منطقه شیشلی استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

منطقه شیشلی استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با منطقه شیشلی استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این محله محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. استانبول زیبا آنقدر دیدنی های زیادی دارد که اگر بارها به آن سفر کرده باشید باز هم در سفر بعدی تان برایتان تازگی دارد و مکان های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. منطقه شیشلی استانبول که در ادامه با آن آشنا می شویم، یکی از محله های محبوب و بسیار زیبای این شهر محسوب می شود.

منطقه شیشلی (Şişli) یکی از 32 منطقه اصلی در شهر استانبول است که در بخش اروپایی شهر قرار دارد. منطقه شیشلی در استانبول در بخش انتهایی پل بوسفر واقع است. مساحت کلی منطقه  30 کیلومتر مربع می باشد. منطقه شیشلی یکی از محله های جدید و عیان نشین این شهر پس از قرن 19 می باشد و در شمال میدان مشهور تکسیم قرار دارد. فاصله این خیابان تا میدان تکسیم با اتوبوس 5 دقیقه و پیاده 20 دقیقه می باشد. این منطقه در همسایگی مناطق مهمی چون بی اوغلو، بشیکتاش و سریر قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

پس از انقلاب ترکیه، این منطقه تبدیل به یکی از محله های بسیار با کلاس و گران قیمت ترکیه شد. بسیاری از غیر مسلمانان، مهاجران خارجی ثروتمند و افراد مهم استانبول در این منطقه سکونت داشتند. با وجود حضور غیر مسلمانان در این منطقه اما مسجد های معروفی در شیشلی وجود دارد. ساختار شهری منطقه شیشلی در نوع خود منحصر به فرد می باشد زیرا ترکیب دلنشینی از معماری اروپایی مدرن و سنتی را در این منطقه مشاهده خواهید کرد. قدم زدن در شیشلی تجربه قدم زدن در عصر معاصر ترکیه می باشد.

این منطقه که دارای خیابان های پرزرق و برق، بوتیک ها و فروشگاه های شیک، مراکز خرید مدرن و هتل های لوکس می باشد از محبوب ترین مناطق استانبول برای گشت و گذار، خرید و اقامت گردشگران به حساب می آید. نیشان تاشی (Nişantaşı) بی شک جذاب ترین محله شیشلی می باشد که خیابان هایی مملو از فروشگاه ها و رستوران ها و کافه ها و مراکز خرید مدرن را در خود جای داده است.

منطقه شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

مراکز خرید منطقه شیشلی

این منطقه به واسطه ساکنین خود، دارای مراکز خرید بسیار لوکس و مجلل است. یکی از مراکز خرید بسیار بزرگ این منطقه مرکز خرید جواهر می باشد. از دیگر مراکز خرید مرکز خرید زورلو که به گرانترین مرکز خرید در بین ایرانیان شهرت یافته است در این منطقه است. این مجتمع مرکز اغلب برندهای معروف دنیا می باشد. همچنین رستوران ها و کافی شاپ ها و مراکز و نمایشگاههای هنری، سرزمین بازی و سینماهایی در این مرکز وجود دارد، مرکز خرید آستوریا که فروش اغلب برندهای معروف از هر نوع کالایی و هچنین مرکز اسپا و فیتنس و شنا در این مجتمع وجود دارد، مرکز خرید ترامپ که علاوه بر بازار، صفحه نمایش تئاتر و سینمای مخصوص کودکان و رستوران ها و کافی شاپ ها و زمین بازی را هم در آن مشاهده خواهید کرد. مرکز خرید کانیون از معروف ترین بازارهای استانبول است که در منطقه شیشلی قرار دارد. مرکز خرید اوزدیلک پارک و مرکز خرید بومونتی پارک نیز در منطقه شیشلی واقع شده است.

هتل های منطقه شیشلی

هتل های 5 ستاره مختلفی نیز در این منطقه وجود دارد. هتل های پنج ستاره مهم مانند گرند جواهر، ایمپریال بیزینس بومونتی، پارک حیات، دیوان، لاساگرادا، هالیدی این، هیلتون استانبول و … در این منطقه قرار دارند. منطقه شیشلی استانبول بیشتر از محله تکسیم حالت مسکونی داشته و بیشتر توریستی است.

منطقه شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

رستوران های منطقه شیشلی

در این منطقه رستورانهای لوکس با کیفیت غذای مناسب و همچنین کافی شاپ های نزدیک مراکز خرید وجود دارد تا مسافران در حین خرید استراحت داشته باشند. اما چند رستوران معروف در این منطقه را برای شما به اختصار توضیح می دهیم؛ دلیکتِسِن یک رستوران محلی تحت تأثیر فرهنگ و غذای غرب در منطقه نیشانتاشی است. فهرست غذاهای متنوع و طعم غذاهای لذیذ.

نیشتانتاشی کوش باشی مکانی است که توسط خرده ­فروش­‌ها احاطه شده و خریداران با لذت بردن از کیفیت بالای موجود در غذای محلی ترکیه در این رستوران، قوای خود را برای ادامه کنکاش این شهر احیا می­‌کنند. قبل از اینکه غذای اصلی یعنی کباب‌ترکی (Turkish kebabs) و نان پیتا (Pita) سرو شود، از شما به وسیله مزه (Mezze) (ظرف‌های کوچک ولی پر از خوراکی‌های خوشمزه) به عنوان پیش غذا پذیرایی خواهد شد.

وان کاهوالتی اِوی مکانی مشهور برای خوردن صبحانه و برانچ (brunch وعده غذایی که می‌توان از آن به عنوان صبحانه دیرهنگام یاد کرد و وعده های صبحانه و نهار در آن ادغام می‌شود) است. کافه عشق ویو رو به دریا و قهوه هایش شهرت یافته. جانیم جیریم بسیار ساده اما طعم خوب گوشت هایش شهرت یافته است. رستوران یکتا کیفیت عالی غذاهای سنتی و مکان سنتی اش شهرت یافته است. کافه شیشلی و بیسترو غذاهای ایتالیایی و قیمت مناسبش شهرت یافته است.

منطقه شیشلی استانبول
منطقه شیشلی استانبول

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨