خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

خیابان آربات مسکو ، روسیه | Moscow

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان آربات مسکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان آربات مسکو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این خیابان معروف در شهر مسکو در ادامه با ما باشید.

خیابان آربات (Arbat Street) یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین خیابان‌های مسکو است که طول آن بالغ بر یک کیلومتر می‌شود. خیابان آربات بینمیدان آرباتسکایا واروتا و میدان اسمولنسکایا قرار دارد.

در هر شهری یک خیابان وجود دارد که افراد را به خود جذب می کند و در مسکو قطعا این خیابان آربات است که خیابانی بسیار سرزنده و جذاب است. در واقع از این خیابان به عنوان نماد مسکو و یکی از جاذبه های برتر این شهر که محبوبیت و معروفیتش با میدان سرخ، تئاتر بولشوی و کلیسای سنت باسیل برابری می کند، یاد می شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از سال 1986 این خیابان به‌عنوان یک بازار هنری پر از نقاشان، شاعران، گردشگران و نوازندگان خیابانی ازجمله خوانندگان و رقصندگان شناخته شد. قسمت قابل‌ توجهی از این خیابان اغلب به دلیل ترافیک وسایل نقلیه بسته است، اما در اصل این خیابان به‌عنوان تفرجگاه و محلی برای عبور و مرور افراد پیاده به شمار می‏ رود.

در خیابان آربات Arbat کافه‌ها، فروشگاه‌های سوغاتی، رستوران‌ها و جاذبه‌های بسیار زیاد دیگری وجود دارد. هم‌چنین چندین مکان تاریخی در کنار این خیابان قرارگرفته که مجسمه‏ ی یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های روسی، الکساندر پوشکین Alexander Pushkin و همسرش ناتالی Nataly در گوشه‌ای از این خیابان نصب‌ شده است.

این خیابان حداقل از قرن ۱۵ میلادی وجود داشته‌است و بخشی از مسیر مهم تجاری و خانه بسیاری از صنعتگران دربار بوده‌است. از اوایل سده ۱۸ میلادی، به عنوان یکی از بهترین مناطق مسکو، به محلی شناخته‌شده برای زندگی اشراف و نویسندگان درآمد. در قرن ۱۹ و اوایل قرن بیستم خیابان به محلی برای نویسندگان، هنرمندان تبدیل شد.

خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

در دوره حکومت اتحاد جماهیر شوروی بسیاری از مقامات عالی‌رتبه دولتی در خیابان آربات زندگی می‌کردند. در سال ۲۰۱۶ خیابان تحت بازسازی قرار گرفت. از جمله ساکنین مشهور در این خیابان الکساندر پوشکین، شاعر و نویسنده روس و ماکسیم گورکی، داستان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس روس بوده اند.

خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

یکی از معروفترین مکان های مسکو که می توانید در آن دنبال سوغاتی های خوب و خاص بگردید، همین خیابان است که در واقع یکی از اصلی ترین دلایل مراجعه ی توریست ها به آن هم همین است. از کاخ کرملین تا این خبابان با پای پیاده، فقط ۱۰ دقیقه زمان است و در نتیجه می توانید با یک تیر، دو نشان بزنید و بعد از بازدید از این خیابان، سری هم به کرملین بزنید و از آن دیدن کنید.

از جمله سوغاتی هایی که در اینجا می توانید پیدا کنید، انواع عروسک های ماتروشکا (matreshkas) است که می توان گفت مشهورترین سوغاتی روسیه و شاید یکی از نمادهای این کشور باشد، کارهای دست ساز، روسری های روسی، پشم، کارهای ساخت چوب و… از دیگر سوغاتی ها است.

خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

در این خیابان کافه ها و آشپزخانه های متعددی با ارائه غذاهای روسی، ایتالیایی، قفقازی، ژاپنی و آمریکایی نیز وجود دارد. صبح اول وقت آربات در اواخر بهار تا اوایل پاییز رویایی است، در این فصل جادویی مانند یک اشراف زاده روسی قرن نوزدهم در آلاچیق های روباز این خیابان از نوشیدن یک فنجان قهوه لذت ببرید.

خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

در آربات کافه هارد راک (Hard Rock Cafe) نیز مانند دیگر برندهای آمریکایی نظیر استارباکس، مک دونالد و دانکن دوناتس وجود دارد. این کافه در یک ساختمان قدیمی مربوط به قرن نوزدهم قرار گرفته و در بین گردشگران و اهالی مسکو از محبوبیت خاصی برخوردار است. در طبقه همکف ساختمان کافه هارد راک فروشگاهی قرار دارد که گردشگران می توانند تی شرت ها، فنجان ها و دیگر اقلام مارک دار را از طریق آن تهیه کنند.

آدرس و لوکیشن کافه هارد راک را در لینک زیر ببینید؛

Arbat Street (Stary, Arbat St, 44/1, Moskva, Russia, 119002

تا اوسط قرن بیستم میلادی ، آربات بخشی از خیابان اصلی غربی کرملین به شمار میرفت ، اما در سال 1960 خیابانی موازی آن ساخته شد و ایفای این نقش به آن سپرده شد و آربات جدید نام گرفت و تنها بخش قدیمی خیابان آربات یعنی آربات قدیم به عابرین پیاده اختصاص دارد. در زیر تصویری از آربات جدید را میبینید.

خیابان آربات مسکو
خیابان آربات مسکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨