پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال کدام است؟

پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال کدام است؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شمال ایران بدون شک یکی از پرطرفدارترین نقاط گردشگری کشور است. طبیعت بکر و بی‌نظیر، دریا و زیبایی این خطه شمالی به حدی است که در بهار ۱۳۹۷ استان مازندران آماری در حدود ده میلیون سفر را به ثبت رسانده است.

بسیاری از علاقه‌ مندان به طبیعت حداقل سالی یک‌بار به استا‌ن‌ های شمالی سفر می‌کنند. شاید مهم‌ ترین دغدغه‌ی این سفر دلنشین انتخاب اقامتگاه باشد. به نظر شما پرطرفدارترین اقامتگاه در سفر به شمال کدام است؟ برای شما راحتی و امنیت مهم‌تر است یا زیبایی و لمس طبیعت؟ دوست دارید چند روزی را در طبیعت و با روش‌های طبیعی زندگی کنید یا در هتل‌های شیک با خدمات عالی؟ راستی به زندگی روستایی و تجربه آن هم فکر کرده‌اید؟

اگر در ادامه با ما همراه باشید؛ پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال را به شما معرفی خواهیم کرد تا سفری خاطره‌انگیز را تجربه کنید.

کلبه

هرکدام از ما حداقل یکبار هوس کرده‌ایم در کلبه‌‌ای کوچک، در دل جنگل روزگار بگذرانیم، صدای پرنده‌ها را بشنویم، آتشی به پا کرده و در طبیعت آشپزی کنیم. خبر خوش آنکه در خطه سرسبز شمالی کشورمان کلبه‌هایی با شرایط عالی هستند تا این آرزوهای شیرین را تبدیل به خاطره کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ماسال

ماسال شهری ییلاقی در ۵۵ کیلومتری رشت در استان گیلان قرار دارد. شهری که خانه‌های ساخته بر ارتفاعات دارد با آبشارهای بلند، طبیعت بی‌نظیر و ییلاق‌های منحصربه‌فرد، یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در شمال ایران است.

اولسبلانگاه، تلارگاه، سوچاله، ملومه‌بند، واشیار، شنبه‌راه، اسپی دشت و خندیله پشت از مهم‌ترین ییلاقات شهر مرتفع ماسال هستند که می‌توانید از آن دیدن کنید.

یکی از بهترین انواع اقامتگاه در ماسال، کلبه‌ها هستند که در فصول گرم سال تبدیل به گزینه اول بسیاری از گردشگران شده است. اجاره کلبه در ماسال انتخابی دلنشین است که از تجربه آن هیچ‌گاه پشیمان نخواهید شد.  اما اگر فکر می‌کنید امکانات کم کلبه‌ها باب میلتان نیست ما به شما اجاره ویلا در ماسال پیشنهاد می‌کنیم.

سوادکوه و لفور

سریال پایتخت یکی از زیباترین نقاط ایران را به مردم معرفی کرد: سوادکوه. در شرق استان مازندران سال‌ها با مردم خونگرم و طبیعت بکر میزبان گردشگران بسیاری بوده است. یکی از مزیت‌های این شهر راه‌آهن است. شما می‌توانید یک مسیر بی‌نظیر را با قطار طی کرده و به سوادکوه برسید.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به سوادکوه سفر کردید حتماً بازدید از سد و جنگل لفور را هم به برنامه‌های خود اضافه کنید تا بیشتر با این منطقه آشنا شوید. کلبه‌های جنگلی بسیاری در این حوالی برای اقامت موجود است. اجاره کلبه در سوادکوه و لفور در سال‌های اخیر از گزینه‌های محبوب گردشگران بوده است.

دیزین

نام دیزین همواره یادآور برف و اسکی است. اما شاید ندانید که این نقطه از ایران یک منطقه چهارفصل برای گردشگری است و فقط شامل پیست اسکی نمی‌شود. دو آبشار تنگه آهار و دربندسر و همچنین روستای زیبای وارنگه رود از جاذبه‌‎های گردشگری اطراف دیزین هستند.

اجاره کلبه در دیزین نیز تجربه‌ای مفرح و هیجان‌انگیز است. تراکم کلبه‌های مجهز و راحت به جهت فراوانی گردشگر در این منطقه بسیار زیاد است.

پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال کدام است؟
اقامتگاه در سفر به شمال

ویلا

در سفر به شهرهای شمالی یکی از گزینه‌های محبوب مسافران جهت اقامت، اجاره ویلا است. ویلاها با داشتن فضای بزرگ‌تر و مشابه با خانه، راحتی بیشتری را ایجاد کرده و برای سفرهای دسته‌جمعی و اقامت طولانی انتخاب مناسبی هستند.

ویلا ساحلی

مگر می‌شود به شمال سفر کرد و دریا را ندید؟ چه‌بهتر که حتی از پنجره محل اقامت خود هم این آبی بی‌کران را نظاره کنید.

 ویلاهای نزدیک به دریا یکی از انتخاب‌های مهم گردشگران در شهرهای شمالی است. ویلا ساحلی همه امکانات موردنیاز شما را دارد و یک منظره همیشگی زیبا را نیز به شما هدیه می‌دهد. کافی است کمی پنجره را باز کنید تا صدای امواج دریا میهمان شما شوند. وقتی این‌قدر نزدیک باشید به‌راحتی می‌توانید هر روز کودکان را به ساحل برده و حسابی از فضا لذت ببرید.

ویلا استخردار

خیلی از افراد تمایل دارند تا در یک مکان خصوصی از هوای پاک و آفتاب شمالی بهره ببرند به همین دلیل ویلا استخردار را انتخاب می‌کنند. در هنگام اجاره این مکان شما باید به بهداشت محیط بسیار توجه کنید.

پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال کدام است؟
اقامتگاه در سفر به شمال

ویلا جنگلی

همان گونه که از اسم آن پیداست این ویلاها در دل جنگل ساخته شده‌اند و مهم‌ترین مزیت آن‌ها این هست که شما حتی در زمان استراحت خود هم می‌توانید به‌آسانی از هوای پاک، مناظر زیبا و صدای خوش پرندگان لذت ببرید.

با توجه به اینکه شما در جنگل اقامت خواهید داشت بسیار مهم است که امنیت محیط را بررسی کنید. در این ویلاها، باید شرایط یک زندگی آرام و راحت محیا شده باشد. همچنین توجه کنید که به سوپرمارکت، مراکز مورد نیاز خدمات و خرید نزدیک باشید. در هومسا شما ‌می‌توانید انواع ویلا در شمال را بررسی کرده و بهترین را به راحتی رزرو نمایید.

اجاره ویلا در محمودآباد

از نقاط درخشان استان مازندران برای سفر، شهر محمودآباد، نزدیک‌ترین شهر ساحلی به تهران است. طبیعت زیبا، امکانات تفریحی‌، مراکز خرید، برنج بسیار باکیفیت و سوغاتی‌های متنوع از دلایلی که سالانه هزاران گردشگر را به این مکان جذب می‌کند. اجاره ویلا در محمودآباد از انتخاب‌های اصلی این گردشگران برای اقامت است.

اقامتگاه بوم‌ گردی

هر زمان صحبت از پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال به میان باشد، اقامتگاه بوم‌ گردی در اولین انتخاب‌ها قرار می‌گیرد. بوم‌ گردی یک سبک جدید از سفر است که در آن علاوه بر حفظ محیط‌زیست، فرد با سبک زندگی منطقه آشنا شده و هدف آن افزایش درآمد افراد محلی است. پس وقتی شما یک اقامتگاه بوم‌ گردی را برای سکونت در نظر می‌گیرید؛ علاوه بر طبیعت با یک فرهنگ هم آشنا می‌شوید. در واقع اگر به دنبال یک سفر غنی هستید ما به شما انتخاب یک اقامتگاه بوم‌ گردی در هومسا را پیشنهاد می‌کنیم.

اقامتگاه سنتی در شمال بسیار پرطرفدار است و در ایام تعطیلات اگر از قبل رزرو نکرده باشید به‌سختی می‌توانید جای خالی پیدا کنید. معماری و مصالح استفاده شده در بوم‌گردی‌ها مخصوص به همان منطقه است. میزبانان شما افراد بومی بوده و شما به اغذیه محلی دسترسی خواهید داشت. در هر محل همه امکانات موردنیاز شما موجود است.

از خصوصیات بارز این اقامتگاه‌ها می‌توان به پایبند بودن به تاریخ و فرهنگ منطقه اشاره کرد. در ایام خاص بسیاری از آن‌ها مراسم محلی و جشن‌های مخصوص به منطقه خود را اجرا کرده و شما را با آداب‌ورسوم خود آشنا می‌کنند.

اقامتگاه بوم گردی رشت

مرکز استان گیلان با غذاهای خوشمزه و زیبایی‌های منحصربه‌فرد از شهرهای مهم گردشگری در ایران است. شما می‌توانید با اجاره اقامتگاه بوم گردی در رشت با تاریخ، معماری، آداب‌ورسوم و تنوع غذایی این منطقه آشنا شوید.

سخن پایانی

شمال ایران برای هر نوع سلیقه‌ای از گردشگری می‌تواند جذاب باشد. این خطه سرسبز، طبیعت زیبا، آداب‌ورسوم، فرهنگ، اغذیه محلی و جذابیت‌های خاص خود را دارد. پس به سفر خود تک‌بعدی و فقط به هدف طبیعت‌گردی نگاه نکنید، با یک تیر چند نشان بزنید!

در این مقاله ما پرطرفدارترین انواع اقامتگاه در سفر به شمال را بررسی و به شما معرفی کردیم. توصیه می‌شود باتوجه‌به تعداد همراهان و شب‌های اقامت خود در طول سفر، هزینه و امکانات را در هومسا بررسی کرده و گزینه مناسب خود را انتخاب نمایید. هیچ‌چیز به‌اندازه برنامه‌ریزی و انتخاب آسان «امکانات» نمی‌تواند سفر شما را لذت‌بخش‌تر کند.



 الی گشت    

                تور کیش