بهترین بازارها و مراکز خرید دوحه ، پایتخت قطر | Qatar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بهترین مراکز خرید دوحه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست با بهترین مراکز خرید دوحه با شما خواهیم بود. برای آشنایی با بهترین بازارها و مراکز خرید این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

قطر (Qatar) کشوری در جنوب غربی قاره آسیا در منطقه خاورمیانه و در شرق شبه‌جزیره عربستان، و در بخش جنوبی خلیج فارس واقع شده ‌است. پایتخت آن، دوحه است. قطر مرز مشترک زمینی با عربستان سعودی، و مرز آبی با کشورهای ایران، کویت، عراق، عربستان، بحرین و امارات متحده عربی دارد. مجله فوربز قطر را ثروتمندترین کشور جهان معرفی کرده ‌است.

قطعا سفر به کشوری ثروتمند و لوکس چون قطر سفری بسیار جذاب خواهد بود. این کشور کوچک در خلیج فارس پر از جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی مانند موزه‌های مختلف، بیابان‌های زیبا و سواحل آرامش‌بخش است که باید آن‌ها را تجربه کرد. یکی از مهمترین بخش های سفر خرید کردن است. دوحه مکان‌های جالبی برای خرید دارد. در ادامه بازارها و مراکز خرید دوحه را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مراکز خرید قطر

مال آو قطر – Mall of Qatar

اگرگذرتان به قطر افتاد حتما سری به مرکز خرید «مال آو قطر» بزنید. این مرکز تجاری-تفریحی در منطقه «الریان» قطر واقع شده است. در این مرکز شما می‌توانید انواع برندهای مشهور جهانی مانند آدیداس، جک اند جونز و بولگاری را مشاهده بفرمایید. از ویژگی‌های برجسته این مرکز می‌توان به وجود سالن‌های سینما و تئاتر درجه یک اشاره کرد.

در این سالن‌ها نمایش‌ها با پیشرفته‌ترین تجهیزات نورپردازی و صدابرداری و به صورت ۳۶۰ درجه اجرا می‌شود و شما را به دل واقعه می‌برد. سالن‌های سینما و بولینگ نیز از دیگر امکانات مال آو قطر هستند. علاوه بر این‌ها مکانی به نام «کیدز موندو» در این مرکز خرید وجود دارد که کودکان در آن می‌توانند به بازی و تفریح بپردازند.

آدرس: Villa 25, Street 605, Zone 51, Al Gharaffa, Al Jahhaniya Interchange, Street 373, Ar-Rayyan, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

سیتی سنتر دوحه – Duha City Center

سیتی سنتر دوحه از دیگر مراکز خرید قطر می باشد که از محبوبیت خاصی بین گردشگران برخوردار است. این مرکز خرید تجاری- تفریحی از بزرگ‌ترین مراکز خرید دوحه است و با فرودگاه بین‌المللی «حمد» تنها ۲۵ دقیقه فاصله دارد. سیتی سنتر دوحه از شلوغ‌ترین مراکز خرید قطر به شمار می‌رود؛ تا جایی که در روزهای تعطیل تعداد بازدیدکنندگان از این مرکز به بیش از ۷۰ هزار نفر می‌رسد.

در مرکز خرید پنج طبقه سیتی سنتر دوحه تعداد ۳۵۰ بوتیک قرار دارد که در آن‌ها انواع محصولات و کالاها با برندهای داخلی قطر و برندهای درجه یک خارجی به فروش می‌رسد. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به وجود سینما، زمین اسکیت روی یخ و رستوران‌های شیک اشاره کرد. مرکز خرید سیتی سنتر دوحه چسبیده به سه هتل بین‌المللی «شانگری‌لا دوحه»، «ماریوت مارکوس» و «روتانا سیتی سنتر» است.

آدرس: Conference Center, street, Doha, Qatar

مرکز خرید ویلاجیو – Villaggio Mall

مرکز خرید ویلاجیو از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر به شمار می‌رود. این مرکز در شهر دوحه، پایتخت کشور قطر قرار دارد. در سال ۲۰۰۶ میلادی بود که شیخ جاسم بن حامد اقدام به احداث این مجموعه در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع نمود. روزانه ۵۰ هزار نفر و در ماه ۱.۵ میلیون نفر از این مرکز خرید بازدید می‌کنند. از ویژگی‌های مرکز خرید ویلاجیو می‌توان به معماری زیبا و مجلل آن اشاره کرد.

طراحی این مرکز برگرفته از سبک معماری ایتالیایی است؛ به طوری که یادآور شهر ونیز ایتالیا است. در میان این مرکز کانال‌های آبی برای عبور و مرور خریداران و گردش‌گران با قایق تعبیه شده که تجربه‌ای منحصربه‌فرد برای مسافران رقم می‌زند. در کنار این کانال‌ها نیز نیمکت‌هایی تعبیه شده که مسافران می‌توانند با نشستن روی آن‌ و تماشای زیبایی‌های ویلاجیو کمی به استراحت بپردازند.

آدرس: Al Waab St, Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

فستیوال سیتی – Festival City Mall

مرکز خرید فستیوال سیتی از نخستین مراکز خرید قطر است که در شهر دوحه، پایتخت این کشور واقع شده است. این مرکز در واقع مرکز خرده‌فروشی است و در آن انواع و اقسام کالاها یافت می‌شود. در مرکز خرید فستیوال سیتی شما شاهد بوتیک‌هایی با برند جهانی خواهید بود. فستیوال سیتی در یک محوطه بسیار وسیع واقع شده است. در بیرون از محوطه مکانی برای ورزش و پیست دوچرخه‌سواری تعبیه شده است.

این مرکز خرید دارای امکانات تفریحی فوق العاده‌ای است. در اینجا شما می‌توانید سری به سینمای چهار بعدی با ۱۸ صفحه نمایش دیجتیال بزنید. از ویژگی های مرکز خرید فستیوال سیتی وجود «تم پارک»های مختلف است. تم پارک «انگری بردز ورلد» (Angry Birds World) یکی از مکان‌های مفرح و سرگرم‌کننده برای بچه‌هاست.

آدرس: Crescent Dr – Dubai Festival City – Dubai – United Arab Emirates

مرکز خرید رویال پلازا – Royal Plaza

اگر به دنبال یک مرکز خرید شیک و مدرن در قطر می‌گردید حتما سری به مرکز خرید رویال پلازا بزنید. این مرکز خرید در سه طبقه ساخته شده و دارای بیش از ۱۵۰ بوتیک است. در این بوتیک‌ها شما می‌توانید کالاهایی از برندهایی منحصر به فرد که برخیشان تنها در این مرکز خرید نمایندگی دارند تهیه بفرمایید.

این مرکز خرید در شهر دوحه قطر واقع است. از امکانات تفریحی و رفاهی این مرکز خرید می‌توان به سینمایی با طراحی سینماهای کلاسیک اشاره کرد. رستوران‌ها و کافه‌ها با تنوع غذایی بالا نیز در مرکز خرید رویال پلازا به چشم می‌خورند.

آدرس: Al Sadd St, Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

مرکز خرید لند مارک – Land Mark Mall

مرکز خرید لند مارک یکی از محبوب‌ترین مراکز خرید قطر است. این مرکز خرید در منطقه الغرافه در شمال دوحه واقع شده است و در سال ۲۰۰۰ میلادی افتتاح گردید. ساختمان این مرکز خرید دارای طراحی سنتی است که یادآور قلعه‌های قطری است.

در این مرکز می‌توانید محصولاتی مانند لباس، کیف و کفش، لوازم الکتریکی، آرایشی و بهداشتی و… را از انواع برندهای معتبر تهیه بفرمایید. وجود رستوران‌های با کیفیت از ویژگی‌های این مرکز خرید است. از دلایل محبوبیت مرکز خرید لند مارک وجود مکان‌های تفریحی برای کودکان است تا خانواده‌ها بتوانند بدون دغدغه به خرید در این مرکز خرید بپردازند.

آدرس: Al Shamal Road، Doha, Qatar

گیت مال – Gate Mall

این مرکز خرید بسیار لوکس و زیبا بوده و طراحی خاص و منحصر به فردی را دارا می باشد. برند های مطرح بسیاری در این مرکز خرید دارای شعب خود می باشند و محصولاتشان را به فروش میرسانند. قابل ذکر است اجناس و محصولاتی که در این مرکز خرید به فروش می رسند داری قیمت هایی بالایی می باشند. مشتریان در این مرکز خرید علاوه بر انجام خرید های خود برای استراحت می توانند از اتاق بازی کودکان، فود کورت، رستوران و همچنین کافی شاپ و سینما این مجموعه نیز استفاده نمایند.

آدرس: 860, West Bay, 63 Mayasaloun Street, Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

مرکز خرید ازدان – Ezdan Shopping Center

در این مرکز خرید از انواع برند های مطرح دنیا را می توانید پیدا نمایید که اجناسی نظیر لباس، کیف، کفش، لوازن خانگی، لوازم بهداشتی، عینک و… را به فروش می رسانند. این مجموعه همچنین بسیار مورد علاقه کودکان می باشد زیرا تعداد بسیار بالایی از برند های مطرح جهانی که در زمینه تولید لوازم بازی کودکان میباشند نیز در این مرکز خرید دارای شعبه می باشند.

آدرس: Al Juthay St, Doha, Qatar

لاگونا مال – Lagoona Mall

لاگونا مال یکی از دیگر از مراکز خرید قطر است که از شهرت خوبی بین خریداران و گردشگران برخوردار است. این مرکز خرید در شهر دوحه واقع شده است و دارای ۱۵۰ بوتیک است. در این بوتیک‌ها انواع کالاهای قطری و برندهای مشهور بین‌المللی به فروش می‌رسد. لاگونا مال دارای ۱۵ رستوران است که انواع غذاهای بین‌المللی و فست‌فود در آن سرو می‌شود.

آدرس: 66 West Bay Lagoon Street, Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

بازارهای قطر

بازار واقف – souq Waqif

در کنار انواع مراکز خرید مدرن قطر که محصولات امروزی و جهانی را به فروش می‌رسانند بد نیست سری هم به بازار واقف بزنید. این بازار در واقع بازار سنتی قطر به حساب می‌آید که در آن شما می‌توانید انواع کالاهای سنتی و شرقی را پیدا کنید. ادویه‌جات، ترشی‌جات، انواع پارچه، عود و بخور و البته جواهرات می‌توانند سوغاتی مناسبی را از سفر به قطر برای شما فراهم آورند.

این بازار اخیرا در عین حفظ معماری و فضای سنتی خود مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است و مغازه‌های جدید، رستوران و کافه نیز به آن اضافه شده است. در این رستوران‌ها شما می‌توانید انواع غذاهای سنتی قطر و خاور میانه را امتحان کنید. بازار واقف از شلوغ‌ترین و پرجنب‌وجوش‌ترین بازارهای سنتی قطر است که طرفداران زیادی در بین گردشگران داخلی و خارجی دارد.

آدرس: Souq Waqif ,Doha, Qatar

بازار ال آسیری – Souq Al Asiery

این مرکز خرید مختص افرادی است که علاقه مند به خرید انواع پارچه ها با رنگ ها و جنس های مختلف می باشند. این بازار از ۳۰ مغازه پارچه فروشی تشکیل شده  است که هر فرد بسته به نوع بودجه و خوسته و سلیقه خود می تواند پارچه مورد نظر خور را پیدا کرده و خریدش را انجام دهد. همچنین این بازار نمایندگی از برندهای بزرگ پارچه دارد که میتواند قطعا شما را راضی نگه دارد و دست پر از این بازار برگردید.

آدرس: 7GQQ+82W, Doha, Qatar

بازار عمانی ها – Omani Souq

این بازار که به نام عمانی ها است محل فروش محصولات تولید شده در عمان است. در این بازار شما میتوانید محصولات روز مثل میوه ها و سبزیجات، عسل محلی، قارج، کاراک محلی (چای سنتی ) و همچنین بخور و عود را خریداری کنید. مثل بازار سوق در این بازار هم چانه زنی رواج دارد و شما میتوانید با چانه زنی قیمت محصول را تا نصف و یا یک سوم کاهش دهید و با قیمت بسیار خوبی محصولات مورد نظر خود را بخرید.

آدرس: omani Market، Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

بازار مروارید – Pearl Market

تجارت مروارید یکی از قدیمی ترین تجارت ها در قطر است. این بازار که محصولات آن از بهترین مرواریدهای سراسر دنیا تشکیل شده اند دارای رتبه بالایی در کیفیت محصولات است. در این بازار شما میتوانید زیور آلات مثل گردنبند، گوشواره و دستبند با طراحی و نگین مروارید با کیفیت بالا و قیمت مناسب پیدا کنید. تمام محصولات این بازار کاملا اصل بوده و محصولات تقلبی در این بازار وجود ندارد. همچنین در این بازار مرسوم است که از بازدیدکنندگان در فروشگاه ها به رسم مهمان نوازی پذیرایی به عمل آید، اغلب با چای محلی در کنار معرفی محصولات.

بازار طلا دوحه – Gold Souq

این بازار کوچک مرکز فروش طلای دوحه می باشد. طلاهای این بازار از نوع ۲۲ عیار می باشند و کیفیت بالایی دارند، ولی این طلاهای با کیفیت با قیمت مناسبی عرضه می شوند و همه افراد توانایی خرید از این بازار را به راحتی دارند. این بازار شب ها بسیار پر جنب و جوش است و مردم زیادی در طول شب به خرید طلا در این بازار میپردازند.

آدرس: Gold Souq, Doha, Qatar

بازار دسته دوم نجما – Najma Market

در لیست مراکز خرید دوحه همیشه هم جنس های لوکس و گران نیست، بعضی وقت ها اجناس ارزان قیمت و دست دوم هم وجود دارد. هر چیز معمول یا غیر معمولی که بخواهید در این بازار پیدا می شود، کافی است سری به این بازار بزنید خواهید دید که چه چیزهایی را میتوان با قیمت های اعجاب برانگیزی خرید. در روز جمعه هم مردم عادی محصولات را بر پشت وانت ها و کامیون ها گذاشته و برای فروش ارایه میکنند. در این بازار داد زدن فرشندگان برای تبلیغ کالای خود (مثل کشور خودمان) امری عادی است و شور و هیجان خرید را دوچندان میکند.

آدرس: Souq Al Haraj, Doha, Qatar

بازار پرندگان دوحه – Bird Souq

اگر در بین فصل شکار (آبان تا فروردین) به دوحه سفر کردید حتما سری به بازار پرندگان این شهر بزنید. در بازار پرندگان این شهر حین فصل شکار میتوانید نمایش هایی که ترتیب داده می شود را ببینید. این نمایش ها توسط شاهین انجام می شود. همچنین میتوانید به خرید پرندگان بپردازید، پرندگان این بازار از نظر بهداشتی کاملا زیر نظر هستند و هیچکدام مشکلی از نظر بیماری ندارند.

آدرس: 7GQM+J5R, Doha, Qatar

بهترین مراکز خرید دوحه
بهترین مراکز خرید دوحه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨