بهترین فصل سفر به قطر و آب و هوای آن | Qatar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین زمان سفر به قطر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست بهترین زمان سفر به قطر را خواهیم داشت. برای آشنایی با آب و هوای قطر و بهترین فصل سفر در ادامه با ما همراه باشید.

قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است و پایتخت آن، دوحه است.  قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. این کشور تا سال ۱۹۷۱ تحت‌الحمایه بریتانیا بود. پس از استقلال در سال ۱۹۷۱ به سبب درآمدهای سرشار نفتی و گاز طبیعی، این کشور تبدیل به یکی از ثروتمندترین کشورهای منطقه شد. مجله فوربز نیز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده ‌است. قطر بالاترین شاخص توسعه انسانی بین کشورهای جهان عرب را داراست. این کشور بالاترین درآمد سرانه را در جهان دارد.

بهترین زمان سفر به قطر
بهترین زمان سفر به قطر

قطعا سفر به کشوری ثروتمند و لوکس چون قطر سفری بسیار جذاب خواهد بود. این کشور کوچک در خلیج فارس پر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مانند موزه‌های مختلف، بیابان‌های زیبا و سواحل آرامش‌بخش است که باید آن‌ها را تجربه کرد. کشور قطر به ۱۰۰ مقصد مختلف در سرتاسر جهان متصل و از این بابت یک نقطه حمل و نقل بسیار شلوغ است؛ در واقع فرودگاه بین‌المللی Hamad به سرعت به یک دروازه جهانی برای مسافران خارجی تبدیل شده است.

قطر که یکی از کشور های توریست پذیر قاره آسیا و منطقه خاورمیانه است، سالانه گردشگران و جهانگردان بسیاری را به خود جذب می کند. غیر از داشتن اطلاعات گردشگری و تفریحی در سفر به هر مقصد گردشگری، داشتن اطلاعاتی درباره شرایط آب و هوایی آن نیز الزامی است و به انتخاب زمان مناسب سفر شما بسیار کمک می کند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آب و هوای کشور قطر

قطر کشوری با آب و هوای گرم و مرطوب می باشد و تنوع آب و هوایی در این کشور به چشم نمی خورد. میانگین دمای قطر 38 درجه سانتی گراد گزارش شده است و اکثر روزهای این کشور معمولا آفتابی می باشند.

کشور قطر به طور کلی دارای آب و هوای بیابانی، گرم و خشک است. پس بدیهی است که در فصل تابستان، شاهد آب و هوای بسیار گرم، شرجی و گاهی اوقات آزار دهنده باشیم و این فصل چندان مناسب سفر نمی باشد.

فصل زمستان در این کشور تقریبا از آب و هوای خنک و مطلوبی برخوردار می باشد. ولی گفتنی است که در کشور قطر و در فصل زمستان، در صورت بارش باران، بارشی سیل آسا را شاهد خواهیم بود که به دلیل وجود توده هوایی سودانی این بارش اتفاق می افتد. غیر از این که بارش این باران ها در فصل زمستان برای مردم آزار دهنده است، خسارت بار و گاهی خطرناک نیز خواهد بود.

بهترین زمان سفر به قطر
بهترین زمان سفر به قطر

ایده آل ترین فصل برای سفر

فصل پاییز و بهار در این کشور از آب و هوای معتدلی برخوردار هستند و برای سفر به  قطر تقریبا مناسب می باشند. پس اگر بخواهیم بهترین فصل سفر به قطر را متذکر شویم، باید بگوییم فصل های بهار و پاییز و به خصوص ماه های فروردین، اردیبهشت و آبان، هر یک به نحوی و با توجه به سلیقه افراد می تواند بهترین فصل سفر به این کشور باشد.

همچنین فصل زمستان و ماه های دی، بهمن و اسفند با توجه به ریسک باران های آسا که باید در نظر داشته باشید، می توانند از بهترین فصل های سفر به قطر باشند، زیرا در این فصول آب و هوای قطر کمترین دما را دارد.

تاثیر آب و هوای کشور قطر بر صنعت گردشگری

آب و هوای گرم قطر مانع جذب گردشگران به این کشور نشده و یکی از منابع اصلی کسب درآمد در این کشور، صنعت گردشگری می باشد. سفر گردشران به قطر در فصول بهار و پاییز به علت متعادل بودن هوا افزایش می یابد چرا که از گرمی هوا کاسته شده و شب ها نیز با خنکی بیشتری همراه هستند.

کشور قطر کمترین دما را در ماه های ژانویه، فوریه و مارس (دی، بهمن و اسفند) تجربه می کند و این بازه زمانی از سال به علاوه فصل بهار و پاییز (فروردین، اردیبهشت و آبان) ایده آل ترین زمان جهت مسافرت به این کشور می باشد. علاوه بر سواحل متعدد، کشور قطر از فرصت های فراوانی جهت جذب گردشگران، از جمله جذابیت های طبیعی گوناگون، مکان های تاریخی، فستیوال ها، مساجد و قلعه ها برخوردار می باشد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨