پارک آبی کوثر شیراز
پارک آبی کوثر شیراز

پارک آبی کوثر شیراز ، مجموعه ای عالی برای ورزش و تفریح

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پارک آبی کوثر شیراز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پارک آبی کوثر شیراز آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک آبی در شیراز با ما باشید.

شیراز جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد که همه‌روزه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به آن جا سفر می‌کنند. برای همین از مکان‌های تفریحی متعددی برخوردار بوده و لحظات خوشی را برای مسافران و گردشگران فراهم کرده است. پارک آبی کوثر از مکان‌های تفریحی و مهیج در شهر شیراز است و با ارائه امکانات تفریحی و ورزشی سفر به یاد ماندنی را برای گردشگران به ارمغان می‌آورد. معرفی پارک آبی کوثر شیراز به همراه ویژگی‌ها و امکانات در ادامه مقاله ذکر شده است.

معرفی پارک آبی کوثر شیراز

پارک آبی کوثر مجموعه‌ای سرپوشیده و بزرگ در شهر شیراز بوده که بر اساس استانداردهای جهانی و آخرین تکنولوژی روز طراحی شده است. این مجموعه در سال ۱۳۷۴ با عنوان استخر سرپوشیده کوثر افتتاح شد. پس از دو سال یک سرسره آبی ۵۰ متری در آن نصب شد که در کشور منحصربه‌فرد بود. در سال ۱۳۷۹ به افتتاح باشگاه بیلیارد کوثر در این مجموعه پرداخته شد که تا سال ۱۳۸۵ یکی از موفق‌ترین باشگاه‌های بیلیارد در سطح استان فارس شناخته می‌شد. پارک آبی کوثر به تدریج انواع امکانات خدمات ورزشی، درمانی و تفریحی را به مجموعه خود اضافه کرد، در حال حاضر این مکان یکی از مجهز‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های آبی در شیراز شناخته می‌شود. همچنین این مجموعه از دو بخش مجزا پارک آبی کوثر و استخر کوثر بهره‌مند است.

پارک ۳۰۰ نفر ظرفیت دارد و مجهز به موتورخانه‌ای با ژنراتور ۳۰۰ کیلو ولت است. به این ترتیب زمانی که برق قطع می‌شود پارک آبی همچنان به کار خود ادامه می‌دهد. پارک آبی کوثر شیراز در مجموع ۲۲۰۰ متر مربع مساحت دارد و در دامنه کوه دراک در غرب شیراز واقع شده است. همچنین دکوراسیون بسیار لوکس و زیبایی دارد و با نقاشی و نورپردازی‌های حرفه‌ای طراحی شده است. استخرهای مجموعه بسیار شفاف و تمیز هستند و با فناوری نانوتکنولوژی به حفظ بهداشت محیط و تجهیزات پرداخته می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این مجموعه تمامی بخش‌ها هوای پاک دارند و به همین دلیل جز برترین مراکز ورزشی آسیا در ایران نیز محسوب می‌شوند. مشتریان در صورت تمایل می‌توانند از خدمات وی‌آی‌پی توسط پرسنل حرفه‌ای استفاده کنند. پارک آبی دارای کافی‌شاپ و ایستگاه آبمیوه است که پس از تفریح و ورزش می‌توانید از خود با نوشیدنی‌های لذیذ پذیرایی کنید.

پارک آبی کوثر شیراز
پارک آبی کوثر شیراز

سالن‌های پارک آبی کوثر شیراز

پارک آبی کوثر از چند سالن تشکیل شده که در هر کدام به تفریحات و ورزش‌های مختلف پرداخته می‌شود. سالن‌های سرپوشیده این مجموعه عبارت‌اند از:

  • سالن بیلیارد کوثر: در این سالن هم به‌صورت تفریحی و هم به‌صورت تخصصی به آموزش و تفریح در رشته‌های ایت بال و اسنوکر پرداخته می‌شود.
  • سالن سونای کوثر: این سالن بخش‌های مختلفی دارد که شامل سونای خشک، سونای بخار، حمام مغربی، حوضچه آب سرد، جکوزی، بخش اسپا و ماساژ‌های تخصصی است. سونای کوثر در مقایسه با سالن‌های دیگر طرفداران زیادی در پارک آبی دارد.
  • سالن ورزش‌های رزمی: در این سالن رشته‌های کاراته، کیک‌بوکسینگ و کونگ‌فو ویژه آقایان و رشته‌های کیک‌بوکسینگ و ووشو ویژه بانوان برگزار می‌شود.
  • سالن ورزش‌های غیررزمی: رشته تی آر ایکس برای آقایان و رشته‌های تی آر ایکس، ایروبیک، یوگا و ژیمناستیک برای بانوان در این سالن برگزار می‌شود.
  • سالن پرورش اندام: در این سالن برای آقایان رشته پرورش اندام و برای بانوان رشته پرورش اندام، فانکشنال و ایرویژن برگزار می‌شود.

امکانات و خدمات پارک آبی کوثر شیراز

در پارک آبی کوثر انواع خدمات و امکانات مختلف برای رفاه بازدیدکنندگان مهیا شده است. استفاده از خدمات درمانی و ورزشی مجموعه برای کاهش استرس و فشار کاری در طول هفته بسیار توصیه می‌شود که شما در چندین ساعت به آرامش خواهید رسید. از جمله امکانات پارک آبی کوثر شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پارک آبی کوثر

بدون شک هیجان‌انگیزترین و محبوب‌ترین بخش این مجموعه پارک آبی آن است. در این پارک تفریحات مختلفی مانند سرسره‌های بزرگ، استخر، غواصی، چاله فضایی، وسایل بازی کودکان و توپ موج دارد. یک ویژگی پارک آبی که آن را از دیگر پارک‌ها متمایز می‌کند تجربه گوش دادن موسیقی در زیر آب است. هنگامی که حین شنا سر خود را زیر آب می‌برید موسیقی بی‌کلام به گوشتان خواهد خورد که شگفت‌زده می‌شوید. موسیقی به‌صورت کاملاً واضح و باکیفیت بالا پخش می‌شود که این امکان به واسطه تکنولوژی خاصی برایتان فراهم شده است. این در حالی است که با بیرون آوردن سر خود از زیر آب دیگر خبری از صدای موسیقی نیست. این بخش از پارک آبی برای تمامی سنین و جنسیت‌ها مناسب است.

پارک آبی کوثر شیراز
پارک آبی کوثر شیراز

سالن ماساژ و حمام مغربی

اگر چند روز متوالی کار پرفشار داشتید و می‌خواهید خستگی و تنش را از خود دور کنید حتماً از ماساژ و حمام مغربی استفاده کنید. در این مجموعه ماساژورهای حرفه‌ای با حرکات فشاری، کششی و ضربه‌ای، خستگی و کوفتگی بدن شما را برطرف می‌کنند و آرامش را به روح و جسم شما تقدیم می‌کنند. همچنین در حمام مغربی ترکیبی از ماساژ و پاکسازی پوست برای مراجعه‌کنندگان انجام می‌شود. حمام مغربی مزایای زیادی دارد که شامل جوانسازی پوست، کنترل آکنه، کاهش استرس، تغذیه پوست با ویتامین‌ها و مواد مغذی، حذف لایه‌های مرده پوست، بهبود وضعیت ظاهری پوست و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست می شود.

سونا و جکوزی

پارک آبی کوثر شیراز دارای دو سونا خشک و دو جکوزی است که دمای هر کدام متفاوت هستند. همچنین در این بخش امکانات دیگری مانند حوضچه آب سرد، سونا بخار، استخر جهت پیاده‌روی در آب و دوش آب اختصاصی وجود دارد.

ورزش‌درمانی

از خدمات ورزشی پارک کوثر می‌توان به ورزش‌درمانی اشاره کرد که با شیوه‌های به‌روز انجام می‌شود و به رفع مشکلات فیزیکی و حرکتی می‌پردازد. خدمات این بخش بسیار پرطرفدار بوده و برای درمان و بهبود آرتروز، تسکین دردهای کمر، گردن و لگن به کار می‌رود. البته ورزش ها باید توسط پزشک توصیه شوند. بخش ورزش‌درمانی زیر نظر سرکار خانم مرادی اداره می‌شود. ایشان دارای مدرک کارشناسی ارشد آسیب‌شناسی ورزشی و مدرس رسمی فدراسیون هستند. همچنین ایشان مدرک آب‌درمانی و مربیگری از فدراسیون جهانی IFBB دارند. این مجموعه دارای کلاس حرکات اصلاحی در آب است که به اصلاح فرم ستون فقرات، مشکلات فرمی بدن، اصلاح فرم زانوی ضربدری یا پرانتزی در دوره‌های آن پرداخته می‌شود.

ورزش‌درمانی
ورزش‌درمانی

غواصی

غواصی از دیگر تفریحات پرطرفدار در پارک آبی کوثر است. در این پارک تمامی تجهیزات و لباس مخصوص در اختیار فرد قرار داده می‌شود و نیازی به تهیه آنها نیست. همچنین می‌توانید به‌صورت آموزشی در دوره‌های غواصی مجموعه شرکت کنید. آموزش‌ها توسط مربی مجرب مجموعه در اختیارتان قرار داده می‌شوند و در نهایت می‌توانید مدرک بین‌المللی دریافت کنید. البته برای تفریح نیازی به دانش غواصی نیست و حتی بدون داشتن مهارت شنا می‌توانید غواصی کنید.

فیت سایز

لاغری در آب یا فیت سایز از جدیدترین شیوه‌های لاغری شناخته می‌شود که در پارک آبی کوثر شیراز امکان‌پذیر شده است. این روش نسبت به دیگر روش‌های لاغری بسیار کم‌خطر است و برای افرادی که دارای مشکلات زانودرد، کمر، لگن و گردن هستند، گزینه مناسبی است. با تمرینات فیت سایز می‌توانید به سایز و وزن دلخواه خود برسید.

مشاوره تغذیه و رژیم غذایی در پارک آبی کوثر شیراز

یکی از خدمات جدید و منحصربه‌فرد که زمان زیادی از اضافه شدن آن به مجموعه پارک آبی کوثر نمی‌گذرد مشاوره تغذیه و رژیم غذایی است. این بخش زیر نظر دکتر راحله توکلی اداره می‌شود و تمامی افراد می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. مشاوره تخصصی در این بخش در زمینه‌های زیر انجام می‌شود:

  • بررسی وضعیت سلامت
  • تنظیم و ارائه برنامه غذایی تخصصی
  • تنظیم و ارائه برنامه غذایی به‌منظور افزایش یا کاهش وزن
  • ارائه غذایی برای ورزشکاران حرفه‌ای، ورزش‌های تیمی، رشته‌های استقامتی و قدرتی، مسابقات پرورش اندام
  • ارزیابی رشد وزنی و قدی کودکان و نوجوانان
  • ارائه برنامه غذایی و مکمل‌های موردنیاز برای تعادل وزن و افزایش رشد قد کودکان و نوجوانان
  • بررسی نیاز بدن به مکمل‌های موردنیاز و تغذیه‌ای برای هر فرد
مشاوره تغذیه و رژیم غذایی
مشاوره تغذیه و رژیم غذایی

سانس‌های پارک آبی کوثر شیراز

تمامی خدمات تفریحی و ورزشی مجموعه پارک آبی کوثر همه‌روزه در اختیار آقایان و بانوان قرار داده می‌شوند. برخی از روزها ویژه آقایان و برخی از روزها به بانوان اختصاص داده می‌شوند. سانس‌های پارک آبی کوثر عبارت‌اند از:

  • سانس آقایان: روزهای فرد از ساعت ۱۹:۳۰ الی ۲۳:۳۰ و روزهای زوج و جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۲۳:۳۰
  • سانس بانوان: روزهای فرد از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۷:۳۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۰ الی ۱۲:۳۰

برای استفاده از پارک آبی ۹۰ دقیقه فرصت دارید که ۲۰ دقیقه آن برای استفاده از دوش و رختکن و ۷۰ دقیقه آن به استفاده از پارک آبی اختصاص دارد.

مسیر دسترسی به پارک آبی کوثر شیراز

پارک آبی کوثر در استان فارس، شهر شیراز، محله فرهنگ شهر، بلوار شهید رجایی و کوچه شهید رجایی قرار دارد. دسترسی به پارک آبی کوثر بسیار آسان بوده و از سمت کازرون و بوشهر در نزدیکی ورودی شیراز قرار دارد. برای استفاده از اتوبوس‌های شهری به پایانه احمدی شمالی به سمت معالی‌آباد مراجعه کنید و سوار خط ۳۹ شوید و در ایستگاه استخر کوثر پیاده شوید. ایستگاه احسان نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به پارک آبی است. علاوه بر آن در صورت رفتن به پارک با خودرو شخصی می‌توانید از اپلیکیشن‌های مسیریابی و گوگل مپ استفاده کنید.

سخن پایانی

با توجه به مطالب گفته شده پارک آبی کوثر شیراز از مجهز‌ترین و تمیزترین پارک‌های آبی در کشور است. این مجموعه فرصت مناسبی را برای دوستداران تفریحات آبی به وجود آورده تا به‌صورت دسته جمعی از امکانات و خدمات موجود استفاده کنند. پیشنهاد ما به مسافران و گردشگران عزیز استفاده از خدماتی مانند ماساژ است تا خستگی سفر را از تن به در کنند.



 الی گشت    

                تور کیش