سفر به مونترال در دوران پساکرونا

سفر به مونترال در دوران پساکرونا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مونترال یکی از شهرهای کشور کانادا و بزرگترین شهر استان کبک در این کشور است. این شهر مورد توجه بسیاری از ایرانیان قرار دارد و مهاجران ایرانی زیادی در آن مشغول به کار، تحصیل و زندگی هستند. از آنجا که کانادا پس از شیوع کرونا محدودیت‌ های شدیدی را برای ورود به این کشور وضع کرد، ایرانیان زیادی هم از سفر به مونترال بازماندند. حالا با واکسیناسیون گسترده در ایران و کشورهای دیگر، کانادا هم میزان محدودیت‌ها را کاهش داده و سفر به مونترال امکان‌پذیر شده است. اما سفر به مونترال در دوران پساکرونا چه شرایطی دارد و ایرانیان با رعایت چه قوانینی می‌توانند وارد خاک کانادا شوند؟ این سوالاتی است که در ادامه پاسخ آنها را پیدا می‌کنید.

سفر به مونترال در دوران پساکرونا

کدام واکسن ها مورد تایید کانادا هستند؟

برای سفر به کانادا حتما باید واکسینه شده و یکی از واکسن‌های مورد تایید این کشور را تزریق کرده باشید. واکسن‌های مورد تایید کانادا عبارتند از: فایزر، مدرنا، آسترازنکا و جانسون اند جانسون.

اگر واکسنی به جز این موارد را تزریق کرده‌اید، می‌توانید با مشورت پزشک، یکی از واکسن‌های مورد تایید را تزریق کنید تا در سفرتان به کانادا دچار مشکل نشوید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


توجه داشته باشید که باید از تزریق آخرین دوز واکسن 14 روز گذشته باشد و کارت واکسن باید به صورت کد QR و دو زبانه ارائه شود. باید کارت واکسن  را به همراه بلیط هواپیما و سایر مدارک به مسئول مربوطه نشان دهید تا اجازه سوار شدن به هواپیما را کسب کنید.

سفر به مونترال در دوران پساکرونا

آزمایش پی سی آر برای همه ضروری است

حداکثر 72 ساعت پیش از پرواز، تست پی سی آر انجام دهید و نتیجه منفی آن را در روز پرواز به همراه داشته باشید. این آزمایش باید در آزمایشگاه‌های مورد تایید وزارت بهداشت ایران صورت گیرد و نتیجه آن به زبان انگلیسی، فرانسوی یا یکی از زبان‌های مورد تایید کانادا ترجمه شود. به این نکته توجه کنید که آزمایش آنتی‌ژن یا تست سریع به هیچ عنوان برای سفر به کانادا قابل قبول نیستند.

اگر به تازگی به کرونا مبتلا شده‌اید می‌توانید تست مثبت کرونا را به همراه ببرید؛ به شرط آنکه این تست مربوط به 14 تا 180 روز پیش از پرواز باشد.

برخی مسافران نیاز به قرنطینه دارند

مسافران در بدو ورود به کانادا مورد غربالگری قرار می‌گیرند و اگر مورد مشکوکی در آنها مشاهده شود باید مجدداً تست پی سی آر بدهند. این تست در همان فرودگاه انجام می‌شود و تا اعلام نتیجه، فرد نمی‌تواند فرودگاه را ترک کند. در صورت مثبت شدن نتیجه یا تشخیص مسئولان مبنی بر ضرورت قرنطینه، فرد باید مدتی را در قرنطینه بگذراند و ممکن است نیاز به رزرو هتل مونترال پیدا کند. هزینه این قرنطینه بر عهده مسافر خواهد بود.

مسافران باید اپلیکیشن ArriveCAN را نصب کنند

مسافران کانادا باید پیش از ورود به این کشور برنامه ArriveCAN را نصب و مدارک واکسیناسیون خود را در آن بارگذاری کنند. مدتی پس از بارگذاری مدارک، تاییدیه‌ای صادر می‌شود و در اختیار مسافر قرار می‌گیرد. افراد تنها با داشتن این تاییدیه می‌توانند سوار هواپیما شوند.

کسانی که از ارائه تاییدیه ArriveCAN معاف هستند، عبارتند از: شهروندان و افراد مقیم کانادا، دانشجویان پذیرفته شده در موسسات و دانشگاه‌های معتبر، خدمه پرواز، ورزشکاران برای حضور در رویداد ورزشی و افراد دیگری که آژانس بهداشت عمومی کانادا مشخص کرده است.

سفر به مونترال در دوران پساکرونا

به آخرین قوانین و محدودیت ها توجه کنید

برای آنکه به مشکلی در سفر به کانادا برنخورید، همواره قوانین و محدودیت‌های تازه را بررسی کنید. اگر به هر دلیل پس از خرید بلیط و رزرو هتل از سفر به مونترال منع شوید، خسارت زیادی را متحمل خواهید شد. به جز قوانین ورود به کانادا، از قوانین خروج از ایران در دوران کرونا هم مطلع شوید تا به هر دلیلی از پرواز جا نمانید و مانعی برای سوار شدن شما به هواپیما وجود نداشته باشد.

در خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل دقت کنید

از آنجا که مرزهای کشورها برای مدت زیادی بسته بوده و صنعت گردشگری دچار خسارات زیادی شده است، امکان افزایش سرسام‌ آور قیمت‌ ‎ها وجود دارد. برای آنکه بلیط هواپیما خود را با بهترین قیمت بخرید می‌توانید به فلای تودی مراجعه کنید.

 این وبسایت خدمات خوبی را برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط هواپیما به شما ارائه می‌دهد. به عنوان مثال برای پیدا کردن کمترین قیمت بلیط هواپیما تهران مونترال  در حوالی تاریخ مورد نظرتان می‌توانید از سرویس‌های نمودار قیمتی و تقویم قیمتی استفاده کنید تا بیشینه و کمینه قیمت‌ ها را در بازه زمانی مورد نظرتان ببینید. سرویس اطلاع از آخرین قیمت هم شما را از آخرین تغییرات قیمتی مطلع می‌کند تا ارزان‌ترین بلیط را پیدا کنید.

در رزرو هتل از فلای تودی نگران هیچ چیز نباشید. شما برای رزرو هتل در سراسر دنیا فقط باید مشخصات مسافران را وارد کنید و هزینه را با کارت‌های عضو شتاب بپردازید. واچر هتلی در لحظه برای شما صادر می‌شود و دیگر هیچ‌گونه نگرانی بابت اقامت در سفرتان نخواهید داشت.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨