تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود کجاست؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تله کابین نمک آبرود ؛تجربه ای جذاب در دل طبیعت

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با تله کابین نمک آبرود آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این شهر و تله کابین آن در ادامه همراه ما باشید.

نمک آبرود از توریستی‌ترین و زیباترین شهرها در شمال ایران است که سالانه گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور به آن سفر می‌کنند. یکی از جذاب‌ترین جاهای تفریحی و دیدنی این شهر تله کابین نمک آبرود است که با سوار شدن در آن با چشم‌اندازهای بسیار زیبایی از کوه‌های سرسبز و جنگل‌های شمال مواجه خواهید شد.

آشنایی با نمک آبرود

قبل از معرفی و پرداختن به تله کابین نمک آبرود بهتر است با شهر زیبا و دیدنی نمک آبرود آشنا شوید. نمک آبرود از شهرک‌های توریستی و مسکونی در استان مازندران است که در شهرستان چالوس قرار دارد. این شهرک از بهترین تفرجگاه‌های شمال کشور به شمار می‌رود و از دو بخش توریستی و مسکونی تشکیل می‌شود. نمک آبرود ۶۵۰ هکتار مساحت دارد و توسط دریای خزر و رشته‌کوه البرز احاطه شده است.

آب و هوای فوق‌العاده این شهر همه‌روزه به‌خصوص در روزهای گرم تابستان گردشگران را به خود جذب می‌کند. این شهر از پوشش گیاهی انبوه و متنوع تشکیل شده و به دلیل قرار گرفتن در مجاورت رشته‌کوه‌های البرز از آب و هوای معتدل و کوهستانی برخوردار است. این شهر امکانات تفریحی گوناگونی دارد که یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین آنها تله کابین شهر نمک آبرود است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نمک آبرود

معرفی تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود از مهیج‌ترین و بهترین تفریحات در استان مازندران است و از بهترین مراکز تفریحی در شهرستان چالوس به شمار می‌رود. این تله کابین در سال ۱۳۷۲ با یک خط افتتاح شد و هم اکنون مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. همچنین این تله کابین به‌صورت کاملاً اصولی و استاندارد تولید شده و ایمنی بسیار بالایی دارد. با قرار گرفتن در تله کابین و رفتن به ارتفاعات چشم‌اندازهای جنگلی و دریای خزر را مشاهده خواهید کرد که بسیار هیجان‌انگیز هستند. به دلیل استقبال قابل توجه گردشگران از تله کابین نمک آبرود یک خط دیگر به آن اضافه شد و در حال حاضر دو خط مجزا دارد که در ادامه به معرفی و توضیح ویژگی‌های آنها خواهیم پرداخت.

خطوط تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود دارای دو خط مجزا است که عبارتند از:

خط ۱

اولین خط تله کابین که حدود ۳۰ سال پیش راه‌اندازی شد از ۴۴ کابین ۴ نفره تشکیل شده است. همچنین ارتفاع کابل این تله کابین بین ۴ تا ۵۰ متر است و ایستگاه اول آن در دامنه کوه قرار دارد. این خط ۲۱۰۰ متر را طی می‌کند و انتهای آن به بالای قله مدوبن می‌رسد، در واقع شما با این خط از تله کابین از دامنه کوه به بالاترین نقطه خواهید رسید، جالب است بدانید که در بالاترین نقطه کوه و ایستگاه آخر هوا ۱۰ درجه خنک‌تر بوده و می‌توانید از تنفس اکسیژن خالص لذت ببرید. ایستگاه اول نزدیک به دریا قرار دارد و هر چه تله کابین پیش می‌رود به درختان جنگل نزدیک‌تر می‌شوید. سرعت خط اول تله کابین ۳ متر بر ثانیه است و حدود ۱۵ دقیقه طول می‌کشد تا به ایستگاه آخر برسید. وقتی به بالای کوه رسیدید با امکانات متنوع شامل رستوران و کافه مواجه خواهید شد و می‌توانید در هوای فوق‌العاده ارتفاعات از خود پذیرایی کنید. برای برگشتن به ایستگاه اول مجدد سوار تله کابین شوید و خود را به پایین کوه برسانید.

خط ۲

خط دوم تله کابین بسیار جذاب است و به قله دیو حمام ختم می‌شود و این خط از ۳۵ کابین فایبرگلاس ۶ نفره تشکیل شده و سرعت حرکت آن نسبت به خط اول دو برابر است. خط دوم دارای ۱۷۰۰ متر طول است و ۵ دقیقه به طول می‌انجامد تا به ایستگاه آخر برسید. در ایستگاه پایان نیز امکانات رفاهی دیگر مانند چندین رستوران، سرویس بهداشتی و نمایشگاه حیوانات تاکسیدرمی شده وجود دارد و حیواناتی مانند خرس، شیر، پلنگ، آهو و قوچ در معرض نمایش قرار گرفته‌اند. یکی از ویژگی‌های فوق‌العاده این خط امکان جابه‌جایی ۸۰۰۰ گردشگر در طول روز است.

خط 2 تله کابین نمک آبرود

ایمنی تله کابین نمک آبرود

ایران تله کابین‌های بسیار گوناگونی در شهرهای مختلف دارد که یکی از ایمن‌ترین آنها متعلق به تله کابین شهر نمک آبرود است. خطوط و کابین‌ها به شکل کاملاً استاندارد ساخته شده‌اند و خوشبختانه تا به امروز هیچ حادثه ناگواری رخ نداده است. از این رو مورد توجه بسیاری از شرکت‌های تور مسافرتی قرار گرفته و سفر جذاب و مهیجی برای گردشگران فراهم نموده‌اند. یکی از مهمترین ویژگی‌های این تله کابین امکان ردیابی و اطلاع‌رسانی اشکالات و نواقص به طور اتوماتیک است.

همچنین مجهز به موتور برق اضطراری بوده و در صورت قطع شدن برق مسافران را در صحت و سلامت کامل به ایستگاه می‌رساند. این تله کابین به طور مداوم نگهداری و سرویس‌دهی می‌شود و همه‌روزه امنیت آن مورد بازبینی قرار می‌گیرد و همواره توسط متخصصان بررسی می‌شود و در صورت نیاز به تعویض قطعات مانند لاستیک‌های دکل، چرخ‌های دکل و… پرداخته می‌شود؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید سوار تله کابین شوید و از تماشای دریای خزر و جنگل‌های زیبای شمال کشور بهره‌مند شوید.

تفریحات اطراف تله کابین

تله کابین نمک آبرود یکی از مراکز تفریحی با آیتم‌های گوناگون محسوب می‌شود و علاوه بر تله کابین امکانات تفریحی دیگری عرضه می‌کند که عبارتند از:

پیست کارتینگ نمک آبرود

از مهیج‌ترین تفریحات در این مرکز پیست کارتینگ است که در پایین مجموعه واقع شده و نیازی نیست از تله کابین استفاده کنید. تمامی استانداردها در این پیست رعایت شده و گروه‌های سنی مختلف می‌توانند از امکانات آن استفاده کنند. این محل از یک پیست بزرگسالان و یک پیست نوجوانان تشکیل شده و افراد از سنین ۸ سال به بالا می‌توانند مشغول تفریح در این مجموعه شوند. در صورت نداشتن مهارت یک ویدئوی کوتاه برایتان پخش می‌شود تا آموزش ببینید.

سورتمه نمک آبرود

یکی دیگر از جذاب‌ترین و مهیج‌ترین تفریحات در نمک آبرود سورتمه است که تجربه متفاوتی برایتان به ارمغان می‌آورد. این سورتمه از میان جنگل عبور می‌کند و ۱۲۵۰ متر طول دارد. سورتمه نیز در پایین مجموعه واقع شده و احتیاجی به سوار شدن تله کابین نیست. این تفریح مهیج به‌عنوان اولین سورتمه ساخته شده در ایران شناخته می‌شود و ۲۵ کیلومتر بر ساعت سرعت دارد. سینماهای چندبعدی، پاراگلایدر، کایت، بالگرد، چتر و دوچرخه‌سواری از دیگر تفریحات موجود در این مجموعه هستند و لحظات به یاد ماندنی برایتان می‌سازند.

سورتمه نمک آبرود

امکانات رفاهی تله کابین نمک آبرود

تله کابین نمک آبرود همانطور که گفته شده از مراکز تفریحی چالوس شناخته می‌شود و به دلیل بازدید بالا از انواع امکانات رفاهی زیر برخوردار است:

رستوران: در اطراف تله کابین رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری گوناگونی وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به رستوران آیلار، رستوران آبادگران و اکبر جوجه برادران کلبادی اشاره کرد. در این مراکز انواع غذاهای ایرانی و محلی با بهترین طعم و کیفیت ارائه می‌شوند.

مراکز خرید: در نزدیکی تله کابین فروشگاه‌های بسیار متعددی وجود دارد که می‌توانید علاوه بر تهیه مایحتاج خود انواع سوغات و صنایع دستی استان مازندران را تهیه کنید. این مراکز به شکل فروشگاه‌های سنتی و پاساژ‌های مدرن وجود دارند و هر چیزی که بخواهید را عرضه می‌کنند.

هتل: مراکز اقامتی گوناگونی در اطراف تله کابین نمک آبرود وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به هتل‌های لوکس و باکیفیت ونوس پلاس، هتل ساحلی نارین، هتل پارسیان خزر و مجتمع سما چالوس اشاره کرد، البته بهتر است قبل از شروع سفر اقدام به رزرو اتاق کنید. به‌خصوص در روزهای شلوغ که ممکن است گزینه‌های ایده‌آل شما از قبل رزرو شده باشند. همچنین امکان اجاره ویلا، سوئیت و آپارتمان با امکانات و قیمت‌های متنوع در این منطقه وجود دارد.

سرویس بهداشتی، نمازخانه، کافه، پارکینگ و… از دیگر امکانات موجود در این مجموعه هستند و سبب می‌شوند با خیال راحت از سفر خود لذت ببرید.

اطلاعات بازدید از تله کابین 

ساعت کاری تله کابین نمک آبرود از ۸ صبح الی ۱۹ عصر است. از باجه‌های فروش در کنار ایستگاه‌های خطوط ۱ و ۲ می‌توانید بلیط خود را تهیه کنید که قیمت بلیط برای هر نفر ۱۹۰ هزار تومان است و در روزهای شلوغ مانند ایام نوروز بهتر است زودتر اقدام به تهیه بلیط کنید.

تله کابین نمک آبرود

مسیر دسترسی به تله کابین

تله کابین نمک آبرود در استان مازندران، ۱۲ کیلومتری غرب شهرستان چالوس و در شهرک نمک آبرود واقع شده است. در صورت سفر با خودروی شخصی و رفتن به تله کابین نمک آبرود ابتدا در هر نقطه از کشور که قرار دارید از طریق جاده هراز، جاده فیروزکوه یا جاده کنار به شهرستان چالوس بروید. سپس باید خود را از جاده چالوس به سمت تنکابن برسانید. پس از آن با تابلوی شهرک توریستی نمک آبرود مواجه می‌شوید و پس از طی چند کیلومتر به ایستگاه تله کابین خواهید رسید. همچنین استفاده از وسایل نقلیه گوناگون امکان‌پذیر است و برای سفر با اتوبوس باید به ترمینال مسافربری چالوس بروید و سوار اتوبوس‌های نمک آبرود شوید تا مستقیم به ایستگاه تله کابین برسید.

سخن پایانی

تله کابین نمک آبرود از بهترین جاذبه‌های شهرستان چالوس است و مقصد فوق‌العاده‌ای برای مسافرت و تفریح به شمار می‌رود. در سفر به شمال کشور حتماً به این تله کابین سر بزنید و چشم‌اندازهای جنگلی و دریا را از زاویه دیگر مشاهده کنید.



 الی گشت    

                تور کیش