جاهای دیدنی کشور زیبای بوسنی و هرزگوین در اروپا

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین آشنا خواهیم کرد. اگر قصد سفر به این کشور کوچک زیبا را دارید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

بوسنی و هرزگوین (Bosnia and Herzegovina) کشوری در جنوب شرقی اروپا و شبه جزیره بالکان است و پایتخت آن شهر سارایوو است. این کشور در غرب و شمال غرب با کشور کرواسی، در شرق با کشور صربستان و در جنوب شرقی با کشور مونته‌نگرو همسایه است. در کشور بوسنی و هرزگوین سه قوم صرب و کروات و بوسنیایی زندگی می‌کنند. این کشور کوچک، شهرها و مکان های دیدنی زیبایی دارد که با طبیعت سبز ترکیب شده اند.

بوسنی و هرزگوین پس از یک دهه اختلاف در دهه 1990 به حالت عادی خود بازگشته است. این کشور جنگ زده در حال بازسازی است و ممکن است مدتی طول بکشد تا به شهرت همسایه های خود یعنی کرواسی یا مرکز تفریحی شبانه و خیره کننده صربستان برسد. یک تاریخ فرهنگی طولانی و جالب، غذاهای مشهور جهانی و زیبایی های طبیعی، باعث شده مکان هایی عالی برای بازدید در بوسنی و هرزگوین وجود داشته باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های بوسنی و هرزگوین

شهر سارایوو – Sarajevo

شهر سارایوو، پایتخت کشور بوسنی و هرزگوین، دارای ترکیبی بی نظیر از جذابیت های سنتی و تأثیرات مدرن است. این شهر و جمعیت آن طی سه سال دشوار در طول جنگ های بالکان در دهه 1990 دچار بحران انسانی شدیدی شدند. امروز آثار جنگ و آوارها از بین رفته و در عوض کافه ها، رستوران ها، اقامتگاه ها، مهمان خانه ها و گالری های هنری در میان بناهای میراثی عثمانی و اتریش-مجارستان به وجود آمده اند.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

پل لاتین – Latin Bridge

پل لاتین در شهر سارایوو قرار دارد و با سازه‌ای سنگی همراه با سه طاق، مشهورترین پل روی رودخانه میلیاکا به‌شمار می‌رود. انتهای شمالی پل، محل ترور آرشیدوک فرانتس فردیناند، وارث تاج‌وتخت پادشاهی اتریش و مجارستان بوده است. بر اساس مستندات، قدمت این پل حداقل به سال 1541 بازمی‌گردد و در طول زمان بارها مورد بازسازی قرار گرفته است.

کلیسای جامع جیسون هارت – Sacred Heart Cathedral

این کلیسا که قلب مسیح نیز شناخته می شود در شهر دیدنی سارایوو واقع شده است. این کلیسا توسط یکی از معماران مجرب در سال 1889 ساخته شده است. اشمیت که به دلیل ابتلا به بیماری وانکاز به شهر سارایوو فرستاده شده بود در دوران بیماری خود و در طول ۳۸ سال زندگی خود در این شهر این بنای باشکوه را ساخته است و در حال حاضر این بنا به عنوان یک یادبود از او باقی مانده است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

کاروانسرای موریکا هان – Fotokopirnica Morića Han

کاروانسرای موریکا هان از دیدنی‌های شهر زیبای سارایوو، پایتخت بوسنی است. این کاروانسرا از نقاط دیدنی شهر سارایوو به شمار می‌رود که با مغازه‌های فرش های ترکی، مسجد و رستوران‌ها پذیرای گردشگران است و مکانی عالی برای تفریح و استراحت و همچنین بازدید از اثری تاریخی است.

شعله‌ ابدی – Sarajevo Eternal Flame

شعله‌ی ابدی بنایی یادبود برای قربانیان نظامی و غیرنظامی جنگ جهانی دوم در سارایوو است. نوشته‌های روی دیوار، تشکری از جانب سارایوو به تمام شهروندانی است که زندگیشان را برای مبارزه با فاشیسم فدا کردند. شعله‌ی این یادبود تنها یک بار در سال ۱۹۹۰ هنگام محاصره‌ی سارایوو خاموش شده است، اما پس از آن دوباره روشن و تا امروز برای شهر و مردمش به معنای امید و روشنایی است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شهر موستار – Mostar

یکی از محبوب ترین مقصدها در بوسنی و هرزگوین شهر زیبای موستار است. موستار شهری است که در مناطق جنوبی کشور واقع شده است. این شهر به دلیل پل قرون وسطایی استاری موست (Stari Most) معروف است. این پل در طول جنگ کروات- بوسنیایی در دهه 1990 تخریب شد و در سال 2004 مورد بازسازی و افتتاح دوباره قرار گرفت.

پل موستار – Mostar Bridge

پل موستار به لحاظ تاریخی دارای ارزش بالایی است. این پل یکی از بناهای دیدنی و مشهور شهر موستار است و به عنوان یکی از پل های معروف با معماری قوس دار شناخته می شود. سال ساخت این بنا به 1566 باز می گردد که مصادف با دوران امپراطوری عثمانی است. این پل بر روی رودخانه نارنتا قرار گرفته و را شهر به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است. این بنا به عنوان یکی از آثار جهانی در میراث یونسکو به ثبت رسیده است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

آبشار کراویچ – Kravice Falls

آبشار کراویچ که با نام آبشار کراویتسه نیز شناخته می‌شود، در فاصله ۱۰ کیلومتری از لیوبوشکی و ۴۰ کیلومتری از موستار، در قلب کشور بوسنی و هرزگوین قرار دارد. با ۲۵ متر ارتفاع، از کراویچ با لقب نیاگارای کوچک نیز یاد می‌کنند. رودخانه آبشار محل مناسبی برای شناست. رستوران های مجاور نیز ماهی های کبابی و غذاهای محلی ارائه می دهند، از این رو گردش و بازدید در این منطقه به شدت توصیه می شود.

شهر توزلا – Tuzla

توزلا یکی از شهرهای مهم در بوسنی و هرزگوین است و مرکز اقتصادی، علمی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی این کشور به حساب می آید. توزلا دارای شخصیت چند فرهنگی با حضور بوسنیایی ها، صرب ها، کروات ها و اقلیت کوچکی از یهودیان بوسنیایی است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شهر بانیا لوکا – Banja Luka

دومین شهر بزرگ بوسنی و هرزگوین، شهر بانیا لوکا، مرکز استان جمهوری اسپرسکا (Sprska) است که یک منطقه اداری مستقل با این کشور است. این شهر دارای ویرانه های روم باستان، بقایای تاریخی امپراتوری عثمانی و میراث فرهنگی امپراتوری اتریش-مجارستان است.

شهر جاجچی – Jajce

شهر جاجس در مناطق مرکزی بوسنی و هرزگوین واقع شده است که در قرن 14 تأسیس شد و در آن دوره به عنوان پایتخت پادشاهی بوسنی خدمت می کرد. جاجس همچنین به دلیل آبشارهای معروف و میراث تاریخی و فرهنگی بی نظیر مشهور است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

شهر تراونیک – travnik

تراونیک یک شهر کوچک در مرکز بوسنی و هرزگوین است و یکی از اقامتگاه های خوش شانس در این کشور است که در طول جنگ بوسنی از ویرانی گسترده در امان ماند. تراونیک دارای میراث غنی عثمانی همراه با چندین مکان فرهنگی دوره اتریش-مجارستان است.

دهکده بلاگای – Blagaj village

بلاگای یک دهکده زیبا و مقصد گردشگری بسیار محبوب در منطقه جنوب شرقی بوسنی و هرزگوین است. بلاگای دارای صومعه ها و بناهای میراثی دوران عثمانی است. صومعه بلاگای، جواهری ناشناخته در این شهر کوچک است. معماری رمانتیک چوبی صومعه، به استخر آب پایین صخره مشرف است. امکان قایق‌سواری نیز در این استخر فراهم است.

جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین
جاهای دیدنی بوسنی و هرزگوین

پارک ملی سواتیسکا – Sutjeska National Park

این پارک جنگلی که دومین پارک محافظت شده در اروپا شناخته می شود، به دلیل داشتن طبیعتی بکر و دست نخورده، به مقصدی بی نظیر برای ماجراجویان تبدیل گشته است. جنگل های زیبا، آبشارهای بلند، طبیعت کوهستانی و… سفر به این منطقه را فراموش نشدنی می کند. این پارک در امتداد مرز با کشور مونته نگرو واقع شده است.

Photo: Petar Luković
Photo: Petar Luković

بهترین زمان سفر

کشور بوسنی در کل منطقه ای کوهستانی است. بنابراین اگر قصد بازدید از جاذبه های دیدنی و گشت و گذار دارید، توصیه می شود فصل بهار و تابستان را انتخاب کنید زیرا زمستان های بوسنی بسیار سخت هستند و به خوبی نمی توانید از سفر خود لذت ببرید.

از این گذشته کوهستان های مرتفع بوسنی مقصدی فوق العاده برای علاقه مندان کوهنوردی هستند. کوهنوردان در فصل های بهار و تابستان به این کوهستان ها سفر می کنند. در زمستان نیز این کوهستان های پر بارش مقصدی فوق العاده برای اسکی بازها محسوب می شوند و می توان انبوهی از اسکی بازان را در منطقه مشاهده کرد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨