پلاژ ساحلی تیس ، چابهار | Tiss

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پلاژ ساحلی تیس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با پلاژ ساحلی تیس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این ساحل زیبا در نزدیکی چابهار در ادامه با ما همراه باشید.

چابهار بندری که به دلیل آب و هوای بهاری‌اش به این نام خوانده می‌شود یکی از شگفت انگیزترین بنادر ایران است. این شهر که در جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان واقع شده لقب تنها بندر اقیانوسی ایران را نیز دارد. تنها بندر ایران که به آب‌های آزاد راه دارد و ما را به اقیانوس هند متصل می‌کند. شهر چابهار در جوار سواحل دریای عمان قرار گرفته و این سواحل چابهار، این منطقه را به مقصدی هیجان انگیز در منطقه جنوب ایران تبدیل کرده است.

پلاژ ساحلی تیس (Tiss Beach Resort) از مکان های تفریحی و دیدنی چابهار است و در محدوده ساحل تیس قرار دارد. این ساحل حدود 10 کیلومتر تا چابهار فاصله دارد. عمق دریا در محدوده این پلاژ به دلیل شیب کم و ملایم ساحل، تا صدها متر پس از ساحل یکسان و کمتر از یک و نیم متر است. در این پلاژ امکانات رفاهی نظیر آلاچیق، دوش، اغذیه‌فروشی و رستوران و امکانات تفریحی مانند قایق‌‌های تفریحی، جت‌اسکی، شاتل، استخر بادی و سرسره آبی فراهم شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بد نیست بدانید که ساحل تیس، قدمتی تاریخی دارد و گفته می شود که قدمتش به 2500 سال پیش باز می گردد. در نواحی این ساحل، چند بنای تاریخی از جمله قلعه پرتغالی ها به چشم می خورد که نشانگر تاریخچه پربار این ساحل هستند.

این پلاژ ساحلی یکی از زیباترین و آرام ترین سواحل دریای عمان در نزدیکی چابهار است. به شما پیشنهاد می کنیم که تماشای غروب آفتاب را در این ساحل از دست ندهید.

پلاژ ساحلی تیس
پلاژ ساحلی تیس

شنا در پلاژ ساحلی تیس

ساحل زیبای تیس به دلیل شیب بسیار کم و ملایمی که دارد، تا صدها متر دورتر از ساحل دارای عمق یکسان و کمتر از 1.5 متر می باشد. که این امر موقعیت بسیار ایده‌ آلی را برای شنا فراهم می ‌‌آورد. این ساحل یکدست و تمیز و با شیب بسیار کم و البته مهم تر از همه آرام، لذت بازی با بچه ها را در دریا با امنیت و آرامش خاطر فراهم کرده است. در این ساحل شما فرصت شنا در آب های دریای عمان را خواهید داشت.

تفریحات و امکانات

در پلاژ ساحلی تیس که در فاصله اندکی از شهر قرار گرفته، امکاناتی نظیر اغذیه فروشی، سوپر مارکت، دوش، آلاچیق، جت اسکی، قایق سواری و… برای رفاه حال مسافران فراهم می باشد. که باعث می شود تفریح شما کامل باشد. در سال 1390 نیز سرسره آبی و استخر بادی به امکانات این پلاژ زیبا افزوده شده است و لذت تفریحات دریایی این ساحل را کامل تر کرده است.

یکی از تفریحات این پلاژ لذت قدم زدن در سواحل دریای عمان است. عصرها مردم محلی نیز برای تفریح به ساحل آمده و ساحل تیس کمی شلوغ می شود. اگر کمی خوش شانس باشید گروه های موسیقی محلی برای شما کنسرت رایگان برگزار می کنند و می توانید از صدای موسیقی سیستانی و هندی لذت ببرید.

پلاژ ساحلی تیس - عکس از: اکبر علی صادقی
پلاژ ساحلی تیس – عکس از: اکبر علی صادقی

جاذبه های اطراف

از آنجایی که این پلاژ ساحلی در نزدیکی روستای تیس واقع شده است. پس از تفریح در ساحل تیس، بازدید از جاذبه های زیر را از دست ندهید؛

چطور به پلاژ ساحلی تیس برویم ؟

پلاژ ساحلی تیس در روستای تیس قرار دارد. یعنی در مسیر چابهار به روستای تیس در جاده ساحلی کمی بعد از روستا، این پلاژ قرار گرفته است. بنابراین برای رفتن به این ساحل باید به سمت روستای تیس بروید. از چابهار تا تیس نیز حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باید با خودرو برانید. همچنین می‌توانید از تاکسی تلفنی استفاده کنید.

آدرس: استان سیستان و بلوچستان، ۵ کیلومتری جاده چابهار-کنارک، بعد از جاده تیس

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان (تفریحات ساحلی هزینه دارند).

پلاژ ساحلی تیس
پلاژ ساحلی تیس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨