روستای حصار گلستان مشهد ، طبیعتی بکر و زیبا در طرقبه

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای حصار گلستان مشهد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای حصار گلستان مشهد آشنا خواهیم کرد. برای اطلاعات راجع به این منطقه خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد با ما همراه باشید.

مشهد و اطراف آن پر از ییلاق های خوش آب و هوا، باغ ها و روستاهای بکر است. اگر اهل طبیعت گردی هستید گزینه های زیادی برای لذت بردن از طبیعت خواهید داشت. یکی از روستاهای زیبای اطراف مشهد که بسیار محبوب است، روستای حصار گلستان می باشد.

روستای حصار مشهد (Hesār-e-golestān) یکی از روستاهای بکر و خوش آب و هوا در 5 کیلومتری مشهد و در مسیر مشهد به طرقبه می باشد و بعد از بند گلستان واقع شده است. این روستا دارای باغ های وسیع و چشم اندازهای زیبا می باشد و گردشگران و زائران زیادی را از طریق تورهای مشهدگردی به سوی خود می کشاند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


روستای حصار مشهد در دهستان درز آب طرقبه قرار دارد و به دلیل آب و هوای سرد و دلچسب بسیار محبوب شده است. این روستا به دلیل قرار گرفتن در حصار کوه های اطراف نام حصار را بر خود گرفته است.

بهترین فصل بازدید

آب و هوای روستای حصار طرقبه در تابستان معتدل است و به همین دلیل باغ های زیادی در این روستا بوجود آمده است. این روستا زمستان های سرد و تابستان های گرم و خشک دارد. باید حتما یکی از بهترین و زیباترین پاییزها را در این روستا ببینید. در کل روستای حصار بدلیل قرار گیری در منطقه طرقبه و در دل کوه ها از آب و هوای دلپذیری برخوردار است.

طبیعت بکر و دیدنی روستای حصار گلستان شبیه یک تابلوی نقاشی زیباست و در هر فصلی از سال چشم اندازی ویژه دارد به خصوص در فصل بهار و پاییز مناسب عکاسی و تفریحات دسته جمعی است.

روستای حصار گلستان مشهد
روستای حصار گلستان مشهد

امکانات روستای حصار گلستان

در روستای حصار مشهد چهار مسجد، یک حسینیه، سه مدرسه، مرکز بهداشت، مرکز پستی، کتابخانه، مخابرات، پست بانک، شرکت تعاونی روستایی و دهیاری وجود دارد. روستای حصار گلستان طرقبه بعد از سال ۱۳۵۹ از برق، سیستم گازکشی، آب لوله کشی و خطوط تلفن نیز برخوردار شده است.

جاذبه های دیدنی

  • رودخانه و چشمه های آب
  • امامزادگان یاسر و ناصر
  • مسجد تاریخی روستا
  • حسینیه
  • غار زری
  • باغات میوه

سوغات و خوراکی های روستا

روستای حصار گلستان دارای غذاهای مخصوص خود از جمله بلغور، انواع اشکنه از جمله اشکنه ماست و… می باشد. همچنین انواع خشکبار و میوه جات از سوغات حصار گلستان محسوب می شود.

کجا غذا بخوریم ؟

از رستوران های روستای حصار گلستان می توان به رستوران پسران ماشال، رستوران امین و رستوران هتل صحاب اشاره کرد. همچنین اغذیه ایی های کوچکی نیز در سطح روستا وجود دارند که می توانید یک غذا یا ساندویچ دم دستی بخورید.

اگر هم می خواهید بعد از گشت و گذار در مکانی لم دهید و با یک چای تازه دم خستگی خود را در کنید، پیشنهاد ما به شما لمکده هتل سحاب، سفره خانه شب کوک، کافه رستوران حاج بابا، کافه شهر شب و لمکده چشم انداز کوهستان است.

کجا اقامت کنیم ؟

اگر قصد دارید شب را در این روستای زیبا و خوش آب و هوا بمانید، دو انتخاب پیش رو دارید. هتل 3 ستاره سحاب یکی از انتخاب های شما در دل ییلاقات طرقبه و روستای حصار است. اگر می خواهید هزینه کمتری برای اقامت داشته باشید می توانید اقامتگاه بومگردی ماهور را انتخاب کنید. همچنین ممکن است ویلاهایی در روستا به گردشگران اجاره داده شود.

روستای حصار گلستان مشهد
روستای حصار گلستان مشهد

چطور به روستای حصار گلستان برویم ؟

همانطور که در ابتدا گفتیم روستای حصار مشهد در 5 کیلومتری این شهر واقع شده و در مسیر مشهد به طرقبه و بعد از بند گلستان قرار دارد. دسترسی به روستا از مشهد بسیار راحت و نزدیک است. با طی مسافت کوتاهی از شهر مشهد به منطقه بکر و سرسبز با آب و هوای ییلاقی و رودخانه های خروشان می رسید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨