بهترین کشورهای نزدیک ایران برای سفر در پاییز
بهترین کشورهای نزدیک ایران برای سفر در پاییز

بهترین کشورهای نزدیک ایران برای سفر در پاییز

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین مقاصد تفریحی اطراف ایران در پاییز کجاست؟

با هوای خنک و رنگ های طبیعت، پاییز زمان مناسبی برای سفر است. مقاصد آرام‌تر به شما امکان می‌دهند بدون عجله از لحظات استفاده کنید. با توجه به آب و هوای بسیار مطبوع و زیبایی های رنگارنگ طبیعت فصل پاییز، هر گردشگری می تواند با سفرهای خارجی از این فصل زیبا لذت ببرد. مجله گردشگری برای مسیرهای پاییزی مقاصدی را انتخاب کرده که در این مطلب با آنها آشنا می شوید. با ما همراه باشید.

سفر به ترکیه

اولین پیشنهاد مجله گردشگری سفر به ترکیه است. ترکیه ممکن است در زمستان سرد و در تابستان بسیار گرم باشد. با این حال، در پاییز، هوا خیلی گرم نیست و پارک ها و باغ ها به رنگ های باشکوه تبدیل می شوند. بهترین مکان ها برای لذت بردن از پاییز در استانبول مکان های زیر است؛
– درختستان آتاتورک
درختستان آتاتورک یکی از بهترین مکان ها برای دیدن رنگ های پاییز نه تنها در استانبول بلکه در ترکیه است. این مکانی است که برای تحقیق و مشاهده علمی ایجاد شده است. در این مکان که می توانید بیش از 1500 گونه گیاهی را مشاهده کنید، 3 دریاچه مصنوعی نیز وجود دارد. اگر به صورت حرفه ای عکس می گیرید، برای عکاسی بسیار خوش شانس هستید.

– فلوریا/ یشیلکوی
در سواحل Yeşilköy، یکی از محله های مناسب استانبول، می توان رستوران های مناسب با سلیقه و بودجه خود را پیدا کرد. یک پیاده روی طولانی می توانید در ساحل داشته باشید و در خیابان های عمارت های قدیمی قدم بزنید. می توانید از آکواریوم فلوریا یا موزه هوانوردی در Yeşilköy دیدن کنید.

– بالات
مجله گردشگری، بالات را به عنوان مقصد رنگارنگ استانبول توصیه می کند. بالات یکی از مناطق محبوب استانبول پس از کاراکوی است. ساختمان های قدیمی بالات در حال تعمیر هستند. کارگاه های هنری و کافه های رنگی در اینجا وجود دارند. عمارت های چوبی تاریخی و زیبای عثمانی در بالات و اطراف آن به ویژه در زیرک وجود دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


– نخلستان های تاریخی
پارک های تاریخی زیادی در استانبول وجود دارد مانند پارک ییلدیز، بیشه امیرگان، هیدیو کسری، بیشه بیکوز و بیشه فتحی پاشا. همه اینها در پاییز زیباتر می شوند. همچنین در تمامی پارک ها رستوران ها و کافه های شهرداری وجود دارد. قیمت ها نیز مقرون به صرفه است. مجله گردشگری بازدید از رستوران ها و کافه های این منطقه را توصیه می کند.

– کاراکوی
کاراکوی، یکی از محبوب ترین مکان های سال های اخیر است. خیابان هایی که از پارکینگ طبقاتی در کنار بندر کشتی شروع می شوند و تا توپخانه امتداد می یابند، اکنون به منطقه ای تبدیل شده اند که کافه ها و رستوران ها در آن قرار دارند. در تراس برخی از هتل ها رستوران های معروفی وجود دارد. فضای صمیمی و گرمی دارد. مجله گردشگری پیش بینی می کند کاراکوی به یک مکان مشهور جهانی تبدیل خواهد شد.

بهترین مقاصد پاییزی خارجی
بهترین مقاصد پاییزی خارجی

سفر به تایلند

مجله گردشگری، مقصد بعدی برای سفر پاییزی را تایلند پیشنهاد می کند. تایلند کشوری است که همه سلیقه ها و انتظارات را برآورده می کند؛ از خانواده ها گرفته تا زوج های عاشقانه و دانش آموزان. اما حقیقت این است که بهترین سن برای تجربه تایلند دهه 20 سالگی است. زیرا افراد 20 ساله از سراسر جهان به اینجا می آیند. درصد قابل توجهی از جمعیت گردشگر را تشکیل می دهند. علاوه بر این، از آنجایی که گردشگری در این کشور بسیار توسعه یافته، جایی است که کسانی که تجربه کمتری در خارج از کشور دارند، احساس راحتی می کنند.

  • جزایر معروف و سواحل شگفت انگیز
    شاید زیباترین جنبه تایلند این باشد که دارای جزایر و سواحلی است که هم برای عاشقان دریا و هم برای فعالیت‌ها مناسب است. جزایر فی فی، کو فانگان، کو سامویی، کو تائو، کو لانتا وپوکت… برخی برای غواصی، برخی برای تعطیلات لوکس، برخی برای مهمانی ایده آل هستند. وجه مشترک همه آنها این است که دریای فیروزه ای فوق العاده ای دارند. مجله گردشگری پیشنهاد می کند برای بازدید از این مناطق حتما دوربین با خود ببرند.
  • سایت های غواصی بزرگ
    مجله گردشگری می گوید که حتما باید غواصی را در لیست کارهای خود در سفر به تایلند در فصل پاییز قرار دهید. زیرا نقاط غواصی بسیار خوبی هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها وجود دارد. قیمت دوره نیز برای کسانی که هرگز آن را امتحان نکرده اند، برای کسانی که می خواهند غواصی اکتشافی انجام دهند یا نشان غواصی خود را دریافت کنند، مناسب است. مدارس غواصی زیادی در جزیره کو تائو، در خلیج تایلند، به ویژه برای مبتدیان وجود دارد. مجمع الجزایر سورین و سیمیلان در سواحل دریای آندامان از بهترین نقاط غواصی در جهان به شمار می روند. جزیره کو کراندان برای غواصی روزانه ایده آل است.
  • بهشت ماجراجویی و فعالیت
    تایلند یک بهشت گردشگری است! تجربیات متفاوت و شگفت‌انگیزی وجود دارد، از شنا در پلانکتون‌های آبی تیره، یادگیری بوکس تایلندی، سافاری در پارک‌های ملی که هنوز ببرها در آن زندگی می‌کنند، تا آکروباتیک در سیرک. نوامبر زمان ایده آل برای رفتینگ و پیاده روی در آبشار هاست. هواهین، پرانبوری، پوکت برای کایت برد، کرابی برای صخره نوردی بسیار محبوب هستند. همچنین پارک های ماجراجویی زیادی برای گردشگران در کو تائو، سانگ خابوری، پاتایا وجود دارد تا مانند میمون در میان درختان تاب خورد. کانچانابوری برای کایاک سواری و زیپیلینگ نیز مشهور است.
  • مرکز تاریخ و فرهنگ
    خرابه‌های باستانی، معابد و زیارتگاه‌های بودایی مهم‌ترین ارزش‌های فرهنگی کل این کشور هستند. بناهای مذهبی باشکوهی در سراسر کشور وجود دارد. دوچرخه سواری بر روی خرابه های سوکوتای و اوتانا که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارند، کلاسیک است. همچنین بهترین نمونه های معماری بودایی در چیانگ مای و در بانکوک، قلب سلطنت وجود دارد. مجله گردشگری، مکان های دیدنی در فصل پاییز تایلند را به بانکوک، هواهین، پاتایا، پارک ملی کوآ سوک، پوک، ریلی، کرابی، چیانگ مای، مای هونگ سون و کوه ماسویی تقسیم می کند.

سفر به مالزی

مالزی کشوری بسیار رنگارنگ و جذاب است که در قلب جنوب آسیا واقع شده است. یکی از کشورهای نادری است که در آن سواحل چشمگیر بکر، جزایر عجیب و غریب، میراث غنی قومی و فرهنگی، همراه با جانوران و گیاهان کمیاب، با گردشگری مدرن کلاس جهانی و گزینه های تعطیلات ترکیب می شوند. بر اساس آمار مجله گردشگری، مالزی که در طول سال دارای آب و هوای گرمسیری بوده، یکی از کشورهایی است که بیشترین بازدید گردشگران را در در فصل پاییز دارد.
مالزی کشوری بسیار رنگارنگ با فضایی پر جنب و جوش است که در آن زندگی مدرن با چندفرهنگی آمیخته شده است. کوالالامپور، پایتخت درخشان با آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید مدرن در یک طرف و تامان نگارا، قدیمی‌ترین جنگل بارانی 130 میلیون ساله جهان، از سوی دیگر، چیزهای متناقضی را در یک جغرافیا ارائه می‌دهد.

راهنمای سفر به مالزی

بسیاری از مسافران آسیای جنوب شرقی مسیر خود را به مقاصد گردشگری محبوبی مانند بالی و پوکت تغییر می دهند. اگرچه سفر به مالزی در مقایسه با مقاصد پرطرفدار چند قدم عقب‌تر است، اما ده‌ها گزینه مختلف را همراه با طعم ‌های عجیب و غریب، طبیعت دست نخورده، سواحل دست نخورده و کلان‌شهرهای احاطه‌شده توسط آسمان‌خراش‌ها ارائه می‌دهد.
مرتفع ترین کوه آسیای جنوبی، کوه کینابالو، مراکز غواصی در سطح جهانی، بزرگترین غار آهکی جهان، 286 گونه در خطر انقراض از جمله اورانگوتان ها و ببرها، بیش از 30 قبیله قومی که اولین سکونتگاه های آنها به 25000 سال قبل باز می گردد، یک تجربه واقعی آسیایی را تشکیل می دهد.

 جاذبه های مالزی

مجله گردشگری به شما توصیه می کند برای بازدید از مالزی حداقل 3 روز وقت بگذارید. برای بازدید از کوالالامپور، ملاکا ، جزیره تیومان، لنکاوی، پنانگ، بالی، پوکت و جزیره پرهنتیان برنامه ریزی کنید.

در پاییز به کدام مناطق جهان سفر کنیم؟
در پاییز به کدام مناطق جهان سفر کنیم؟

سفر به هند

واقعاً نمی توان هند را که دومین جمعیت بزرگ جهان را دارد برای سفرهای پاییزی نادیده گرفت. جغرافیایی که پیش بینی آن دشوار است و غیرمنتظره ها را به ارمغان می آورد. شما می توانید شاهد زندگی آنها باشید. به رنگارنگ ترین، پر هرج و مرج ترین، شلوغ ترین کشور جهان با بیشترین تضادها خوش آمدید.
هند، جایی که احساس می‌کنید نیاز دارید که به طور مداوم ادراکات خود را باز نگه دارید، همیشه جادویی است، به خصوص اگر سفر خود را مطابق با زمان جشنواره هولی ترتیب دهید، واقعاً می‌توانید «رنگارنگ‌ترین» کشور جهان را ببینید و در آن زندگی کنید.
بنارس، جیپور، اودایپور و دهلی شهرهایی هستند که در سفر به هند پر از رمز و راز برای جشنواره هولی قطعا باید به مسیر خود اضافه کنید. بنارس که از نظر هندوئیسم شکل تجسم یافته الهه گانگا بوده و به همین دلیل مقدس شمرده می شود، برای هندوها بسیار ارزشمند است. به همین دلیل است که زائران هندو با ورود به رودخانه از پله هایی به نام گات در امتداد رود گنگ و حمام کردن، دعا می کنند. اعتقاد بر این است که اجساد کشته شده در بنارس و خاکستر آنها با رودخانه مقدس از چرخه زندگی رها شده و روح ها آزاد می شوند.

  • جیپور
    جیپور به عنوان یکی از دو شهر گردشگری و زیبای راجستان، بزرگترین ایالت هند، ترکیبی لذت بخش بین زندگی شهری مدرن و سنت عامیانه را ارائه می دهد. با مناظر قلعه، ساختارهای چشمگیر کاخ و شبح صورتی آن، قهرمان داستان دیگری است. به لطف ساختمان های جیپور که تحت تأثیر رنگ های یادآور غروب پاییز ساخته شده اند، می توانید شبح های عظیمی را ببینید.
    جواهر منطقه راجستان، اودایپور که به عنوان شهر سفید نیز شناخته می شود… اودایپور که به خاطر کاخ هایش از دوره راجپوت که در میان دریاچه ها و خیابان های سنگفرش آن می درخشد، شناخته شده است، به دلیل زیبایی اش در سراسر جهان مشهور است.
  • دهلی نو
    به اعتقاد مجله گردشگری، دهلی دومین شهر بزرگ هند پر از معماری، افسانه ها و تجربیات جذاب در میان ازدحام و پیچیدگی بازی های رایانه ای است. زندگی در پایان؛ شهری است که به سختی می توان آن را تعریف کرد، جذاب و یقیناً کنجکاوی، ثروتمند و فقیر، کامل و ناقص، ارزش های دنیوی و معنوی در کنار هم. این مانند خلاصه ای کوتاه از تمام هند با تاریخ، فرهنگ، معنویت، رمز و راز و جمعیت آن است. اگر می‌خواهید رویای هندی را زندگی کنید و بخشی از دنیای رنگ‌ ها باشید، چمدان‌ های خود را ببندید، زیرا فصل پاییز زمان آن است که به هند بروید.

سفر به آذربایجان

مجله گردشگری، بر این باور است در حالی که از روزهای پاییز لذت می برید، می توانید با سفر به آذربایجان، که فضای باشکوه پایتخت باکو یا هوای پاک روستاهای دورافتاده آن را مجذوب خود می کند، تاریخ، فرهنگ و طبیعت این کشور را به بهترین شکل تجربه کنید.
اولین کاری که مسافران هنگام ورود به آذربایجان و گردشگری باید انجام دهند، صرف یک صبحانه خوشمزه در شهر قدیمی ایچری شهیر است که در میان خیابان های پیچ و خم مانند با ساختار منحصر به فرد خود احاطه شده است. تور در ایچری شهیر، جایی که برج مرموز دوشیزه و کاخ شیروان شاه در فهرست میراث جهانی یونسکو، برخی از قدیمی‌ترین ساکنان پایتخت و همچنین کارگاه‌های هنرمندان، فروشگاه‌های سوغات و رستوران‌هایی که در آن سرو می‌کنند، در آن قرار دارد، ضروری است. غذاهای سنتی خوشمزه و جایی که می توانید اجرای زنده موسیقی محلی را تماشا کنید.
پس از صرف صبحانه و کشتی کوچک در ایچری شهیر، می‌توانید به خیابان استقلالیست، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های باکو بروید، جایی که می‌توانید نمونه‌های معماری دهه ۱۸۰۰ را ببینید که به باکو نام پاریس قفقاز داده شد. در کنار خیابان، بسیاری از ادارات دولتی، موزه ها، دانشگاه ها، مغازه ها، بوتیک ها و رستوران ها مانند فیلارمونیک دولتی آکادمیک آذربایجان، سلطه اجرایی شهر باکو، دانشگاه دولتی آذربایجان، فرهنگستان ملی علوم آذربایجان، باغ میرزا الکبر صابر، بنای یادبود نظامی گنجوی و ادبیات آذربایجان وجود دارد. مجله گردشگری سفر خوشی را برای شما در زیباترین فصل سال آرزو می کند.

لیست کامل برای سفرهای پاییزی
لیست کامل برای سفرهای پاییزی


 الی گشت    

                تور کیش