ماه عسل در استانبول

بهترین مکان ها برای ماه عسل در استانبول

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

ماه عسل در استانبول

استانبول شهری باستانی است که به خاطر فضای عجیب و غریب و امکانات تفریحی زیادش، به مکانی بسیار محبوب برای مسافران ماه عسل تبدیل شده است. اگر می‌خواهید برای ماه عسل به این شهر رویایی سفر کنید، می‌توانید به مکان‌های رمانتیک‌تر این شهر بروید. اگر برای یک ماجراجویی عاشقانه آماده هستید، بلیط هواپیما بخرید و راهی استانبول شوید و برای آشنایی با بهترین مکان ها برای ماه عسل در استانبول لیست ما را بخوانید. در این لیست تمام مکان‌های رویایی شهر و اطراف آن را به شما معرفی کرده‎ایم و امیدواریم که گشت‌وگذار در این مکان‌ها اوقاتی به یاد ماندنی را در کنار همسرتان برایتان ایجاد کند.

ماه عسل در استانبول

حمام‌های ترکی در ترکیه را از دست ندهید

تجربه‌ی یک حمام ترکی در سفر به استانبول باید در لیست کارهای شما به عنوان یک زوج باشد. می‌توانید از درمان‌های آبگرم ترکی با قدمت چند صد ساله در بیش از ده‌ها حمام برجسته لذت ببرید. همه‌ی حمام‌های کلاسیک در استانبول حمام ترکی را برای زوج‌ها ارائه نمی‌دهند، اما حمام سلیمانیه از معدود حمام‌هایی که این کار را انجام می‌دهند.

چرا باید در ماه عسل به ایاصوفیه رفت؟

شما با رفتن به شهر قدیم استانبول، می‌توانید از گشت‌وگذارهای عاشقانه در قلب استانبول لذت ببرید و با چهره زیبا و رمانتیک این شهر آشنا شوید. شما در شهر قدیم، 3 مورد از بزرگ‌ترین بناهای تاریخی شهر را در فاصله‌ی کمی از یکدیگر خواهید دید: مسجد ایاصوفیه، مسجد آبی و کاخ توپکاپی. ایاصوفیه با گنبد غول پیکر و 4 مناره مرتفع بر افق استانبول مسلط است. شما می‌توانید با همسرتان در ایاصوفیه قدم بزنید و از این مظهر معماری بیزانسی، با فضای داخلی طلاکاری شده تزئین شده با آیات قرآنی و دیوارهای پوشیده از موزاییک‌های خیره‌کننده‌ی مسیحی، شگفت زده شوید. پس از آن با رفتن به مسجد سلطان احمد، از تماشای کاشی‌های آبی و کاشی‌کاری زیبای این مسجد که در رقابت با ایاصوفیه ساخته شده، لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گردش در آب انبار بازیلیکا، خنک‌ترین جای شهر

باسیلیکا سیسترن که در زیرزمین قرار دارد، یکی از آثار باستانی دیدنی استانبول و خنک‌ترین مکان شهر است که برای فرار از گرمای تابستان عالی به نظر می‌رسد. می‌توانید بر روی معابر بالای آب قدم زده و از میان صدها ستون مرمری مخزن باستانی قسطنطنیه عبور کنید. اینجا با چراغ‌های روشن و نورهای ظریف داخلی حال‌وهوای عجیبی دارد و موسیقی نیز بر این حس‌وحالش می‌افزاید، می‌تواند برای یک گشت‌وگذار عاشقانه کاملا رویایی باشد. برای زوج‌های رمانتیک یک کافه نیز وجود دارد که می‌تواند در آنجا نشسته و از چای ترکی در محیطی شاد لذت ببرند. پس با رزرو بلیط هواپیما استانبول در سفر رویایی ماه عسل خود، بازدید از باسیلیکا را در برنامه‌تان قرار دهید.

ماه عسل در استانبول

حرمسراهای کاخ توپکاپی را کاوش کنید

بازدید از کاخ سلطان سلیمان و سایر پادشاهان عثمانی نگاهی اجمالی به یک قطعه‌ی رنگارنگ از تاریخ عثمانی را در کاخ توپکاپی از دست ندهید. این مجموعه‌ی اقامتی زیبا با مناظری از بسفر، باغ شگفت‌انگیز و موزه‌هایی از اشیاء قدیمی، جایی بسیار دیدنی است که باعث می‌شود حس‌وحال پادشاهان عثمانی را به خوبی درک کنید.  توپکاپی به مدت حدود 4 قرن، کاخی باشکوه و محل اقامت رسمی سلاطین عثمانی بود. اکنون می‌توانید در بخش‌های مختلف آن قدم بزنید و مناظر بکر و شگفت‌انگیز برخی از بهترین آثار تاریخی استانبول را مشاهده کنید. قدم زدن در کاخ می‌تواند برای دوستداران تاریخ به واقعیت تبدیل شود، در حالی که از زوج‌های رمانتیک در حرمسراها، حمام‌های سلطنتی و آشپزخانه‌ها یا حیاط‌های درخت‌کاری شده با چشم‌اندازی بر فراز شاخ طلایی و تنگه بسفر پذیرایی می‌شود. پس اگر قصد دارید از اقامتگاه شاهان عثمانی بازدید کنید، هتل استانبول فلایتیو را رزرو کنید تا خودتان هم برای سفر ماه عسلتان اقامتگاهی شاهانه داشته باشید.

ماه عسل در جزایر پرنس چه حال و هوایی دارد؟

شما در سفر ماه عسل خود به استانبول می‌توانید از یک سفر کوتاه به یکی از جزایر رمانتیک پرنس لذت برده و کمی آرامش و سکوت به دست آورید. جزایر پرنس مجموعه‌ای از 9 جزیره است که اکثر کشتی‌های استانبول تنها به 4 جزیره از بزرگ‌ترین آنها می‌روند. بویوک آدا یکی از محبوب‌ترین این جزایر است. جالب است که بدانید هیچ وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوری در هیچ یک از جزایر وجود ندارد و  شما می‌توانید با کالسکه‌ی سنتی به نام فایتون به گشت‌وگذار در اطراف جزیره بپردازید، از دهکده‌های عجیب و غریب دیدن کرده و از کنار کلبه‌های چوبی زیبا و در امتداد جاده‌های ساحلی دیدنی بگذرید.

نوشیدن چای در یک چایخانه خوش منظره

نوشیدن چای ترکی از جمله کارهایی است که باید در سفر شما به استانبول امتحان کنید. این شهر چایخانه‎های فراوانی دارد که برخی از آنها در کنار نوشیدنی‌های درجه‌ی یک خود چشم‌اندازهای فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند که فضایی رمانتیک را برای مسافران ماه عسل به وجود می‎آورد. همه‌ی آنها به شما کمک می‌کنند تا از شلوغی شهر عقب‌نشینی کرده و سرعت خود را کاهش دهید.

در باغ های کاخ بیلربی قدم بزنید

اینجا تقریباً به کاخ ارباب اربابان ترجمه می‌شود و شما در آن می‎توانید عظمت یک اقامتگاه تابستانی امپراتوری را تحسین کنید. کاخ بیلربی علاوه بر این که محل سکونت تابستانی سلاطین عثمانی بود، محل پذیرایی از ملکه‌ها و دوک‌های کشورهای دیگر نیز بوده است. امروزه می‌توانید در بارگاه‌‌های سلطنتی‌ قدم بزنید و بیشتر وسایل اصلی این کاخ را ببینید. اینها شامل زیورآلات کریستالی، فرش‌های مصری، پرده‌ها و مبلمان چوبی است که به سفارش یک سلطان باسلیقه ساخته شده است. باغ‌های این کاخ امکان پیاده‌روی‌های عاشقانه در برابر چشم‌اندازهای زیبای پل و تنگه بسفر را فراهم می‌کند.

در ماه عسل استانبول غروب خورشید را از کجا تماشا کنیم؟

تماشای غروب آفتاب در استانبول می‌تواند یکی از به یادماندنی‌ترین لحظات برای زوج‌ها باشد و بهترین مکان برای تماشای غروب خورشید در استانبول، شاخ طلایی است. خورشید بر روی خط افق نمادین شهر، در میان تپه‌ها، گنبدها و مناره‌ها فرود می‌آید. سطح تنگه بسفر درست قبل از تاریک شدن آسمان مانند طلای مایع می‌درخشد و با نورهای قایق و شهر تکمیل می‌شود. نقاط عالی بالای تپه در استانبول برای لذت بردن از غروب آفتاب عبارتند از تپه‌ی چاملیجا و تپه‎ی پیر لوتی. علاوه بر این پارک گلدن هورن در کنار بسفر، با مسیرهای دیدنی‌اش برای کاوش قبل و بعد از تاریکی، یکی از بهترین مکان‌های غروب خورشید در کل شهر است.

ماه عسل در استانبول

از سفر دریایی شبانه در امتداد بسفر لذت ببرید

یک سفر دریایی شبانه به شما این فرصت را می‌دهد که به معنای واقعی کلمه از آسیا در امتداد تنگه‌ی بسفر به اروپا سفر کنید. درست پس از غروب خورشید، مناظر رودخانه می‌توانند واقعاً خاطره‌انگیز باشند زیرا شهر با نورهای درخشان جان می‌گیرد. شما در این زمان هم می‌توانید برخی از مکان‌های دیدنی استانبول، مانند مسجد آبی و کاخ توپکاپی را از دور ببینید. در زیر آسمان پرستاره، می‌توانید از ضیافت مزه‌های معمولی ترکی همراه با رقص‌های شکم و دیگر نمایش‌های محلی رنگارنگ لذت ببرید.



 الی گشت    

                تور کیش