگ، مهم‌ترین مشخصه‌ی کلیسای سنت باسیل است که در قرن 16 میلادی تحت نظر ایوان مخوف ساخته شد. بیشتر افراد قبل از سفر به روسیه، فکر می‌کنند که این کلیسا همان کاخ کرملین است. می‌گویند بعد از پایان ساخت سنت باسیل، ایوان از معمار کلیسا پرسید: «آیا می‌توانی دوباره بنایی مثل این بسازی؟». معمار بخت‌برگشته‌ی از همه جا بی‌خبر هم با غرور گفت: «البته، هر موقع که شما بخواهید.». اما ایوان از این جواب خوشش نیامد. او دوست نداشت این کلیسا لنگه‌ی دیگری داشته باشد. بنابراین دستور داد تا معمار بنا را که اسمش «پاستنیک یاکلووف» بود، کور کنند.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

کلیسای جامع مسیح منجی

«کلیسای جامع مسیح منجی» (Cathedral of Christ the Saviour) یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های مسکو است که در بخش شمالی رود موسکوا و در جنوب غربی کرملین قرار دارد و داستان‌های بسیاری برای نقل کردن دارد. گفته می‌شود پس از شکست ناپلئون در روسیه به افتخار مسیح و نجات مردم در جنگ، این کلیسا ساخته شد که ارتفاع آن نزدیک به ۱۰۳ متر است و همچنین به عنوان بلندترین کلیسای ارتدکس جهان شناخته می‌شود.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

دانشگاه دولتی مسکو

یکی از جاذبه های دیدنی مسکو دانشگاه دولتی مسکو است که بعضی از دانشجویانش می گویند که بلندترین ساختمان تحصیلی جهان است. حتی اگر این گفته درست نباشد اما به جرات می توان گفت که یکی از زیباترین نمونه های معماری جهان است که ممکن است در زندگی تان دیده باشید. برج اصلی این ساختمان ۲۴۰ متر ارتفاع دارد و تا سال ۱۹۹۰ به عنوان بلندترین ساختمان اروپا شناخته می شد. این ساختمان در نزدیکی استادیوم المپیک مسکو قرار دارد و منظره ی آن چه از دور و چه از نزدیک هر چشمی را به خود خیره می کند. این ساختمان بسیار بزرگ است و می گویند برای گشتن همه ی اتاق های آن باید ۱۸ سال زمان گذاشت!

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

هفت خواهران یا آسمان‌ خراش‌های استالین

یکی از جاذبه‌های دیدنی که در شهر مسکو به چشم می‌خورد «هفت خواهران یا آسمان‌خراش‌های استالین» (The Seven Sisters or Stalin Skyscrapers) است که به سبک معماری استالینیستی سخته شده است و امروزه آن‌ها به عنوان هتل‌ها، آپارتمان‌ها و دانشگاه‌ها استفاده می‌شوند. این ساختمان‌های هفت گانه عبارتند از ساختمان اصلی دانشگاه دولتی مسکو، مجتمع مسکونی در بلوار «کاتلنیچسکایا» (Kotelnicheskaya)، هتل اوکراین، ساختمان وزارت خارجه روسیه، مجتمع مسکونی در میدان «کودرینسکایا» (Kudrinskaya)، ساختمان اداری مسکونی برج دوشکین (Dushkin) نزدیک دروازه‌های سرخ و هتل «لنینگراد» (Leningradskaya).

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

پارک گورکی – Gorky Park

پارک گورکی در سال 1928 در اتحاد جماهیر شوروی با زمین های بازی، استادیوم های ورزشی، سالن نمایشگاه و جاذبه هایی برای بچه ها افتتاح شد. در طول دوره گذار پس از فروپاشی شوروی، تمرکز بر روی فعالیت های اقتصادی و تجاری بود. امروزه مفهوم این منطقه تغییر یافته و پارک گورکی یک منطقه تفریحی بر روی مسکوی مدرن است. آموزش یوگا را در تور روسیه و شهر مسکو تجربه کنید.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

آرامگاه لنین

یکی از بهترین جاذبه های دیدنی مسکو که هر سال حدود سه میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند، مقبره‌ و آرامگاه ولادیمیر لنین از رهبران انقلاب بلشویکی روسیه است. جسد مومیایی شده‌ی لنین که در سال ۱۹۲۵ درگذشت، امروز با لباس رسمی در محفظه‌ای شیشه‌ای در سالن مخصوصی نگهداری می‌شود که در حاشیه‌ی میدان سرخ قرار دارد. برای آسیب نرسیدن به جسد لنین تنها یک بار در هفته امکان بازدید از آن وجود دارد. به همین دلیل صف بازدید از مقبره بسیار طولانی است و در روزهای بازدید، تمام راه‌های میدان سرخ بسته می‌شوند.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

خیابان آربات

خیابان آربات (که در حقیقت شامل دو خیابان قدیمی و جدید است)، یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین خیابان‌های شهر مسکو به شمار می‌رود. این خیابان که قدمت آن به قرن پانزدهم باز می‌گردد، مملو از آثار هنری، فروشگاه‌های خرید سوغاتی، کافه، موسیقی زنده و نقاشانی است که از شما پورتره می‌کشند. در «آربات قدیم» فروشگاه‌های متعدد صنایع دستی و یادگارهای روسیه وجود دارد. این خیابان در روزهای یکشنبه محل تجمع گروه‌های نمایشی، نوازندگان، آکروبات‌ها و … است که هزاران نفر از آن بازدید می کنند. خانه-موزه الکساندر پوشکین در این خیابان قرار دارد؛ همچنین به مناسبت دویستمین سالگرد تولد این شاعر نامدار، مجسمه برنزی او و و همسرش در آربات نصب شده است.

جاهای دیدنی مسکو
جاهای دیدنی مسکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨