معرفی ساحل سیسنگان و راه‌های دسترسی به آن

ساحل سیسنگان یکی از جاذبه‌های دیدنی نوشهر است که به‌هیچ‌عنوان نباید بازدید از آن را از دست داد. در معرفی ساحل سیسنگان، وجه تمایز آن با سایر ساحل‌ها، این است که درخت‌های زیادی ازجمله لرگ، بلوط، توسکا، ازگیل و… در این ساحل قرار گرفته‌ و چشم‌اندازی بسیار جذاب را ایجاد کرده‌اند. این قابلیت وجود دارد که با رزرو هتل نوشهر و سفر به این شهر، از ساحل سیسنگان نیز بازدید کرده و چندین ساعت را در حوالی آن وقت بگذرانید.

معرفی ساحل سیسنگان
معرفی ساحل سیسنگان

جغرافیای ساحل سیسنگان

ساحل سیسنگان حدود ۲۷ کیلومتر با نوشهر فاصله دارد و بخشی از پارک جنگلی سیسنگان محسوب می‌شود؛ پارک جنگلی سیسنگان ۶۲۰ هکتار وسعت دارد که حدود ۳۰ هکتار از آن را ساحل تشکیل داده است. به‌غیر از درخت‌ها و درختچه‌هایی که در این ساحل قرار دارند، مورد دیگری که باعث تمایز آن می‌شود، تلاقی ساحل با جنگل است. ساحل و جنگل سیسنگان با یکدیگر فاصله‌ای بسیار کم (در حدود ۱۰۰ متر) دارند و بلافاصله بعد از خروج از ساحل، وارد جنگل خواهید شد.

خدمات و امکانات ساحل سیسنگان

برای رفاه بیشتر گردشگران، خدمات و امکانات زیادی برای این ساحل در نظر گرفته شده است. به‌غیر از ملزومات اولیه مانند سرویس بهداشتی، خدمات تفریحی مختلفی نیز وجود دارند که می‌توانید در این ساحل آن‌ها را تجربه کنید. برای مثال، قایق‌سواری، جت اسکی، موتورسواری و… گوشه‌ای از این تفریحات هستند. لازم به‌ذکر است که بازدید از ساحل سیسنگان کاملا رایگان است و هیچ نیازی به پرداخت هزینه وجود ندارد؛ اما استفاده از خدمات تفریحی، هزینه‌دار هستند.

بهترین فصل بازدید از ساحل سیسنگان

اگر قصد خرید بلیط قطار و سفر به سیسنگان را دارید، پیشنهاد می‌کنیم تا بلیط‌تان را برای اواسط فصل بهار تهیه کنید. در این زمان نه‌تنها آب‌وهوا وضعیت مطلوبی دارد، بلکه گردشگران کمی نیز به سیسنگان می‌آیند. در اوایل بهار به‌خاطر تعطیلات عید نوروز، مسافران زیادی به این منطقه سفر می‌کنند و ازدحام جمعیت بالایی وجود دارد.

در فصل تابستان رطوبت و گرمای شدید هوا، می‌تواند برای بعضی از مسافران آزاردهنده باشد. در فصل‌های پاییز و زمستان هم دمای هوا به‌طرف سردی پیش می‌رود و بارش‌های فراوان نیز کلافه‌کننده هستند. توجه داشته باشید که اوایل فصل پاییز نیز موقعیت خوبی برای سفر و بازدید از ساحل سیسنگان است؛ در این فصل به‌خاطر کم‌تر شدن تعداد سفرها، نه‌تنها قیمت بلیط قطار، بلکه قیمت رزرو هتل نوشهر یا هرگونه خدمات دیگر مرتبط با گردشگری کاهش پیدا می‌کند و می‌توان سفر اقتصادی‌تری را در پیش گرفت.

معرفی ساحل سیسنگان
معرفی ساحل سیسنگان

راه‌های دسترسی به ساحل سیسنگان

اگر به تهیه بلیط قطار علاقه‌ای ندارید و می‌خواهید با استفاده از خودرو شخصی خود به سیسنگان سفر کنید، می‌توانید از طریق جاده چالوس، به جاده نوشهر به‌سمت نور رسیده و با پیشروی در این جاده، به ساحل سیسنگان برسید. اگر می‌خواهید که در ترافیک‌های سنگین جاده چالوس گرفتار نشوید، می‌توانید از طریق جاده هراز، به طرف نور حرکت کرده و سپس با قرارگیری در جاده نور به نوشهر، به‌سمت ساحل سیسنگان بروید. نکته‌ای که در این میان وجود دارد، این است که مسیر جاده هراز کمی طولانی‌تر است؛ بدین صورت که مسیر تهران تا ساحل سیسنگان از طریق جاده چالوس، حدود ۲۰۰ کیلومتر است اما از طریق جاده هراز، تقریبا ۲۶۰ کیلومتر راه را در پیش خواهید داشت.

مکان‌های گردشگری اطراف ساحل سیسنگان

یکی از نکات مثبت در رابطه با ساحل سیسنگان، وجود مکان‌های گردشگری فراوان در حوالی آن است. می‌توانید بعد از بازدید از ساحل، به‌طرف هرکدام از این جاذبه‌های گردشگری حرکت کرده و از آن‌ها نیز دیدن کنید. یکی از این جاذبه‌ها، دریاچه ارواح است. درمیان دریاچه ارواح تنه‌های درخت فراوانی قرار گرفته‌اند و گاهی اوقات که مه فضا را دربر می‌گیرد، محیطی ترسناک و هیجان انگیز ایجاد می‌شود؛ به‌همین‌خاطر، این دریاچه را دریاچه ارواح نامیده‌اند.

از دیگر جاذبه‌های اطراف ساحل سیسنگان، دریاچه خضر نبی است. خوشبختانه این دریاچه مکانی بکر بوده و توانسته است تا از تخریب‌های انسانی دور بماند. جالب است بدانید که دریاچه خضر نبی برای افراد محلی و ساکنین روستاهای این منطقه، مکانی مقدس به‌شمار می‌رود.

معرفی ساحل سیسنگان
معرفی ساحل سیسنگان

درکنار دریاچه‌های بسیار زیبا، آبشارهای فراوانی نیز در نزدیکی ساحل سیسنگان قرار گرفته‌اند که یکی از معروف‌ترین آن‌ها، آبشار دارنو است. آبشار دارنو و منطقه اطراف آن به‌خاطر طبیعت بی‌نظیری که دارند، در سال ۱۳۷۸ به لیست مناطق حفاظت‌شده اضافه شدند. جاذبه‌هایی مانند آبشار دارنو، از سرمایه‌های ملی محسوب می‌شوند و هرفرد وظیفه دارد که از آن‌ها پاس‌داری کند تا نسل‌های آینده نیز بتوانند از این جاذبه‌ها نهایت لذت را ببرند.

بهترین روش برای سفر به سیسنگان

راه‌های زیادی برای سفر به سیسنگان وجود دارند و هر گردشگر باتوجه‌به انتظارات خود، می‌تواند یکی از این راه‌ها را انتخاب کند؛ اما بسیاری از ایران‌گردان معتقد‌ هستند که برای سفر به شمال کشور، استفاده از خطوط ریلی بهترین گزینه ممکن است. این قابلیت وجود دارد که با خرید بلیط قطار و گذر از مسیرهایی دیدنی، در کوتاه‌ترین زمان ممکن به سیسنگان رسیده و از ساحل بی‌نظیر آن بازدید کنید. علاوه‌براین، قیمت بلیط قطار نیز در مقایسه با هزینه‌ای که روش‌های دیگر حمل‌ونقل در پی دارند، بسیار ارزان‌تر است. پیشنهاد می‌کنیم که شما هم برای تجربه سفری راحت و ارزان، جهت تهیه بلیط قطار اقدام کنید.

آسان‌ترین راه برای خرید بلیط و رزرو هتل

احتمالا شما نیز بسیاری از کارهای روزمره‌تان را از طریق اینترنت انجام می‌دهید؛ از کارهای بانکی گرفته، تا خرید لوازم مختلف. بهتر است بدانید که صنعت گردشگری نیز از تحولاتی که اینترنت ایجاد کرده است دور نمانده و امروزه این قابلیت وجود دارد که بسیاری از خدمات مرتبط با این حوزه را به‌صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری به آژانس‌های گردشگری، دریافت کنید؛ اما سوالی که در این میان به‌وجود می‌آید، این است که کدام‌یک از شرکت‌های مسافرتی آنلاین، خدمات بهتری را به کاربران خود عرضه می‌کنند؟ در پاسخ به این سوال، باید گفت که برای داشتن سفری امن و پرامکانات، بهتر است تا تمامی ملزومات مسافرت‌تان را از فلای تودی تهیه کنید.

فلای تودی یکی از بزرگ‌ترین آژانس‌های گردشگری آنلاین کشور است که امروزه علاوه‌بر قابلیت رزرو هتل نوشهر، قابلیت‌های دیگری ازجمله خرید بلیط قطار و هواپیما، تهیه بیمه مسافرتی، درخواست اخذ ویزا و… را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است. درواقع، برای داشتن سفری خاطره‌انگیز و پر از امکانات، نیازی به مراجعه به آژانس‌های متعدد وجود ندارد و گردشگران می‌توانند تمامی نیازهای خود را از طریق فلای تودی تهیه کنند.

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨