زیباترین جاذبه های گردشگری اتریش | Austria

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی اتریش

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جاهای دیدنی اتریش صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با بهترین جاذبه های گردشگری این کشور زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

اتریش (Austria) کشوری تاریخی با جاذبه‌ها، سنت‌ها و طبیعت بسیار زیبا است. قلعه‌ها و قصرهای باشکوه با معماری‌های باروک، گوتیک و رومانسک که هرکدام داستان‌های جذابی برای گفتن دارند، تنها بخشی از جاذبه‌های دیدنی اتریش هستند. طبیعت زیبای اتریش به تنهایی می تواند تمام انتظارات شما را از سفر به این کشور خوش آب و هوا و زیبا برآورده کند. اتریش به همراه همسایه اش سوئیس به‌ عنوان پایتخت‌ ورزش‌های زمستانی شناخته می‌شود.

کشور اتریش با قرار گرفتن در حوالی کوه های آلپ مکانی محبوب برای کسانی است که اهل ماجراجویی در کوه های پر از برف هستند. پایتخت این کشور وین، به مهد موسیقی دنیا شهر دارد و موسیقی دانان بزرگی همچون بتهوون از دل این شهر بیرون آمده اند. اگر قصد سفر به اتریش دارید و می خواهید با بهترین دیدنی های اتریش بیشتر آشنا شوید در ادامه با ما باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


وین (Vienna)

وین، پایتخت اتریش نماد زندگی اتریشی است. وین با وجود تئاتر های خیابانی، باله، اپرا، نمایش های موزیکال، نگارخانه ها و… پر از هیجان است و شهری زنده و دینامیک برای بازدید است. ولی این از جلوه های سنتی این شهر نمی کاهد. چندین قصر سلطنتی، موزه های شگفت انگیز و همچنین هوفبورگ، منزل حاکمین هابزبورگ نیز در این شهر قرار دارد. زندگی مدرن پرسرعت در کنار معماری تاریخی جذاب باعث شده که این شهر شهری باشکوه برای بازدید باشد.

جاهای دیدنی اتریش
جاهای دیدنی اتریش

سالزبورگ (Salzburg)

سالزبورگ قطعا یکی از بهترین مکان ها برای دوستداران موسیقی است. این شهر زادگاه موتزارت است و گردشگران می توانند از محل تولد و نمایشگاه های مربوطه در این شهر بازدید کنند. گردشگران می توانند به گالری ها، موزه ها و رستوران ها و مراکز خرید و بازار کشاورزان بروند و لذت ببرند.

شهر بد گستین (Bad Gastein)

در ابتدا می خواهیم شهر کوچکی به نام بد گستین را معرفی کنیم که چشمه های آب گرم فوق العاده ای دارد و به دلیل داشتن ساختمان های سر به فلک کشیده  بسیار معروف است. گردشگران زیادی به این مکان که ۱۰۰۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد، می‌روند تا هوای کاملا پاکیزه تنفس کنند، در چشمه‌های آب گرم آن آب‌تنی کنند و از خواص درمانی این آب‌ها بهره ببرند. بد گستین مکان خوبی برای فعالیت‌ های مهیجی نظیر اسکی در زمستان و هاکی و دوچرخه ‌سواری کوهستان در فصل تابستان است.

شهر گراتز (Graz)

دیگر شهر مشهور که به نوعی شهر دانشجویی اتریش محسوب می شوند گراتز است. در این شهر ۶ دانشگاه با بیش از ۴۴ هزار دانشجو وجود دارد و به همین دلیل به شهر دانشجویی اتریش مشهور شدهاست. همچنین به دلیل حفظ بافت قدیمی خود می توانید به خوبی فرهنگ ایتالیا و ایالت های بالکان را مشاهده کنید. در گراتز موزه‌های متعددی از موزه‌های هنری گرفته تا موزه‌ی اسلحه وجود دارد. شهرت دیگر این شهر به خاطر انواع غذاهای بین‌المللی آن است. روغن دانه کدو تنبل محصول محلی این شهر است که می‌تواند سوغاتی خوبی هم باشد.

جاهای دیدنی اتریش
جاهای دیدنی اتریش

موندسی (Mondsee)

موندسی یکی از شهرهای رویایی منطقه‌ی ووکلابروک (Vöcklabruck) اتریش است که در کرانه‌ی دریاچه‌ی موندسی قرار دارد. قسمت‌هایی از مناظر موندسی لوکیشن فیلم موزیکال آوای موسیقی یا همان اشک‌ها و لبخندها بوده است. کلیسای قرون‌وسطایی موندسی نیز که در فیلم، لوکیشن صحنه‌ی ازدواج بود، ازجمله معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر کارت‌پستالی است.

هال‌اشتات (Hallstatt)

هال‌اِشتات دهکده‌ی کوچکی با مناظر کارت‌پستالی است که به‌عنوان یکی از چشم‌نوازترین شهرهای اتریش شناخته می‌شود. تماشای منظره‌ی کوه‌های اطراف و انعکاس مناظر در آب‌های آرام دریاچه‌ی اشتات قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است. اما هال‌اِشتات را فقط به طبیعت زیبای آن نمی‌شناسند، بلکه این شهر از پیشینه‌ی تاریخی دورودرازی برخوردارست که به اوایل عصر آهن می‌رسد.

آلپباخ (Alpbach)

اتریش دارای تفریحگاه‌های زمستانی بسیاری است که از این میان آلپباخ به‌عنوان خوش‌منظره‌ترین‌شان شناخته می‌شود. آلپباخ شهری در غرب اتریش واقع در تیرول است و در بین ارتفاعات آلپی این ناحیه قرار دارد. تابستان‌ها آلپباخ با انبوهی از گل‌های آلاله، خشخاش و یاسمن پر می‌شود و زمستان‌ها نیز با بیش از ۱۴۵ کیلومتر مسیر اسکی میزبان اسکی‌دوست‌هاست. گردشگران می‌توانند در اینجا در کلبه‌های چوبی یا خانه‌های سنتی اتریش اقامت کنند و لذت نظاره‌ی طبیعت از بالکن‌های رؤیایی آلپباخ را بچشند.

جاهای دیدنی اتریش
جاهای دیدنی اتریش

فینکنبرگ (Finkenberg)

فینکِنبِرگ شهر کوچکی واقع در تیرول اتریش است که به کلبه‌های چوبی روستایی و میخانه‌های سنتی‌اش شهرت دارد. زمستان‌ها سرتاسر فینکِنبِرگ در سفیدی برف فرو می‌رود و در ماه‌های گرم‌تر سال نیز زیبایی طبیعی قله‌های سرسبز آلپ پیداست. این دهکده‌ی کوچک همچنین محل تله‌کابین فینکِنبِرگِر آلمبانِن (Finkenberger Almbahnen) است که گردشگران را به پیست اسکی مایِرهوفِن (Mayrhofen) هدایت می‌کند.

زِل آم سی (Zell am See) 

زِل آم سی شهری واقع در کرانه‌ی دریاچه‌ی زِل با آب‌های آبی لاجوردی در حاشیه‌ی رشته‌کوه‌های هوهه تائِرن است. ارتفاعات درخت‌پوش و قله‌های برفی کوه‌های اطراف نمای بی‌نظیری به شهر بخشیده‌اند و بسیار گردشگرپسندند. هر سال میلیون‌ها گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند و با تفریحاتی همچون قایق سواری، راه‌نوردی، دوچرخه سواری و رانندگی در مسیرهای کوهی و اسکی سواری وقت می‌گذرانند. اقامت در کلبه‌های ییلاقی زِل آم‌ سی نیز قطعا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است.

فاکر سی (Faaker See)

فاکر سی دریاچه ای عجیب و شگفت انگیز است و یکی از جاهای دیدنی اتریش به شما می آید. این دریاچه به خاطر آب زلال و آشامیدنی اش مشهور است. همچنین در اطراف این دریاچه هتل، رستوران، قایق سواری، موتورسواری، بار و کافه موجود است. شما می توانید در این مکان علاوه بر تمام این تفریحات، از مناظر زیبای کوه های آلپ لذت ببرید.

جاهای دیدنی اتریش
جاهای دیدنی اتریش

منطقه تفریحی سالزکامرگوت (Salzkammergut)

سالزکامرگوت یک منطقه تفریحی بسیار جذاب است که در آن می توانید دریاچه های زلال و تپه های سرسبز عاشقانه ای را مشاهده کنید و به طور کلی دیدتان به زندگی و دنیای اطرافتان تغییر کند. علاوه برای جاذبه های طبیعی دو منطقه ی جذاب هال استات و ولف گنگ در سالزکامرگوت جلوه گری می کنند. اگر فیلم صدای موسیقی را دیده باشید می توانید تصور کنید که این منطقه چقدر دارای زیبایی بی حد و حصر است. آب‌ درمانی و استراحت در اسپاهای این منطقه از کارهایی است که به شدت به گردشگران توصیه می‌شود.

قلعه‌ هوکوسترویتس (Hochosterwitz)

قلعه‌ی هوکوستِرویتس یکی از معروف‌ترین قلعه‌های قرون وسطایی اتریش است که بر فراز صخره‌ی مرتفعی در میان دشت‌های آلپ جولیان و آلپ شرقی قرار دارد. هوکوستِرویتس در بین تمام قلعه‌های نظامی اروپا زبانزدست و حتی گفته می‌شود که این قلعه‌ی افسانه‌ای الهام‌بخش قلعه‌ی معروف داستان زیبای خفته بوده است. برای اینکه خودتان را به بالای قلعه برسانید، باید از ۱۴ دروازه‌ای عبور کنید که در گذشته هر کدام‌شان به حیله‌ای برای حمله به مهاجمان مجهز شده بودند تا کسی نتواند به داخل قلعه راه پیدا کند.

گروسگلوکنر (Grossglockner)

گروسگلوکنِر با ارتفاع ۳٬۷۹۸ متر از سطح دریا بلندترین کوه اتریش و نیز بلندترین کوه منطقه‌ی گذرگاه برِنِر (Brenner Pass) در آلپ شرقی، یکی از زیباترین جاهای دیدنی اتریش است و بخشی از رشته‌کوه‌های هوهه تائِرن (Hohe Tauern) محسوب می‌شود. کوه‌های گروسگلوکنِر در مرز بین کارینتیا (Carinthia) و ارتفاعات آلپی زیلِرتال (Zillertal) در ایالت تیرول (Tyrol) قرار دارد. وسیع‌ترین یخچال طبیعی اتریش نیز در شیب‌ شرقی گروسگلوکنِر واقع است.

جاهای دیدنی اتریش
جاهای دیدنی اتریش

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨