دریاچه چیتگر تهران
دریاچه چیتگر تهران

دریاچه چیتگر تهران ☀️ (درياچه خلیج فارس)

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه چیتگر تهران

در این مطلب از مجبه گردشگری تاپ توریست شما را با دریاچه چیتگر تهران آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

دریاچه چیتگر (Chitgar Lake) ساحلی آرام برای ساکنان پایتخت است. تهران، کلانشهر شلوغ ایران ، مکان های بسیاری برای استراحت برای گردشگری دارد. دریاچه چیتگر یکی از جدیدترین و متنوع ترین جاذبه هایی است که می توانید اوقات فراغت خود را بگذرانید یا با دوستانتان سرگرم شوید.

دریاچه خلیج فارس که با نام دریاچه چیگر هم معروف شده است,یکی از مکانهای تفریحی استان تهران به شمار می رود.این دریاچه که در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه ۲۲ واقع شده است, از شمال و شرق به محور چهار باغ، بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غرب به پارک جنگلی چیتگر و از غرب به بافت مسکونی منطقه ۲۲ شهرداری تهران متصل می باشد.این دریاچه مصنوعی در سال ۱۳۹۲ فاز اول آن افتتاح گردید که یکی از مناطق توریستی و تفریحی تهران به شمار می رود.

دریاچه چیتگر تهران

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


وسعت دریاچه چیتگر

وسعت دریاچه چیتگر در حدود 250 هکتار است که البته فقط 130 هکتار از این عدد مربوط به پهنه آبی می باشد و الباقی شامل سواحل و فضای سبز اطراف آن می باشد. قطر دریاچه که حدود 1.800 متر است و محیط رینگ دریاچه که از بخش پیاده روی و نوار ساحلی تشکیل شده است حدود 4.800 متر می باشد.

عمق آب دریاچه چیتگر چقدر است؟

عمق آب دریاچه چیتگر از 1.5 متر شروع شده، در اواسط دریاچه به 9.5 متر و قسمت های پشت تاج سد به ۱۰ متر می رسد؛ که البته با اختلاف 2 متر در فصول بارش و خشک متغیر است. به واسطه عمق و وسعت دریاچه چیتگر هر نوع ورزش آبی در آن امکان پذیر است.

یکی از نکات بسیار مثبت دریاچه چیتگر، امنیت بالای این محدوده است. با آن که فضای بسیار وسیعی در دور تا دور دریاچه به چشم می خورد؛ اما وجود نگهبانان دریاچه فضای امنی را به وجود آورده است. این حس امنیت حتی در ساعات پایانی شب نیز وجود دارد.

دریاچه چیتگر تهران

جزایر دریاچه

در میان دریاچه وسیع چیتگر چند جزیره با نام شهدای تنب بزرگ، شهدای تنب کوچک و شهدای ابوموسی است که در مجموع وسعتی برابر با ۱۰۰ هزار متر مربع دارند. قرار است در آینده مجموعه ای از امکانات تفریحی، فرهنگی و مذهبی در این جزیره ها ایجاد شود.

دریاچه چیتگر تهران

امکانات دریاچه

از جدیدترین امکانات این مجموعه می توان به ساحل سنگی اشاره کرد که فضای جالب و نوستالژیکی را برای شهروندان فراهم کرده است تا بتوانید بدون جوراب و کفش، روی این ساحل سنگی پر آب راه رفته و حال و هوایی تازه کنید. این ساحل سنگی در بخش شمالی دریاچه مشاهده می شود و می توانید تا نزدیکی آب بروید.

پارگینگ، زمین بازی و رستوران های بزرگ و کوچک در کنار دست فروش ها و بلالی ها و بستنی فروش ها، از جمله خدمات این مجموعه به شمار می رود که در کناب آب نمای موزیکال و سرویس های بهداشتی و نمازخانه، در اختیار بازدیدکنندگان قرار دارد.

قایق سواری در دریاچه چیتگر

همچنین اگر به دریاچه چیتگر می روید، قایق سواری مفرح را فراموش نکنید. استفاده از جت اسکی و دیگر ورزش های آبی هنوز در دریاچه توسعه داده نشده که در آینده نزدیک به جمع فعالیت های آن افزوده خواهد شد.

دو اسکله قایق سواری در کنار دریاچه چیتگر به چشم می خورد که یکی در بخش جنوب غربی و دیگری در قسمت شمالی واقع شده است. اسکله جنوبی به ورودی اصلی مجموعه نزدیک تر بوده و شما می توانید با مراجعه به آن و تهیه بلیط، هم از قایق سواری انفرادی و هم جمعی استفاده کنید.

قایق های پدالی دو نفره و چهار نفره از جمله خدماتی است که در اختیار مخاطبان قرار دارد. قایق های موتوری با ظرفیت شش نفر نیز شما را در این دریاچه ۱۲۰ هکتاری ، به مدت ۳۰ دقیقه می گرداند.

ماهیگیری در دریاچه

درست است که چیتگر دریاچه‌ای طبیعی نیست، اما این دلیل نمی‌شود که نتوانید در آن ماهی‌گیری کنید. تعداد زیادی از انواع ماهی‌ها در این دریاچه وجود دارند و افراد می‌توانند با رفتن به اسکله بام‌لند ماهیگیری کنند. اگر تجهیزات ویژه ماهیگیری را ندارید، می‌توانید در همان مراکز این تجهیزات را دریافت کنید و نیازی به پرداخت هزینه‌های گزاف ماهیگیری نیست.

ساحل شنی دریاچه چیتگر تهران

یکی از هیجان انگیزترین بخش های دریاچه چیتگر تهران که برای کودکان در نظر گرفته شده، ساحل شنی چیتگر یا ساحل شنی پرشین نام دارد. ساحل شنی چیتگر دارای وسعت 300 متر مربع بوده و در بخش غربی دریاچه واقع شده است.

در این بخش انواع وسایل بازی با شن که شامل وسایل بازی پلاستیکی می باشند قرار داده شده اند تا محیطی بسیار شاد و دوست داشتنی برای کودکان فراهم آورند. این بخش دارای محیط سرپوشیده و محوطه ای برای شستشو می باشد که از امکانات رفاهی آن به شمار می رود. همچنین ساحل شنی دارای محدودیت سنی کودکان بین 2 تا 6 سال می باشد.

دریاچه چیتگر تهران

امکانات غیرآبی دریاچه

در دریاچه چیتگر (خلیج فارس)، فروشگاه هایی متعددی وجود دارد که نوشیدنی ها و خوردنی های ایرانی و فرنگی را در اختیار کافی شاپ باز ها قرار می دهد. در بخش ساحلی، دو مجموعه بازی بزرگ واقع شده که از آن جمله می توان به سافاری وحشت، اسکیت یو شکل و هرم هیجان نام برد.

پیست دوچرخه سواری، سرزمین بازی، دوچرخه سواری، آمفی تئاتر چیتگر، ساحل سنگی دریاچه چیتگر، شهربازی دریاچه چیتگر تهران، کارتینگ دریاچه چیتگر تهران، سینما پرواز، چرخ و فلک دریاچه چیتگر، سیرک، زیپ لاین دریاچه چیتگر نیز از جمله خدمات این مجموعه می باشد.

دسترسی

آدرس دریاچه چیتگر تهران: تهران، انتهای بزرگراه همت غرب

با مترو: اگر قصد عزیمت به دریاچه چیتگر با مترو را دارید، کافی است تا سوار یکی از قطارهای خط صادقیه – گلشهر شده و در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوید و با اتوبوس شهرک شهید باقری، راهی دریاچه شوید.

با خودرو شخصی: خود را به اتوبان شهید خرازی برسانید و سپس از طریق خروجی دریاچه که در این اتوبان وجود دارد به سمت دریاچه حرکت کنید. علاوه بر این مسیر می توانید از طریق بزرگراه شهید همت غرب به سمت بزرگراه بزرگراه شهید خرازی بروید و وارد خروجی دریاچه شوید و مسیرتان را ادامه دهید.

با اتوبوس: برای دسترسی به دریاچه خلیج فارس به وسیله اتوبوس می توانید خود را به پایانه اتوبوس صادقیه برسانید و سوار اتوبوس هایی که به سمت شهرک دریا می روند شوید و پس از آن در ایستگاه جوزانی از اتوبوس پیاده شده و به سمت دریاچه بروید.

همچنین می توانید از اتوبوس های بی آر تی که در سه راه ضرابخانه وجود دارند و به سمت دریاچه شهدای خلیج فارس می روند سوار شوید. علاوه بر این ها می توانید در ایستگاه های مترو چیتگر، ایران خودرو و المپیک سوار اتوبوس های شهرک شهید باقری قرار دارند و به سمت دریاچه می روند شده و در ایستگاه دریاچه اتوبوس را ترک کنید و به صورت پیاده به سمت دریاچه بروید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)