بازار های محلی و سنتی رامسر
بازار های محلی و سنتی رامسر

آشنایی با بازار های محلی و سنتی رامسر | مازندران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار های محلی و سنتی رامسر

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازار های محلی و سنتی رامسر آشنا خواهیم کرد در ادامه همراه ما باشید.

رامسر عروس شهرهای شمال ایران می باشد که علاوه بر جاذبه‌های متنوع دارای بازار های محلی و سنتی زیبایی می باشد. بدون تردید کمتر کسی را می‌توان دید که به شهرهای شمالی سفر کند و سری به بازارهای محلی آن‌ها نزند. بازارهای محلی شهرهای شمالی ایران حال و هوای جالبی دارد که نمی‌توان نظیر آن را در بازارهای سایر نقاط کشور دید.

در حقیقت بازارهای محلی این شهرها هم جزو جاذبه‌های دیدنی آن‌ها هستند و بازدید از آن‌ها جزو جدایی ناپذیر برنامه سفر به شهرهای شمال ایران است. در اد امه همراه ما باشید تا با بازار های محلی و سنتی شهر زیبای رامسر بیشتر آشنا شوید.

بازارهای محلی و هفتگی

بازارهای هفتگی که به طور معمول با نام‌های ایام هفته مانند پنج شنبه بازار و جمعه بازار نامیده می‌شوند، فروشندگان دوره گرد و برخی تولیدکنندگان خرد را گردهم می‌آورند تا بدون حضور واسطه‌ها اجناس و کالاهای خود را به شکل مستقیم به فروش برسانند و در ایام نزدیک سال‌ نو و نوروز مسافران بسیاری از نقاط مختلف کشور این بازارها را مقصد گردشگری خویش قرار می‌دهند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شنبه‌بازار و سه‌شنبه‌بازار از جمله مقاصد بازارگردی و جاهای دیدنی رامسر هستند که بازدید از آن‌ها را به شما توصیه می‌کنیم. در این بازار همه خوراکی‌های خوشمزه کنار هم جمع شده‌اند، از ماهی گرفته تا انواع ترشیجات و مرباجات خوشرنگ و بو که هیچ فردی نمی‌تواند به سادگی از کنار آن‌ها عبور کند. خرید از این بازارها برای عده‌ای از مردم به صورت یک عادت و تفریح درآمده است و کمتر کسی با دست خالی از این بازارها بازمی‌گردد. این بازارها عمدتا ساعت کار مشخصی ندارند.بازار های محلی و سنتی رامسر

بازار ماهی فروش های رامسر

اخیرا یک بازار به مراکز خرید رامسر اضافه شده است که آن را بازار ماهی فروش ها نامیده اند. می توان گفت بهترین جا برای خرید ماهی های تازه شمالی همین بازار است. تعداد 22 غرفه در این بازار وجود دارد. شما بهترین و بهداشتی ترین ماهی های رامسر را در این بازار پیدا خواهید کرد. دیگر اینکه در این بازار یک رستوران برای سرو غذا نیز وجود دارد.

اگرچه این بازار نوپاست اما تمام گردشگران و مسافران برای خرید راهی آنجا می شوند. در این بازار پارکینگ وجود دارد و انتظار می رود که به زودی به نمادی از شهر رامسر تبدیل شود.

آدرس: مازندران، رامسر، لپاسرک، جنب پل صفارودبازار های محلی و سنتی رامسر

بازار سنتی شهر رامسر

در این بازار همه خوراکی‌های خوشمزه کنار هم جمع شده‌اند؛ از ماهی گرفته تا انواع ترشیجات و مرباجات خوش رنگ و بو که هیچ فردی نمی‌تواند به سادگی از کنار آن‌ها عبور کند و حتما باید کمی از آن‌ها بچشد.

زنان دستفروشی که محصولات محلی مانند انواع سبزیجات، شیر و ماست محلی را با طعمی بی‌نظیر می‌فروشند، نیز باعث می‌شوند که سر خود را دائم به اطراف بچرخانید.افراد دوره‌گری که با نواختن موسیقی محلی شاد فضای مفرحی در بازار ایجاد می‌کنند، نیز نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند.

در ضمن روزهای دوشنبه و چهارشنبه بازاری دیگر در سادات شهر رامسر برپا می‌شوند که در میان مردم محلی به چهارشنبه بازار شهرت دارد و قدمت برپایی آن به سه دهه می‌رسد. روزهای دوشنبه هم بازاری (دوشنبه بازار) در کتالم رامسر برپا می‌شود.

آدرس: میدان امام خمینیبازار های محلی و سنتی رامسر

بازار صنایع دستی

در محله لپاسر رامسر، کارگاه های نمد بافی فراوانی وجود دارد که اگر در سفر خود به رامسر می خواهید از این گونه صنایع دستی به عنوان سوغات خردیداری کنید، بهتر است به این محله سری بزنید.

لباس های سنتی و محلی شمال کشور، به ویژه رامسر، زیبایی منحصر به فردی داشته و همچنان اینگونه لباس ها از محبوبیت ویژه ای میان ساکنان و حتی مسافران برخوردار است.

اگر می خواهید در سفر به رامسر، لباس محلی و سنتی رامسر را خریداری کنید، باید راهی جاده رامسر به جواهرده شده و در همان ابتدای مسیر از کارگاهی که اقدام به تولید این لباس های زیبا می کند، دیدن کنید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)