پارک گورکی مسکو
پارک گورکی مسکو

پارک گورکی مسکو ، روسیه | Gorky Park in moscow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک گورکی مسکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پارک گورکی مسکو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک محبوب در شهر مسکو در ادامه با ما باشید.

پارک مرکزی فرهنگ و اوقات فراغت گورکی (Gorky Park) یک بوستان تفریحی در مسکو است و به افتخار ماکسیم گورکی نام‌گذاری شده‌ است. پارک گورکی در سال ۱۹۲۸ بازگشایی شد. این پارک در کنار رود مسکوا قرار دارد. بنای این پارک را کنستانتین ملنیکوف، معمار معروف شوروی گذاشت.

می توان از پارک گورکی به عنوان بزرگترین پارک در مرکز شهر مسکو نام برد، یک پارک تفریحی جذاب با ارائه فعالیت های سرگرم کننده و مهیج که مساحت 300 هکتاری را در امتداد رودخانه پوشش می دهد. این پارک سیل وسیعی از بازدیدگنندگان را به سمت خود جذب می کند و هم برای افراد جویای آرامش و هم دوستداران هیجان و افزایش آدرنالین جذاب خواهد بود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک گورکی مسکو
پارک گورکی مسکو

پارک گورکی (Gorky Park) که در سال ۱۹۲۸ میلادی افتتاح شده است را می‌توان بزرگترین پارک در مرکز شهر مسکو معرفی کرد. پارکی که شامل دو بخش خاکی و باغ نِسکوچنی (Neskuchny Garden) می شود.

این پارک به عنوان یک جاذبه شهری در دوران حکومت اتحاد جماهیر شوروی در روسیه ساخته شده و دروازه آن بسیار زیبا و دارای ویژگی های منحصر به فرد هنری است.

  در ورودی پارک یک دروازه بسیار بزرگ که استادانه طراحی شده است و یک چرخ و فلک آسیب دیده که از دوران شوروی سابق باقی مانده به شما فرصتی ایده آل جهت انداختن عکس با پس زمینه متعلق به حکومت اتحاد جماهیر شوروی را می‌دهد.

پارک گورکی مسکو
پارک گورکی مسکو

در روزهای هفته بیش از 20 هزار نفر و در آخر هفته ها و تعطیلات بیش از 100 هزار نفر از این پارک دیدن می نمایند. ورودی رایگان، پوشش اینترنت بیسیم، محوطه تفریحی تازه طراحی شده، فضای مناسب برای استراحت، تسهیلات ورزشی، امکان بازی و رقص در فضای روباز همگی از عواملیند که مانند آهنربا در جذب این سیل عظیم از جمعیت به این مکان افسانه ای عمل می کنند. این پارک در امتداد رودخانه مسکوا قرار گرفته و همانطور که گفته شد به دو بخش اصلی تقسیم می شود.

پارک گورکی مسکو

در طراحی بخش اول پاک بیشتر علاقمندی های کودکانه و سرگرمی های هیجان انگیز در نظر گرفته شده، سرگرمی هایی نظیر یک چرخ و فلک عظیم، امکانات لازم برای قایقرانی و اسب سواری، بانجی جامپینگ و کلوپ ورزشی.

در فصل زمستان قسمت عمده ای از این پارک به میدان اسکیت روی یخ و جایگاه علاقمندان به این ورزش مهیج تبدیل می شود. در تابستان نیز محوطه ساحلی این پارک بسیار محبوب است و این قسمت از آن به یک کلوب ساحلی روباز تبدیل می شود.

پارک گورکی مسکو
پارک گورکی مسکو

پارک گورکی مسکو

بخش دوم و قدیمی تر پارک دارای فضای پرآرامش تری است و شامل باغ های رسمی و زمین های جنگلی می باشد که نسکوچنی (Neskuchny) و گالیتسونسکی (Golitsynskiy) نامیده می شوند. در این قسمت از پارک چندین ساختمان قدیمی مربوط به اواخر قرن هجدهم یا اوایل قرن نوزدهم، دو خانه تابستانی اثر معمار معروف میخائیل کوزاکوف (Mikhail Kazakov)) و اولین بیمارستان شهر به چشم می خورد. در نزدیکی این باغ ها تئاتر گرین (Green Theater) بزرگ قرار دارد، یک آمفی تئاتر روباز که در فصل تابستان میزبان برگزاری جشن ها و کنسرت های مختلف است.

پارک گورکی مسکو

دسترسی

ورودی اصلی پارک دقیقا در کنار پل کریمسکی « Krymsky » قرار دارد. امکان دسترسی به این محل از طریق ایستگاه متروی« Park Kultury » به سادگی امکان پذیر است. پس از خروج از ایستگاه به سمت راست پیچیده و از پل عبور کنید، ورودی پارک گورکی در سمت راست شما قرار دارد. طی کردن این مسیر با پای پیاده کمتر از ۵ دقیقه زمان می برد.

پارک گورکی مسکو

آدرس پارک گورکی مسکو؛ Krymsky Val, 9, Moskva, Russia, 119049

هزینه ورودی پارک گورکی مسکو؛ بازدید از این پارک رایگان است.

ساعت بازدید پارک گورکی مسکو؛ همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨