آشنایی با باغ گل های اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ گلها اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ گلها اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مکان زیبا و دیدنی در شهر اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، مکان های دیدنی بسیاری نیز دارد. از جمله این مکان ها باغ گلها اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

باغ گل‌های اصفهان (Flowers Garden) یکی از پروژه‌هایی است که در دهه هفتاد در ساحل زاینده رود در اصفهان به پایان و بهره برداری رسیده است. از ویژگی‌های برجسته این باغ کارکرد چندگانه تفریحی، فرهنگی، آموزشی و پژوهشی آن و همچنین به کار بردن عناصر معماری سنتی در بناهای باغ است. باغ گل های اصفهان یکی از جاذبه های متفاوتی است که در کنار بازدید از جاذبه های تاریخی این شهر تجربه جدیدی برای تان رقم می زند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این باغ با گل های زیبا و رنگارنگش حال تان را حسابی جا می آورد و دقایقی خوش را برای تان می آفریند. در باغ گلها شما فرصت آشنایی با گل ها و گیاهان بسیاری را دارید. همچنین کافه این باغ به شما امکان می دهد تا لحظات خوشمزه ای را تجربه کنید.

باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان

در این باغ حدود 395 گونه گیاهی را می بینید که سازگار با شرایط آب و هوایی اصفهان هستند. باغ گل ها که وسعت آن به ۲۵۰۰ متر می رسد، يكی از طرح‌های مهم و بزرگ «اصفهان+۲۲» به شمار می رفت و به عنوان بخشی از این طرح بزرگ به بهره برداری رسید. هدف این بود که زیبایی های شهر افزایش یابد و دانشجويان و دانش‌پژوهان بتوانند از آن بهره ببرند. ایجاد هوایی پاک، محیطی برای گذران اوقات فراغت، کمک به محیط زیست، ساختن باغ ایرانی با ترکیب فضاهای سنتی و معاصر و شناساندن گیاهان و گل ها به عموم مردم هم بخش دیگری از اهداف این مجموعه را تشکیل می دهند.

در طراحي اين باغ اقليم خشك منطقه اصفهان مورد توجه قرار گرفته و آب به صورت فواره‌هايي كوتاه جريان مي‌يابد و سرانجام به بركه برخورد مي‌كند، همچنين عناصر و مختصات فرهنگ معماري سنتي اصفهان در بناهاي اين باغ تبلور عيني يافته است.  

Photo: Zahra Baghban
Photo: Zahra Baghban

بخش‌های مختلف باغ گل‌ها

  • پاویون ورودی
  • محوطه باغ

  • برکه ها و آبشار باغ
باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان
  • آمفی تئاتر روباز

  • گلخانه
Photo: Mohammad Amin Najafi
Photo: Mohammad Amin Najafi
  • لابیرنت ، هزارتوی باغ گل اصفهان
  • باغ صخره ای
  • باغ رز
  • باغ گیاهان دارویی و خوراکی
  • باغ سوزنی برگان
باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان
  • باغ گیاهان پیازی
  • مجموعه گونه های زنبق
  • مجموعه پرچین
  • مجموعه گونه های داوودی

سایر بخش های دیدنی باغ گل های اصفهان

به جز بخش هایی که به آنها اشاره کردیم، در این باغ، چنین قسمت هایی را نیز خواهید دید؛ طرح باغ ژاپنی، طرح باغ فرانسوی، کلکسیون سوزنی برگان، گلخانه کاکتوس، لکسیون گل و فلاورباکس، کلکسیون گیاهان پوششی و … . همچنین با فرارسیدن بهار و جشنواره لاله ها مجموعه ای از لاله های رنگارنگ به مجموعه باغ گل اصفهان اضافه می شود و شور و حال خاصی به این جاذبه می بخشد.

Photo: Nooshin Baseri
Photo: Nooshin Baseri

امکانات باغ گل ها

از جمله امکانات این باغ که به هنگام بازدید از این مجموعه می توانید از آنها بهره ببرید این موارد هستند؛ محوطه بازی کودکان، آلاچیق، نمازخانه، سرویس بهداشتی، کافه و شربتخانه، پارکینگ، کلبه روستایی، غرفه فروش و آموزش و …

Photo: Nooshin Baseri
Photo: Nooshin Baseri

جاذبه های نزدیک

از آنجایی که باغ گلها در حاشیه زاینده رود واقع شده است به مکان های دیدنی بسیار شناخته شده ای چون سی و سه پل، پل خواجو، و کلیسای وانک در محله ارمنی جلفا نزدیک می باشد. شما می توانید در بازدید از این باغ در ادامه روز سری هم به این مکان های بسیار محبوب بزنید. رفتن به کافه های دنج محله جلفا و محله خاقانی و نوشیدن یک شربت خنک یا یک قهوه اصیل را فراموش نکنید.

باغ گلها اصفهان
باغ گلها اصفهان

دسترسی

بی آر تی یا اتوبوسی را انتخاب کنید که به ایستگاه بزرگمهر می رسد بعد از آن کافی است ۳۵۰ متر پیاده روی کنید تا به این مکان برسید. اگر سعی دارید با استفاده از تاکسی به این مکان برسید به راننده بگویید شما را به میدان بزرگمهر ببرد در این حالت در نزدیکترین فاصله از این مکان خواهید بود. اگر هم قصد استفاده از مترو را دارید در نزدیکی باغ گلها مترو میدان انقلاب در فاصله 5 کیلومتری قرار دارد.

Photo: Mohammad Amin Najafi
Photo: Mohammad Amin Najafi

آدرس : ایران، اصفهان، میدان بزرگمهر، ابتدای خیابان سلمان فارسی

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 07:00 الی 21:00

هزینه بازدید: 4000 تومان – اتباع خارجی 20.000 تومان

شماره تماس: 031-32672059

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨