غذاهای محلی ارمنستان ( قسمت دوم) | Armenia

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای محلی ارمنستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با غذاهای محلی ارمنستان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با غذاهای کشور ارمنستان و شهر ایروان با ما همراه باشید.

ایروان (Yerevan) ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است. ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

ارمنستان یکی از کشورهای عالی برای سفر بخصوص برای ایرانیان است زیرا هزینه ها نسبت به جاهای دیگر بسیار مناسب است. میتوان در این کشور به فعالیت های تفریحی مختلفی پرداخت از جمله غواصی، قایق سواری، گشت و گذار در بازارها و مراکز تفریحی و همینطور دیدن آثار باستانی و طبیعی. همینطور میتوانید برای خوردن و تجربه کردن غذاهای متنوع محلی و بین المللی و بسیار لذیذ این کشور با قیمت مناسب به آنجا بروید. در ادامه ما غذاهای ارمنستان را به شما معرفی می کنیم. همچنین از طریق لینک زیر می توانید قسمت اول این مقاله را مطالعه کنید.

دلمه – Dolma

دلمه غذای لذیذی است که از رول برگ مو که با برنج و گوشت پر شده، تهیه می‌شود. این غذا در بین مردم خاورمیانه و حاشیه دریای مدیترانه معمولاً شناخته شده است. دلمه‌ی ارمنی طعم بی‌نظیری دارد و به جوانه‌های چشایی احساس رضایت می‌بخشد. البته طعم این دلمه فرق خواهد داشت؛ چون کمی ادویه‌دار و تند است.

غذاهای محلی ارمنستان
غذاهای محلی ارمنستان

پلو – Pilaf

پیلاف یا همان پلو در لیست غذاهای پر تکرار ارمنی قرار دارد. در میان غذاهای محلی ارمنستان پلوهای بسیاری به چشم می‌خورند. اما چیزی که پلوی ارمنی را متمایز می‌کند، ترکیباتی است که در برنج استفاده می‌شود. از رایج‌ترین شکل‌های طبخ ترکیب برنج با بلغور، رشته، میوه‌های خشک یا آجیل است. در سفر به ارمنستان تجربه‌ی خوردن این پلوها را از دست ندهید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


فاسولیا – Fasulya 

یکی از خوشمزه ترین خورشت های ارمنی، فاسولیا می باشد. برای طبخ این غذای لذیذ کافیست تا بخش همیشگی غذاهای ارمنی، یعنی گوشت را آماده کرده و در کنار لوبیا سبز و گوجه فرنگی در یک قابلمه بپزید. کافیست چند ساعتی را صبر کنید تا خورشت خوشمزه فاسولیا آماده شود. خوب است بدانید که ارمنی ها فاسولیا را به همراه برنج و یا دیگر غلات مانند بلغور سرو می کنند.

غذاهای محلی ارمنستان
غذاهای محلی ارمنستان

مانته – Mante

مانته نوعی پیراشکی با گوشت چرخ‌ کرده بره یا گاو است که با حبه‌های سیر و ماست سرو می‌شود. در کنار این پیراشکی ترد، سس گوجه‌فرنگی رقیق هم استفاده می‌کنند. مانته هم از غذاهایی است که در سفر به ارمنستان نباید از دست بدهید.

بورک پنیری – Cheese Borek

بورک پنیری یک شیرینی تند بوده که از سس اسفناج به همراه گوشت گاو و لایه‌های پنیر پدید می‌آید. این شیرینی سبک و ترد یک خوراکی پرطرفدار در زمستان شناخته می‌شود که آن را همراه با یک قهوه‌ی داغ می‌توانید نوش جان کنید.

غذاهای محلی ارمنستان
غذاهای محلی ارمنستان

تیسژیک – tzhvzhik

برای تهیه این غذا قسمت‌هایی از بدن گوساله مورد استفاده قرار می‌گیرد. همین موضوع باعث می‌شود که به ذائقه خیلی‌ها خوش نیاید. اما اگر طرفدار غذاهای گوشتی و خاص هستید، تیسژیک را امتحان کنید. ارمنی‌ها برای آماده سازی این غذا از قلب، کبد، شش و چربی گوساله استفاده می‌کنند. این ترکیب را سرخ می‌کند و سپس با سسی مخصوص از گوجه فرنگی، فلفل، سیر، پیاز و ادویه، مخلوط می‌کنند.

چی کوفته – Chi Kofte

چی کوفته، به معنی کوفته‌ی خام، از غذاهای سنتی ارمنی است که از گوشت گاو فرآوری شده با رب گوجه فرنگی، پاپریکا، پودر زیره، فلفل چیلی، نمک دریایی و بلغور تهیه می‌شود. این کوفته‌ی تند را می‌توانید با چاشنی‌‌هایی مانند لیمو و روغن زیتون میل کنید که توصیه می‌کنیم این موارد را امتحان کنید.

غذاهای محلی ارمنستان
غذاهای محلی ارمنستان

سینی کوفته – Sini Kofte

مواد اصلی سینی کوفته را گوشت گوسفند یا بوقلمون تشکیل می‌دهد که در فر آن را طبخ می‌کنند. این کوفته‌ی قهوه‌ای رنگ را بهتر است با ماست و سالاد سبزیجات تازه بخورید تا طعم اصیل آن را حس کنید.

لاهماجون – Lahmacun

لاهماجون را می‌توان شبیه به پیتزا توصیف کرد. این غذا بر پایه نان ترتیلا با پوششی از گوشت، زیره، جعفری و نمک تهیه می‌شود و به آن پیتزای ارمنی هم می‌گویند. در خیابان‌های ارمنستان به هر رستوران و کافه‌ای که وارد شوید می‌توانید لاهماجون را در فهرست غذا بیابید و سفارش دهید.

غذاهای محلی ارمنستان
غذاهای محلی ارمنستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨