بهترین و زیباترین سواحل بدروم ، ترکیه | Bodrum

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین سواحل بدروم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بهترین سواحل بدروم خواهیم گفت. برای آشنایی با زیباترین سواحل شبه جزیره بدروم در ادامه با ما همراه باشید.

بُدروم (Bodrum) شهری ساحلی و توریستی در کشور ترکیه است که در استان موغله واقع شده ‌است. بدروم دارای یک فرودگاه بین المللی بسیار مجهز است و همچنین با شهر ازمیر که سومین شهر بزرگ ترکیه است ۲۵۰ کیلومتر فاصله دارد. بندر بدروم با جاذبه‌های تاریخی، سواحل زیبا و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای که دارد یکی از  محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ترکیه است.

شهر ساحلی بدروم پر از هتل‌، کافه‌ و رستوران‌های جذاب است و جاهای دیدنی بدروم نیز بی شمارند. این شهر ساحلی فیروزه ای ترکیه، شهری سرزنده و شاد است که گردشگران متعددی را به سوی خود می کشاند. از زیباترین و جذاب ترین ویژگی های این شبه جزیره برای گردشگران سواحل زیبا و فیروزه ای آن است. در ادامه با بهترین و زیباترین سواحل بدروم آشنا می شویم.

ساحل گومبت
ساحل گومبت

از آنجایی که آب و هوای بدروم در اکثر روزهای سال معتدل و گرم است، سواحل آن طرفداران زیادی دارد و در طول سال مملو از گردشگران است. برای برنامه ریزی سفر به شهر ساحلی بدروم به مقاله بهترین زمان سفر به شهر ساحلی بدروم ، ترکیه | Bodrum” مراجعه کنید. شهر ساحلی بدروم یکی از بهترین مقاصد برای آفتاب گرفتن در کنار سواحل فیروزه ایست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


زیباترین سواحل بدروم

ساحل گومبت – Gümbet Beach

ساحل گومبت یک ساحل خانوادگی است و تا جایی که چشم کار می کند چترهای بزرگ و تخت های ساحلی دیده می شود. در این ساحل کافه رستوران های زیادی وجود دارد که اغلب خانواده ها برای صرف ناهار به این منطقه می آیند. آب دریا نسبتا آرام است و عمق زیادی هم ندارد که به همین دلیل بسیاری این منطقه را برای شنا انتخاب می کنند. در آب قایق هایی به شکل موز دیده می شود که اغلب جوانان به سراغ آن ها می روند و قایق سواری بامزه ای را تجربه می کنند.

ساحل بیتز – Bitez Beach

ساحل بیتز در لیست بهترین سواحل بدروم قرار دارد. این ساحل در فاصله 6 مایلی از ساحل گومبت قرار دارد و برای برخی از ورزش های آبی مناسب است و به دلیل داشتن آب آرام و کم عمق از بهترین مکان ها برای شنا به خصوص برای خانواده ها و کودکان است. در صورت خرید نوشیدنی و ناهار از رستوران های این ساحل، اکثر رستوران ها و کافه ها چتر آفتاب رایگان ارائه می دهند. ساحل بیتز مکانی با کف ماسه ای و آب گرم است که می توان غروب خورشید شگفت انگیز دریای اژه را در آن تماشا کرد.

بهترین سواحل بدروم
بهترین سواحل بدروم

ساحل اورتاکنت – Ortakent Beach

دهکده اورتاکنت بهشت ​​تابستانی است که طرفداران زیادی دارد و دو ساحل را در خود جای داده است. ساحل اصلی خلیجی طویل و منحنی با سواحل شنی و ماسه خاکستری با عمق آب مناسب یک انتخاب عالی برای شناگران است. ضلع غربی با رستوران‌ها و هتل‌هایی پر شده است در حالی که ضلع شرقی خلیج یک ساحل عمومی کاملا رایگان است. این ساحل یک گزینه محبوب سفر یک روزه ساحلی برای بازدیدکنندگانی است که در بدروم، بیتز، و گمبت اقامت دارند.

ساحل یاهشی –Yahşi Beach

ساحل یاهسی از زیباترین سواحل بدروم در نزدیکی ساحل اورتاکنت است که البته به همین دلیل نیز شلوغ تر از بقیه سواحل هم هست. در این منطقه یک بندر و چند غرفه صنایع دستی وجود دارد که از بخش های جذاب ساحل به شمار می رود و گردشگران را با خرید کردن سرگرم می کند. در محوطه ساحل رستوران های زیادی وجود دارد که هم غذاهای محلی و هم غذاهای بین المللی طبخ می کنند. آب دریا در این منطقه زلال و شفاف است و به کریستالی بودن شهرت دارد.

ساحل توربا – Torba Beach

ساحل توربا دسترسی آسان تری از شهر بدروم دارد و تنها در 4 مایلی شمال بدروم قرار گرفته است. این ساحل مانند یک دهکده ماهیگیری به نظر می رسد و از این نظر بسیار جذاب است. در محوطه ساحل استراحتگاه های ساحلی و رستوران های متنوع دیده می شود که موقعیتی مناسب برای خوردن غذایی خوشمزه است. هرچند که ساحل خیلی شلوغ نمی شود اما اگر به دنبال آرامش در تنهایی هستید می توانید کمی خط ساحلی را ادامه دهید و در انتهای ساحل زیر درختان استراحت کنید.

بهترین سواحل بدروم
بهترین سواحل بدروم

ساحل فنر – Fenerburnu Sahili

ساحل فنر بیچ یکی از بهترین سواحل بدروم برای کایت سواری روی آب است. این ساحل شن های زیبا و تمیزی دارد و در کنار خط ساحلی کافه ها و رستوران های کوچک برای سرویس دهی آماده هستند. کمی جلوتر که بروید، درست بعد از فانوس دریایی به بهترین قسمت ساحل برای کایت سواری خواهید رسید. اصولا هوا به صورتی است که صبح ها باد کمتری می وزد و برای افراد مبتدی مناسب تر است. بعد از ظهرها بادها کمی تند تر می شوند و دریا مواج است.

عکس از: Andrey Shkorina
عکس از: Andrey Shkorina

ساحل گوموشلوک – Gümüşlük Beach

ساحل گوموشلوک بهترین مکان برای خوردن غذای دریایی است. امکان ندارد به شهری ساحلی سفر کنید و هوس تست کردن غذاهای دریایی نداشته باشید. ساحلی کم عرض در امتداد دیوارهای شهر باستانی که اغلب پاتوق گردشگرانی است که برای چندمین بار به این شهر سفر می کنند. فضایی زیبا و دلنشین که بهترین و خوشمزه ترین غذاهای دریایی ترکیه را می توانید پیدا کنید. در کل باید بگوییم خوشمزه ترین غذاها در بهترین و جذاب ترین رستوران های بدروم در این ساحل جمع شده اند. رستوران لیمو در ساحل گوموشلوک یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای غروب آفتاب و همچنین امتحان کردن غذاهای لذیذ ترکی است.

بهترین سواحل بدروم
بهترین سواحل بدروم

ساحل ایلگین – Ilgın Beach

ساحل ایلگان ساحلی بکر و ناب است. منطقه ای زیبا که مردم محلی بیشتر آن را می شناسند و گردشگران هنوز خیلی با این ساحل آشنا نیستند. در محوطه ساحل نه رستوران و نه کافه ای وجود دارد به همین دلیل باید خوراکی های خود را به همراه داشته باشید. این ساحل برای پیک نیک رفتن بهترین موقعیت است. برای رسیدن به ساحل باید باید به سمت دهکده مازی حرکت کنید و کمی جلوتر پایین روستا ساحلی بکر و دست نخورده پیدا خواهید کرد. مسیر رانندگی آن کمی دشوار است اما اگر به این ساحل بروید متوجه خواهید ارزش این سختی را داشته است.

بهترین سواحل بدروم
بهترین سواحل بدروم

ساحل کادیکالسی – Kadikalesi Beach

رستوران ها و کافه های متعددی در ساحل کادیکالسی واقع شده اند و غذاهای خانگی ترکی را سرو می کنند. ساحل کادیکالسی یک ساحل شنی است که می توانید ساعاتی را غرق آرامش در آن سپری کنید. از طرفی مبتدیان می توانند ورزش های آبی مختلفی را امتحان کنند. اگر هم اهل هیجان نیستید، می توانید با آرامش روی یکی از صندلی های ساحلی بنشینید. بعد از آن هم می توانید به ساحل همسایه، ساحل تورگوتریس بروید و غروب مشهورش را تماشا کنید.

ساحل عمومی شهرداری بدروم – Bodrum Municipality Public Beach

ساحل عمومی شهرداری بدروم ساحلی در نزدیکی مرکز شهر بدروم است و عمدتا گردشگران ترک را جذب می کند. این ساحل 12 دقیقه با ماشین از مرکز بدروم فاصله دارد و ساحلی تمیز با تخت های آفتاب رایگان برای استفاده است. همچنین یک کافه تریا در محل وجود دارد که تنقلات و نوشیدنی ها را با قیمت های مقرون به صرفه سرو می کند. دستشویی ها، دوش ها و کمدها به راحتی مسافران ساحل می افزایند.

بهترین سواحل بدروم
بهترین سواحل بدروم

ساحل شهرداری کاراینجیر – Karaincir Municipal Beach

ساحل شهرداری کارااینجیر یک ساحل 500 متری با ماسه های سفید در یک استراحتگاه روستایی کوچک در حدود 16 کیلومتری شهر بدروم است که در دو طرف تپه‌ها پناه گرفته است. آب این ساحل شفاف، آرام، کم عمق و مناسب کودکان است. در حالی که اینجا صندلی‌های آفتاب‌گیری وجود ندارد،ساحل با ردیف‌هایی از چترها پوشانده شده است که می‌توانید با یک حوله روی شن‌ها زیر آن بنشینید یا دراز بکشید و از نرمی شن ها لذت ببرید. اسکله های چوبی روی آب نیز برای آفتاب گرفتن عالی هستند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨