خیابان نظامی باکو ، خیابانی مخصوص خرید | Baku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان نظامی باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان نظامی باکو خواهیم گفت. برای آشنایی با مجلل ترین خیابان شهر باکو، پایتخت آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

باکو بزرگ‌ترین شهر، بندر و همچنین پایتخت جمهوری آذربایجان به شمار می‌رود که بر ساحل غربی دریای خزر واقع شده است. کشور آذربایجان و شهر باکو یکی از مقاصد گردشگری محبوب در میان ایرانیان است و هر ساله ایرانیان زیادی به آذربایجان سفر می کنند. از آنجایی که آذربایجان کشور همسایه ایران است و فاصله نزدیکی دارد، سفر به این کشور سفری مقرون به صرفه برای شما و خانواده تان خواهد بود.

کشور مدرن آذربایجان و همچنین شهر ساحلی باکو دارای شمار بسیار زیادی جاهای دیدنی و جاذبه های منحصر به فرد و مکان های تاریخی ارزشمند است. یکی از کارهایی که می توانید در باکو انجام دهید خرید کردن است و چه چیز بهتر از گشتن در خیابانی پر جنب و جوش و شاد و خرید به همراه تفریح و خوشگذرانی. در ادامه خیابان نظامی باکو را به شما معرفی می کنیم.

خیابان نظامی باکو (nizami street) یکی از مناطق بسیار مشهور پایتخت آذربایجان است که همه برای خرید کردن و گشت و گذار به سراغ این خیابان می روند. خیابان نظامی باکو، یکی از قدیمی ترین خیابان ها و همچنین یک منطقه ی خرید لاکچری و مجلل است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نام این خیابان، از شاعر معروف نظامی گنجوی گرفته شده است. تاریخچه‌ی این خیابان به سال ۱۸۶۴ برمی‌گردد. قسمت بدون ترافیک خیابان که از میدان فواره ها شروع شده و در خیابان رشید بهبوداوف پایان می یابد به صورت عامیانه به تورگوایا معروف است (خیابان تجاری در زبان روسی). می توان گفت خیابان نظامی مدرن ترین خیابان باکو است. در مورد شهرت این خیابان هر چه بگوییم کم است. این خیابان پر از فروشگاه های برندهای معروف جهانی است.

خیابان نظامی باکو
خیابان نظامی باکو

این خیابان یکی از گران‌ترین خیابان‌های دنیا محسوب می‌شود. همچنین در این خیابان سفارت کشور‌های آلمان، نروژ، هلند، اتریش و قرار دارند. اگر هتل خود را در این خیابان رزرو کنید که دیگر همه چیز سفر را به بهترین شکل در کنار هم خواهید داشت. درست است که از معایب آن هزینه های بالاتر است اما اگر هزینه کردید متوجه می شوید که ارزشش را داشته است.

معماری

معماری این خیابان شامل ساخت و ساز‌ها و مدل‌های مختلف است که در کل در سه مرحله انجام شد. این سه مرحله در اوایل قرن بیستم، بین دهه‌های ۵۰ تا ۷۰ میلادی و معماری مدرن هستند.  در مرحله‌ی اول، از سبک‌های معماری معماری نئورونسانس، معماری نئوگوتیک، باروک و نئوکلاسیسیسم استفاده شده است.

سبک دوم از توسعه‌ی معماری به معماری امپراطوری یا امپراطوری استالین شهرت دارد. و در آخر سبک معماری مدرن است که در ساخت آن‌ها از بتن الیافی، سنگ مرمر و سنگ خارا استفاده شده است.

خیابان نظامی باکو
خیابان نظامی باکو

خیابان نظامی شهرتی جهانی دارد و در کنار خیابان‌های معروف نیویورک و پاریس قرار می‌گیرد. هر چیزی که بخواهید در این خیابان یافت می‌شود و مغازه‌های لباس فروشی از برند‌های معمولی تا معروف، مغازه‌های فروش سوغات و حتی سوپرماکت‌ها را می‌توانید در این خیابان ببینید.

همچنین این خیابان به داشتن رستوران‌ها و هتل‌های گران نیز شهرت دارد. یکی از معروف‌ترین مراکز خریدی که در این خیابان وجود دارد، مرکز خرید ام یو ام (MUM) است که طرفداران زیادی دارد. این خیابان‌ با دکور‌ها و نور‌های مختلف، ظاهر جذاب و زیبایی نیز دارد.

خیابان نظامی باکو  یا خیابان تارگوی (Targoviy) در شب روشن تر از روز به نظر می رسد.بسیاری از چراغ ها بر روی ساختمان ها ساخته می شوند که باعث می شود ساختمان در شب ظاهر شود. علاوه بر این، لوستر هایی که ساختمان ها را متصل می کنند چشم انداز چشمگیری در این خیابان ایجاد می کند.

خیابان نظامی باکو
خیابان نظامی باکو

جدا از همه این امکانات، بخشی از خیابان نظامی برای چشمه های آن مشهور است. به میدان فواره ها یا همان میدان فانتین بروید و لحظات به یاد ماندنی را برای خود و خانواده یا دوستانتان ثبت کنید.

خیابان نظامی باکو
خیابان نظامی باکو

توصیه هایی برای بازدید از خیابان نظامی

  • اگر می خواهید بودجه ی سفرتان را مدیریت کنید، قید رفتن به این خیابان را نزنید! واقعیت این است که حتما نباید در این خیابان به قصد انجام خریدهای گران قیمت بروید بلکه ی توانید غذایی ساده میل کنید و از محیط اطراف خود لذت ببرید!
  • کمی ترکی آذری یاد بگیرید، در این سفر کلا به دردتان می خورد.
  • شب های این خیابان را از دست ندهید، نورپردازی آن فوق العاده زیباست.

دسترسی

ایستگاه‌های متروی ساحیل (Sahil) و می ۲۸ (۲۸ May) نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به این خیابان هستند. این ایستگاه‌ها در شمال خیابان نظامی قرار دارند و شما به راحتی می توانید از سایر نقاط شهر به این خیابان برسید.

خیابان نظامی باکو
خیابان نظامی باکو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨