مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز | shiraz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مجتمع خلیج فارس شیراز

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با مجتمع خلیج فارس شیراز آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به شیراز را دارید برای آشنایی با این مجتمع خرید مدرن و بزرگ در شیراز تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ توریست همراه باشید.

شیراز یکی از شهرهای زیبا و کلان ایران و مرکز استان فارس می باشد که واسطه تاریخ پر فراز و نشیبش دارای مکان های دیدنی و تاریخی و فرهنگی زیادی که آوازه جهانی دارد سالانه پذیرای گردشگران خارجی و داخلی زیادی است . این شهر در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته و دارای آب و هوای معتدل می باشد. شیراز جاذبه های دیدنی و تاریخی بسیار زیادی دارد و یکی از مقاصد برتر گردشگری در ایران است. علاوه بر دیدنی های بسیار شیراز یکی از مقاصد عالی برای خرید کردن است. در ادامه این مقاله مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز را به شما معرفی می کنیم.

مجتمع تفریحی، توریستی و اقامتی خلیج فارس با ۵۰۰ هزار مترمربع زیربنا دوازدهمین مال بزرگ جهان و دومین مال بزرگ جهان بر اساس تعداد مغازه بعد از ایران مال و سومین مال بزرگ ایران است. این مجموعه در زمینی به مساحت 450 هزار مترمربع (45 هکتار) ساخته شده و در محور شمالی شیراز به سپیدان و در ابتدای ورودی شهر جدید صدرا واقع شده ‌است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مجتمع خلیج فارس شیراز
مجتمع خلیج فارس شیراز

فاز اول این مجتمع که شامل فروشگاه هایپراستار بود در فروردین ۱۳۹۱ افتتاح شد. قبل از افتتاح مجتمع ایران مال، بزرگترین شعبه هایپر استار در ایران در داخل این مجتمع قرار داشت. همچنین مجتمع خلیج فارس از طرف رده‌بندی سایت امپوریس، به عنوان هشتمین مرکز تجاری-تفریحی و توریستی بزرگ در جهان شناخته شد. دوره ساخت این مجتمع عظیم حدود ۶ سال به طول انجامید.

مرکز خرید مجتمع تجاری خلیج فارس شیراز با برخورداری از ۲۵۰۰ واحد تجاری یکی از بزرگ‌ترین مراکز خرید در دنیا بوده و رتبه‌ای بالاتر از مراکز خرید کشورهایی چون دبی، مالزی و کانادا دارد. امکاناتی که در این بخش برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده بسیار متنوع است. فروشگاه زنجیره‌ای هایپراستار یکی از بخش‌هاست که در دو طبقه قرار گرفته‌است.

مجتمع خلیج فارس شیراز
مجتمع خلیج فارس شیراز

این مرکز خرید همچنین شامل فروشگاه‌های بزرگ و کوچک بوده که اصناف مختلف در آن مشغول به فعالیت هستند. علاوه بر فروشگاه‌ها در این مرکز خرید بیش از ۷۰ غرفه برای فروش انواع کالاها از جمله عینک، عطر و ادکلن، لوازم آرایشی، بستنی، آبمیوه و … قرار دارند. همچنین برندهای معروف بسیاری همچون زارا، دیفکتو، کوتون و … در این مجتمع شعبه دارند.

مجتمع تجاری خلیج فارس امکانات بسیار متنوع و زیادی را در اختیار گردشگران داخلی و خارجی می گذارد. این مجتمع شامل بخش‌هایی نظیر هتل پنج ستاره، پردیس سینمایی، شهربازی، ۵۵۰۰ واحد پارکینگ، ۲۵۰۰ واحد تجاری، سالن ورزشی، استخر، سونا، جکوزی، سالن پذیرایی و … است.

مجتمع خلیج فارس شیراز
مجتمع خلیج فارس شیراز

هتل مجتمع خلیج فارس در ورودی شمالی مجموعه قرار دارد و ۳۵ طبقه است که در زمان افتتاح عنوان بلندترین هتل ایران را از آن خود می‌کند. این هتل بین‌المللی که قرار بود ۷ ستاره باشد به دلیل مسائل فرهنگی به ۵ ستاره تبدیل شد. ارتفاع ساختمان هتل ۱۵۰ متر است.

مجتمع خلیج فارس در قلب خود یک بخش تفریحی رفاهی دارد که مساحت آن به ۲۸۸۰۰ متر مربع می‌رسد و در آن می‌توانید به بیش از ۱۰۰ بازی متنوع و هیجان‌انگیز دسترسی داشته باشید. می‌توان گفت که شهربازی ایران لند بزرگ‌ترین سالن سرپوشیده‌ی بیلیارد ایران را دارد که ۲۵ میز بازی دارد و سالنی ویژه‌ی بانوان در آن قرار دارد. همچنین بزرگ‌ترین سالن بولینگ کشور که با ۱۶ خط (۲ عدد ویژه جهت کودکان) در شهربازی ایران لند مجتمع خلیج فارس واقع شده است.

مجتمع خلیج فارس شیراز
مجتمع خلیج فارس شیراز

معماری مجتمع خلیج فارس با الگوبرداری از زمان هخامنشیان که بیشتر نماد شیراز است، ساخته شده است؛ تمامی عناصر آن حتی مبلمان شهری (مانند نیمکت، چراغ ها و…) الهام گرفته از آثار باستانی و تاریخی شهر شیراز می باشد. ستون های عظیم ورودی که به شکل ستون های مجموعه جهانی تخت جمشید طراحی و ساخته شده نیز خود گویای این موضوع است که به صورت ویژه عظمت خاصی به مجتمع می بخشد و زیبایی آن را دوچندان می کند.

علاوه بر فضای داخلی جذاب، فضای بیرونی مجتمع خلیج فارس نیز با انواع حوضچه و آبنماهای زیبا خصوصا آبنمای آب و آتش (لوتوس) بصورت موزیکال در ورودی اصلی مجتمع با زیبایی و شکوه تمام آراسته شده است.

آدرس: ایران، فارس، شیراز، بزرگراه دکتر حسابی، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 09:00 الی 23:00

هزینه بازدید: هزینه ورودی رایگان می باشد.

شماره تماس: 07136665701

وبسایت رسمی: persiangulfcomplex.ir

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨