روستای دهبار ، روستایی دیدنی در نزدیکی مشهد | Dehbar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای دهبار مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای دهبار مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این روستای محبوب در استان خراسان رضوی با ما همراه باشید.

مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر و جاذبه های تاریخی و قدیمی است. اگر اهل طبیعت گردی آخر هفته ها هستید، ما به شما بازدید از روستای بکر و خوش آب و هوای دهبار در نزدیکی مشهد را پیشنهاد می دهیم.

روستای دهبار (Dehbar) روستایی زیبا و چهارفصل در دامنه رشته کوه های بینالود و در منطقه جاغرق طرقبه می باشد. فاصله این روستا تا طرقبه 14 کیلومتر است و فاصله مشهد تا این روستای زیبا و دیدنی ‏حدود ۲۶ کیلومتر می باشد. این روستا به یکی از دیدنی های محبوب اطراف مشهد تبدیل شده است.

عکس از: مجتبی لطفی
عکس از: مجتبی لطفی

کلمه دهبار از دو بخش ده + بار تشکیل شده است. کلمه ده به معنای روستا میباشد و کلمه بار را میتوان با توجه به صحبت اهالی روستا و وجود باغات بسیار معانی ثمر، حاصل، محصول، میوه را به آن نسبت داد. در مجموع دهبار به معنی روستایی است که میوه و محصول زیادی دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معماری این روستا پلکانی است و دارای کوچه های سنگفرش و خانه های یک و دو طبقه است. روستای دهبار در منطقه کوهستانی و در دره دهبار واقع شده است ولی دارای آب و هوایی معتدل میباشد. میوه های تازه و خوشمزه این روستا یکی از بهترین سوغات آن است.

روستای دهبار مشهد - عکس از: مجتبی لطفی
روستای دهبار مشهد – عکس از: مجتبی لطفی

محصولات روستا

محصولات زراعی روستا اغلب گندم میباشد و محصولات باغی آن درختان میوه شامل سیب، گلابی، آلبالو، گیلاس، انگور، توت، گردو، بادام، آلو، زردآلو و… است که هم به صورت تازه و هم بصورت خشک استفاده می شود.

میوه های این روستا آنقدر خوشمزه و لذیذ است که از بهترین و اصلی ترین سوغات آن به حساب می آید. سیب دهبار که در طرقبه معروف است از بهترین محصولات و سوغات روستاست.

عکس از: مجتبی لطفی
عکس از: مجتبی لطفی

جاذبه های دیدنی روستا

جاذبه های طبیعی

  • پوشش درختچه های ارس و درختچه های سماق
  • دامنه های سرسبز رشته کوه بینالود
  • رودخانه دهبار به طول 22 کیلومتر
  • قله دهبار به ارتفاع 2700 متر
  • دره های v شکل
  • چشمه های آب طبیعی

جاذبه های تاریخی

  • حمام قدیمی دهبار
  • مسجد امام علی (ع)‏
  • مزار خواجه غیاث الدین باری
  • درخت چنار کهنسال
روستای دهبار مشهد - عکس از: مجتبی لطفی
روستای دهبار مشهد – عکس از: مجتبی لطفی

جاذبه های دیدنی اطراف 

همچنین روستاهای دیدنی بسیاری در نزدیکی دهبار واقع شده اند، از جمله روستای جاغرق، عنبران، کنگ، نغندر، روستای مایان و روستای حصار گلستان که می توانید از آنها نیز بازدید کنید.

عکس از: Homayoun Kalghaei
عکس از: Homayoun Kalghaei

کجا اقامت کنیم ؟

اگر قصد اقامت دارید برای اقامت در این روستای زیبا می‌توانید در مهمانخانه روستا اتاقی را اجاره کنید. مجتمع بوم‌گردی دهبار در این روستا بهترین مکان برای گذران شب است. همچنین اگر به کمپینگ در طبیعت علاقه دارید، حواستان باشد در کنار رودخانه کمپ برپا نکنید.

اگر هم می خواهید در هتل اقامت داشته باشید، از هتل های نزدیک به روستا می توان به هتل‌ سحاب، هتل ثامن و هتل پارس در بلوار وکیل آباد اشاره کرد. هتل بزرگ پارک حیات در طرقبه نیز یکی از انتخاب هاست که هزینه بالاتری دارد.

چطور به روستای دهبار برویم ؟

روستای دهبار از معدود روستاهایی است که جاده آسفالت دارد و به همین دلیل با هر نوع ماشینی به راحتی می توان به این روستا سفر کرد. با گذر از طرقبه به سمت جاغرق، از اولين سه راهي سمت چپ به سمت روستاي طرقدر بروید.

بعد از گذر از روستای طرقدر و عبور از کنار منطقه ارغوان و بعد از رسیدن به دو راهی دهبار- کلاته آهن، مسیر سمت راست به سمت دهبار را انتخاب کنید. بعد از طی مسیری زیبا و کوهستانی به روستای زیبای دهبار می رسید.

آدرس: استان خراسان رضوی، جاده مشهد- طرقبه، 26 کیلومتری مشهد و 14 کیلومتری طرقبه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨