حمام ابوالمعالي یزد
حمام ابوالمعالي یزد

آشنایی با حمام ابوالمعالي یزد | Yazd

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

حمام ابوالمعالي یزد

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با حمام ابوالمعالي یزد آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با این حمام تاریخی و دیدنی بیشتر آشنا شوید.

استان زیبای یزد دارای جاذبه های گردشگری، باستانی و طبیعی بسیاری می باشد. شهر یزد اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان است و حمام ابوالمعالی شهرستان یزد یکی از آثار تاریخی و دیدنی این شهر می باشد.

حمام ابوالمعالي در محله قديمي فهادان و در قلب بافت تاريخي يزد و رو به روي بناي تاريخي زندان اسکندر، جنب بقعه هزار ساله دوازده امام و کنار مسجد چهل محراب قرار گرفته است. قدمت بناي ابوالمعالي به دوران قاجاريه باز مي گردد. این اثر در تاریخ 4 تیر 1377 با شمارهٔ ثبت 2047 به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

حمام ابوالمعالي یزد

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ساختمان حمام ابوالمعالي شامل هشتي، راه پله ورودي، فضاي ورودي و حوضچه هاي متعدد آب گرم وسرد، خزينه، اتاق استراحت، شاه نشين، گرمخانه و… نمونه کاملي از معماري دوره قاجاريه است. حمام ابوالمعالي با مصالحي نظير آجر، ريگ، گچ و ساروج ساخته شده و تزيينات به‌کار رفته در سقف آن زيبايي و اصالت خاصي دارد.

این حمام با توجه به قدمت و زيبايي معماريش جز آثار ملي ايران به ثبت رسيده است. همه اين زيبايي ها دست به دست هم داده تا گردشگران ساعت ها به تماشاي حمام تاريخي ابوالمعالي يزد وقت بگذرانند و با استفاده از امكانات و تجهيزات هتل فرهنگ يزد خاطره هايي ماندگار و شبي مملو از آرامش با رزرو هتل فرهنگ براي خود بسازند.

این ساختمان از سال 1386 به عنوان یکی از زیبا ترین رستوران های سنتی در شهر یزد فعالیت خود را آغاز کرده است و با داشتن کادر مجرب انواع غذاهای یزدی، ایرانی، فرنگی را سرو می کند.این حمام در حال حاضر به رستوران مهر تبدیل شده است.

حمام ابوالمعالي یزد



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)