تله کابین نمک آبرود ، مازندران | Namakabrud

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تله کابین نمک آبرود

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تله کابین نمک آبرود آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این تله کابین در شهرک زیبای نمک آبرود با ما همراه باشید.

تله کابین یکی از تفریحات هیجان انگیز و پرطرفدار است. رفتن به ارتفاع و دیدن زیبایی منظره شهرها از بالا هیجان و لذت خاصی دارد. در ایران تله کابین ها اکثرا در شهرهای بزرگ و یا معروف از لحاط گردشگری وجود دارند. از تله کابین توچال تهران گرفته تا تله کابین های رامسر و نمک آبرود در شمال ایران که منظره ای بسیار زیبا و رویایی را جلوی چشمانتان می گذارند. در ادامه قصد داریم مجموعه تله کابین نمک آبرود را معرفی کنیم.

تله کابین نمک آبرود (Namakabrud Telecabin) یکی از زیباترین تله کابین ها با منظره بی نظیر جنگل و دریا و یکی از معروف ترین تله کابین های ایران است. این تله کابین در دهکده توریستی نمک آبرود واقع در استان مازندران قرار گرفته است و یکی از برترین مراکز تفریحی موجود در شمال کشور به شمار می آید. در حال حاضر این تله کابین دارای دو خط مجزا می باشد که هر یک از آن ها ویژگی های مخصوص به خود را دارند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این تله کابین در سال 1372 افتتاح شده است و باید بدانید که خوشبختانه تا امروز هیچ حادثه ناگواری در این مجموعه رخ نداده است، از علت های این امر نیز می توان به استفاده از مصالح استاندارد در ساخت، طراحی اصولی و همچنین مراقبت هایی که از کابین های این مجموعه انجام می شود، اشاره کرد.

نمک آبرود، توریستی ترین شهر مازندران

شهرک توریستی نمک آبرود که در استان مازندران و در مسیر چالوس به تنکابن واقع شده است و وسعت آن حدود 650 هکتار می باشد، این شهرک از شمال به دریای خزر، بزرگ ترین دریاچه جهان و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز محدود می شود و یکی از مقاصد گردشگری پر بازدید و پر طرفدار در شمال کشور به شمار می آید.

تلکابین نمک آبرود در جنوب شرقی این شهرک توریستی واقع شده است و امکان صعود به بالای قله مدوبن را فراهم می کند. دما در قله نسبت به پایین کوه حدود 10 درجه سانیگراد سردتر می باشد که این اختلاف دما باعث شده در ماه های گرم سال، فضای دلنشین تری برای گردشگران فراهم شود. تله کابین در واقع مهم ترین دلیل شهرت این شهرک توریستی می باشد.

همانطور که پیشتر گفتیم، تلکابین نمک آبرود دارای دو خط مجزا با ویژگی های مخصوص به خود می باشد؛

خط یک تله کابین نمک آبرود

این تلکابین دارای 42 کابین 4 نفرهمی باشد که با سرعت 3 متر بر ثانیه مسیر 1200 متری را تا قله مدبن در کمتر از 15 دقیقه طی می کند، جالب است بدانید که ارتفاع دکل های این خط از تلکابین نمک آبرود بین 4 تا 50 متر متغییر است.

  • ساعات کار تلکابین نمک آبرود خط 1 : همه روزه از 09:30 صبح تا 22:00 (البته توجه داشته باشید که در روزهای تعطیل به دلیل حجم زیاد مسافران، ممکن است تا قبل از پایان ساعات کاری تله کابین، بلیط های مربوطه تمام شود).
  • قیمت بلیط در سال 1400: به ازای هر نفر 92000 تومان
تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود

خط دو تله کابین نمک آبرود

این خط تلکابین نمک آبرود دارای 35 کابین با ظرفیت 6 نفر می باشد، لازم به ذکر است که این خط 1700 متر طول دارد همچنین بد نیست بدانید که کابین ها با سرعت 6 متر بر ثانیه مسیر مذکور را طی می کند.

  • ساعات کاری تلکابین نمک آبرود خط 2 : ساعت کاری این خط نیز همانند خط یک با توجه به حجم مراجعین ممکن است تغییر کند، اما به طور کلی خط دو تله کابین نمک آبرود همه روزه از ساعت 09:30 صبح تا 20:00 آماده پذیرش بازدیدکنندگان می باشد.
  • قیمت بلیط در سال 1400: به ازای هر نفر 92000 تومان

امکانات رفاهی

علاوه بر تفریحات موجود در نمک آبرود، امکانات بسیاری به منظور رفاه حال گردشگران منطقه در نظر گرفته شده است که برخی از آن ها عبارتند از امکانات اقامتی نظیر هتل و ویلا، سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، فروشگاه های متعدد، کافه، رستوران و غیره، توجه داشته باشید که این امکانات هم در شهرک و هم در قله ها وجود دارند و علاقه مندان می توانند به راحتی از این امکانات رفاهی استفاده کنند.

خرید بلیط تله کابین

گردشگران تور شمال به دو صورت حضوری و آنلاین می توانند نسبت به خرید بلیط تله کابین اقدام نمایند، برای خرید آنلاین می توانید به سایت رسمی دهکده نمک آبرود به نشانی www.namakabroud.com مراجعه نمایید، برای خرید حضوری نیز باید به گیشه های موجود در محل تله کابین رفته و تقاضای خرید بلیط نمایید.

چطور به نمک آبرود برویم ؟

همان‌طور که می‌دانید جاده چالوس جزو زیباترین و محبوب‌ترین مسیرهای دسترسی به مازندران می‌باشد. شما نیز می‌توانید جاده چالوس را برای دسترسی به مازندران انتخاب کنید و از زیبایی‌های مسیر نهایت لذت را ببرید. از این رو لازم است وارد جاده کرج به سمت چالوس شوید تا در 12 کیلومتری غرب شهرستان چالوس به دهکده تفریحی نمک ‌آبرود برسید.

توجه داشته باشید که جاده چالوس به داشتن پیچ‌های خطرناک معروف است، بنابراین باید در رانندگی نهایت دقت خود را به کار گیرید تا بدون مشکل به مقصد برسید و نهایت لذت را ببرید. همچنین باید بدانید که مبلغ 31 هزار تومان هم باید ورودی خودرو برای ورود به شهرک نمک آبرود را بپردازید.

آدرس: ایران، استان مازندران، چالوس، کیلومتر 12 جاده چالوس- تنکابن

ساعت کاری: مجموعه تلکابین نمک آبرود همه روزه از ساعت 9:30 صبح تا 22:00 شب آماده ارائه خدمات به مراجعین خود می باشد. (لازم به ذکر است که ساعت کاری مذکور در زمان هایی که تعداد مسافران زیاد می باشد ممکن است تغییر کند).

شماره تماس: 52188121-011

تله کابین نمک آبرود
تله کابین نمک آبرود

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨