باغ خزندگان اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

باغ خزندگان اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با باغ خزندگان اصفهان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این باغ زیبا در شهر اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان یکی از مقاصد گردشگری بسیار محبوب ایران است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی بسیاری به آن سفر می کنند. صحبت از جاذبه های دیدنی و تاریخی اصفهان کاری دشوار است زیرا تعداد این جاذبه ها آنقدر زیاد است که نمی توان همه آنها را نام برد. همه با شنیدن نام اصفهان جاذبه های شاخص این شهر چون میدان نقش جهان، کاخ چهل ستون، عالی قاپو، سی و سه پل و .. را به یاد می آورند. شهر زیبای اصفهان علاوه بر شمار بسیار زیاد آثار تاریخی، دیدنی های دیگری نیز دارد. از جمله این مکان ها باغ خزندگان اصفهان است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

باغ خزندگان اصفهان (Reptiles Garden) یکی از جاذبه های نوظهور نصف جهان است که در جوار آکواریوم اصفهان و در مجموعه گردشگری ناژوان واقع شده است. این باغ امکان تماشای خزندگان زنده را از سراسر دنیا به شما می دهد و تجربه ای جدید است. همچنین به دلیل قرارگیری در پارک جنگلی ناژوان این مجموعه فرصت های خوبی برای تفریح و گشت و گذار مثل باغ پرندگان، باغ پروانه‌ها، آکواریوم و دلفیناریوم، مسیرهای دوچرخه سواری و پیاده روی، پل‌های پیاده روی متعدد، تله‌سیژ، امکانات قایقرانی و … را در خود دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


باغ خزندگان اصفهان
باغ خزندگان اصفهان

۲۵ ويواريوم بزرگ و ۱۲ ويواريوم کوچک در این مجموعه قرار دارد که خزندگان سمی، نيمه سمی و غير سمی از اقصی نقاط جهان در آنها نگهداری می شوند. ویواریوم یا زیست‌دان به معنی محل زندگی و جایی است که برای نگهداری و رشد گیاهان یا حیوانات، برای دیدن یا تحقیق مهیا می شود. زمین این مجموعه توسط شهرداری اصفهان تامین شده و گونه‌های جانوری آن اهدایی شخصی به نام علی غلامی ارجنکی هستند که به “سلطان مار ایران” شهرت دارد.

باغ خزندگان اصفهان
باغ خزندگان اصفهان

ایشان علاوه بر شناسایی و معرفی گونه‌­های مار و خزندگان بومی با انستیتو پاستور ایران و نیز موسسه تحقیقات و سرم‌­سازی رازی برای اهداف علمی همکاری دارند. بد نیست بدانید نام سلطان مار همراه با فرزندان ایشان به سبب رکوردهایی مانند بوسیدن زبان مار یا 12 ساعت همنشینی با مارهای سمی، در کتاب گینس ثبت شده است. 3 گونه مار بومی هم توسط آقای ارجنگی کشف و نام­‌گذاری شده است.

گونه های موجود در باغ خزندگان

شما می‌توانید در این باغ انواع مار، تمساح، لاک‌پشت و… را ببینید. جانداران در باغ خزندگان به صورت زنده وجود دارند و نمونه هایی نیز به صورت جسد و تاکسیدرمی شده و اسکلت دیده می شوند. خزندگان در دو بخش مارهای خارجی و ایرانی و سایر خزندگان در باغ قابل بازدید هستند. در ضمن بزرگترین اسکلت مار بوآ در ایران و بزرگترین صدف کلاه خودی ایران هم در این باغ نگهداری می شود.

باغ خزندگان اصفهان
باغ خزندگان اصفهان

امکانات باغ خزندگان

باغ خزندگان در مجموعه تفریحی ناژوان قرار دارد و این مجموعه برای رفاه هرچه بیشتر بازدیدکنندگان امکاناتی نظیر رستوران، کافه و نمازخانه های متعدد را در اختیار آنها قرار می هد. تله­ سيژ این مجموعه به شما این امکان را می دهد که از شمال زاینده رود به جنوب آن بروید و مسافت بین ورودی مجموعه تا باغ پرندگان ناژوان را به راحتی بپیمایید.

باغ خزندگان اصفهان
باغ خزندگان اصفهان

انتقادها از باغ خزندگان اصفهان

بسیاری از حامیان حقوق حیوانات و کارشناسان این زمینه، شرایط باغ خزندگان اصفهان را مناسب نمی دانند و بر این باورند که این مرکز تنها برای جنبه های اقتصادی و نه آموزشی فعالیت می کند. محفظه های کوچک شیشه ای با کف آلومینیومی، یک ظرف آب و یک لامپ تمام چیزی است که در اختیار خزندگان این مرکز قرار دارد و هیچ شباهتی به محل طبیعی زندگی حیوان در آن دیده نمی شود. حداقل امکانات برای نگهداری این جانداران وجود دارد و به عبارتی بهتر آنها در باغ خزندگان صرفا زنده نگه داشته می شوند. بسیاری از بازدیدکنندگان نیز به استرس و عصبی بودن رفتار برخی از خزندگان این محل اذعان دارند.

برخی منتقدان بر این باورند که شرایط بسیاری از حیوانات این مرکز «حیوان آزاری» را به نمایش گذاشته که بر خلاف آموزه های دینی و فرهنگی کشور است و آن قدرها برای اصفهان مناسب به نظر نمی رسد.

  • تصاویر از احسان جزینی و خبرگزاری ایمنا (عکس: مجید حجتی)

آدرس: ایران، اصفهان، میدان سهروردی، خیابان الفت

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 08:30 الی 20:30

هزینه بازدید: برای هر نفر 8.000 تومان – اتباع خارجی 15.000 تومان

شماره تماس: 031-37773831

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨