آبشار آنجل ونزوئلا
آبشار آنجل ونزوئلا

آبشار آنجل ، بلندترین آبشار دنیا در ونزوئلا | Venezuela

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار آنجل ونزوئلا

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار آنجل ونزوئلا آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

آبشار آنجل ونزوئلا (Angel Falls) بلندترین آبشار دنیا در کشور ونزوئلا و در میان جنگل های آمازون قرار گرفته است. این آبشار نزدیک به 1000 متر ارتفاع دارد و به همین دلیل آن را بلندترین آبشار در دنیا نامیده اند. زمانی را تصور کنید که قصد دارید به صورت پیاده یک مسیر یک کیلومتری را طی کنید، اگر این کار را انجام دهید به راحتی می توانید متوجه شوید که عظمت و شکوهی که این آبشار در حال نمایش دادن آن است چه قدر است. حقیقتا این آبشار یکی از زیباترین و منحصر به فردترین آبشارهای کره زمین است.

آبشار آنجل ونزوئلا

بلندی آین آبشار به حدی است که شما قادر نخواهید بود نقطه ای که آب از آن خارج می شود را مشاهده کنید.ارتفاع دقیق این آبشار را 807 متر برآورد کرده اند. صخره ای که ریزش آبشار از آنجا شروع می شود ارتفاعی برابر 979متر دارد. شکافی که این آب این آبشار از آن خارج می شود در نزدیک قله کوه آیاآنتی پویی قرار گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آب سرازیر شده از آبشار آنجل در نهایت به رودخانه چورون وارد می شود که این رودخانه نیز یکی از شاخه های رود کارائو است. کشور ونزوئلا از جمله کشورهایی است که معمولا بارندگی های زیادی در آن به وقوع می پیوندد و در واقع به دلیل همین بارش ها بوده که این آبشار متولد شده است.

در فصل های خشک، اندکی از میزان بارش کشور ونزوئلا کاسته شده و به همین دلیل حجم آب آبشار آنجل نیز کم می شود، اما خشک نخواهد شد. دلیل این موضوع نیز به بارش های فصلی بر می گردد که این کشور از آنها برخوردار است.

همه زیبایی های منطقه ای که آنجل در آن قرار گرفته است تنها در آبشارش خلاصه نشده است. پارک کانایما یکی از جاذبه های اطراف آنجل بوده و خوب است بدانید که شما برای دیدن این آبشار مجبور هستید ابتدا خود را به این پارک برسانید. این پارک در یونسکو به عنوان یک میراث جهانی ثبت شده و 550 گونه پرنده و حدود 500 نوع گیاه ارکیده در آن رشد می کند. پلنگ راه راه و پوما نیز از جمله حیوانات مشاهده شده در این پارک هستند.

آبشار آنجل ونزوئلا

کشف آبشار آنجل

داستان کشف این آبشار رابطه ی مستقیمی با علت نام گذاری آن دارد ، آنجل به معنای فرشته ای است که نازل می شود. ماجرا از آنجا شروع شد که ۱۶ جولای سال ۱۹۳۵ میلادی ( در برخی منابع این تاریخ ۱۶ نوامبر ۱۹۳۳ ذکر شده ) ، خلبانی آمریکایی به نام جیمی آنجل ( Jimmie Angel ) بر فراز ونزوئلا در پرواز بود ، او که به این منطقه رفته بود تا سنگی با ارزش را پیدا کند.

او که سوار بر هواپیمای ال ریو بود ، به قصد فرود به منطقه ی آبشار آنجل نزدیک شد ، اما به علت وجود گل و لای در منطقه هواپیمایش دیگر نتوانست بلند شود و در گل گیر کرد، او آسیب شدیدی ندید اما در منطقه ای دور افتاده با مقدار بسیار کمی غذا گرفتار شد و یازده روز با این اوضاع دوام آورد تا تواست نجات پیدا کند ، همسر جیمی که در این پرواز همراه همسرش بود هم سختی های زیادی را تحمل کرد.

اما با تمام دشواری هایی که تحمل نمود توانست به یکی از بزرگ ترین اکتشافات تاریخ دست یابد و آبشار غول پیکر آنجل را پیدا کند و تا ۳۳ سال بعد هم هواپیمای او بر فراز صخره های آنجل باقی مانده بود تا سر انجام به وسیله ی هلی کوپر بقایای آن را پایین آوردند و در سال  ۱۹۳۹ میلادی آبشار آنجل در نقشه ی ونزوئلا ثبت رسمی گشت ، پیکره ی هواپیمایی که منجر به کشف آبشار آنجل گشت هم اکنون در مقابل درب اصلی فرودگاه سیوداد بلیوار ( Ciudad Bolívar ) قرار دارد.

در نهایت بلندترین آبشار جهان به افتخار کاشف آن جیمی آنجل به آبشار آنجل نام گذاری شد البته چندی بعد فردی به نام ارنستو سانچز لاکروز ادعا کرد که در سال ۱۹۱۲ میلادی آبشار آنجل را دیده بوده است اما این موضوع را پنهان کرده و عمومی نکرده بود.

بهترین زمان بازدید از آبشارهای انجل

بهترین زمان بازدید از آبشارهای انجل، بین ماه‌ های می و نوامبر است. بین دسامبر و اپریل، احتمال بارش باران بسیار کم است و با وجود اینکه همه آبشارها فعال هستند ولی به علت تبخیر آب، به باریکه‌ هایی کم جان تبدیل می‌ شوند. مکان‌ های اقامتی زیاد و متنوعی در دسترس بازدیدکنندگانِ پارک قرار دارد که بخش عمده‌ ای از آنها، تنها به اندازه یک سفر جاده‌ ایِ کوتاه با جیپ، از کمپ کانایما فاصله دارند. چادر زدن و اقامت‌ های مشابه، در پارک ملی کانایما ممنوع است.

آبشار آنجل ونزوئلا

حقایقی جالب در مورد بلندترین آبشار دنیا

– در واقع، آبشار آنجل بلندترین آبشار در جهان است. ارتفاع آن ۹۸۴ متر و ارتفاع سقوط بی وقفه آن ۸۰۷ متر است.

– در طول فصل بارانی، آبشار آنجل آب و هوای خودش را دارد. در زمان‌ های مشخصی از سال، کسانی در شعاع یک کیلومتری آبشار هستند، می توانند غبار نشسته بر روی پوست خود را احساس کنند.

– ارتفاع آبشار آنجل، سه برابر ارتفاع برج ایفل می باشد.

– پارک ملی Canaima به دو بخش تقسیم می شود: غرب و شرق. آبشار آنجل در بخش غربی واقع شده است.

– تنها از سال ۱۹۹۰، گردشگران مجاز به بازدید از آبشار آنجل هستند. اولین بازدید کنندگان آبشار آنجل در Boulton Camp اقامت داشتند.

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)