تالار آیینه ایران مال
تالار آیینه ایران مال

تالار آیینه ایران مال ، تالاری زیبا و مجلل | تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالار آیینه ایران مال

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تالار آیینه ایران مال در تهران آشنا خوواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

تالار آیینه ایران مال یکی از بخصوص‌ترین  قسمت‌های بازار بزرگ ایران مال است ، که با الهام گرفتن از تالار آیینه مجلس شورای ملی (از با ارزش‌ترین نمونه‌های قدیمی موجود از این محیط نفیس) دیزاین و ساخته شده است. تالار آیینه ایران مال که مخصوص پذیرایی از مهمانان ویژه است، براساس الگوی اصلی قدیمی آن، تمامی دیوارها و پنجره‌ها با آیینه‌کاری با طرح گره­‌های مرسوم در این تکنیک طراحی شده است.

تالار آیینه ایران مال

این تالار تنها برای پذیرایی از مهمانان ویژه یا همان VIP ساخته شده است. اما در حال حاضر عموم بازدیدکنندگان می‌توانند به آن مراجعه کنند و مات و مبهوت طراحی زیبا و دیدنی این تالار شوند. طراحی داخلی این فضا به شکلی هنرمندانه و با الگو برداری از مجلس شورای ملی ایران انجام شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مجلس شورای ملی ایران در میدان بهارستان تهران قرار گرفته و یکی از زیباترین آثار معماری دوره قاجار محسوب می‌شود. این مجلس حدود ۹۰ سال در ایران فعالیت داشت و همزمان با انقلاب اسلامی ایران، به صورت کامل منحل شد. با قدم گذاشتن در تالار آیینه ، احساس می‌کنید که به دوران قاجار و اتاق مهمانان ویژه  قدم گذاشته‌اید. همه چیز مثل همان دوران زیبا و مجلل طراحی شده است.

تالار آیینه ایران مال

معماری تالار 

معماری تالار بدون هیچ عیب و نقصی است. با قدم گذاشتن در این تالار، قطعا حس نوستالژیک شما تحریک خواهد شد. همه چیز دقیقا همانند دوران قاجار طراحی شده و همانقدر پر زرق و برق و چشم نواز است. آینه‌کاری‌های داخل این تالار به حدی هنرمندانه انجام شده که نمی‌توانید لحظه‌ای از آن چشم بردارید. در آینه‌کاری این تالار از حدود ۳۸ میلیون تکه آینه کوچک و بزرگ استفاده شده و مدت زمان زیادی را برای طراحی آن صرف کرده‌اند.

طراحان داخلی تالار به جزئیات اهمیت بسیار زیادی داده‌اند. به همین خاطر می‌توانیم در این تالار شاهد یک ارسی پنج دری به همراه شیشه‌های رنگی کوچک باشیم که نماد معماری اصیل ایرانی به شمار می‌آید. تزئینات این تالار با دقت و وسواس زیادی انتخاب شده است.

برخی از شمعدانی‌ها یا ساعت‌های تزئینی دارای قدمتی ۲۰۰ ساله هستند و جزء عتیقه جات گران بها محسوب می‌شوند. علاوه بر آن، یک فرش ۱۲۶ متری دستبافت نیشابوری در میانه تالار پهن شده که واقعا قیمت گذاری روی آن جزء محالات است.

تالار آیینه ایران مال

دسترسی

آدرس تالار آیینه ایران مال: تهران، اتوبان خرازی ( غرب به شرق)، بعد از خروجی دریاچه شهدای خلیج فارس، ایران مال

شماره تماس: ۰۲۱۲۹۲۹



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)