جمعه بازار خلازیر ، بازار خرید اجناس دست دوم در تهران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جمعه بازار خلازیر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جمعه بازار خلازیر آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بازار در منطقه خلازیر با ما همراه باشید.

جمعه بازار خلازیر یا بازار خلازیر، در محله شهید کاظمی تهران و در خیابان سهیل، خیابان خلازیل واقع شده است. جمعه بازار خلازیر که در گذشته به شیطان بازار معروف بود این روز‌ها به همت شهرداری تهران شکل دیگری به خود گرفته است.

این بازار در متراژ ۲۳ هزار مترمربع و با ۵۱۰ غرفه در فاز اول در تیرماه سال جاری ساماندهی شده و از آنجایی که ظرفیت ۱۰۰۰ غرفه را داراست فاز دوم آن نیز در آینده نزدیک به بهره‌برداری خواهد رسید.

جمعه بازار خلازیر
جمعه بازار خلازیر

شیطان بازار که در خیابان خلازیر در منطقه نوزده واقع شده، سالهاست که دایر می باشد و روزانه صدها نفر خریدار و فروشنده محلی برای خرید و فروش لوازم و اجناس دست دوم به آن رفت و آمد می کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بازار به عنوان بزرگترین بازار خرید و فروش کالاهای دست دوم شناخته می شود. بسیاری ادعا می کنند که همه چیز در این بازار پیدا می شود.

جمعه بازار خلازیر
جمعه بازار خلازیر

ابزارآلات، لوازم خانگی، لباس، کیف و کفش، میوه و تره بار، اسباب بازی، ساعت، زیورآلات و انواع سنگ ها، صندلی، مبلمان و… از جمله اجناسی است که در این بازار پیدا می شود.

شلوغی زیاد، همهمه و بی نظمی از ویژگیهای جمعه بازار خلازیر است، اما تنوع اجناس باعث می شود این بازار جالب و منحصر به فرد باشد. حتی اگر قصد خرید نداشته باشید، سر زدن به آن می تواند برایتان خیلی جالب باشد.

جمعه بازار خلازیر
جمعه بازار خلازیر

با توجه به موقعیت قرارگیری بازار، بهتر است این را هم در نظر بگیرید که امنیت این منطقه بالا نیست و باید حسابی مراقب کیف، موبایل و یا ماشین خود باشید!

پیشنهاد می کنیم اگر می خواهید سری به این بازار بزنید، از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید تا خیالتان بابت اینکه ماشین خود را کجا پارک کنید، راحت باشد.

جمعه بازار خلازیر
جمعه بازار خلازیر

با اذعان به اینکه حضور دستفروشان لوازم دست دوم در گذشته در کنار خیابان و در فضایی نامناسب بود و ساخت این غرفه‌ها در تأمین امنیت کاسبان، خریداران، کاهش ترافیک، حوادث احتمالی ناشی از حضور این اقشار و رفع نازیبایی‌های بصری موثر بوده است، اما این کسبه که عمدتا از اقشار کم برخوردار و نیازمند جامعه هستند باید هربار برای ورود به محوطه جدید خلازیر مبلغ ۲۵۰ هزار تومان به شهرداری پرداخت کنند.

طبق گفته بسیاری از کسبه بخصوص خرده فروش‌ها پرداخت این مبلغ برای آن‌ها سنگین است و گاهی میزان این اجاره بها از سود فروش آن‌ها بیشتر است. از طرفی بسیاری از دست دوم فروشان که قبلا در این منطقه فعالیت می‌کردند و اکنون پولی برای اجاره غرفه ندارند جمعه‌ها به سوی بازار مولوی، شوش و امام حسین رفته و در آنجا بساط می‌کنند.

دسترسی

اگر می خواهید با وسایل نقلیه عمومی به این بازار بروید، نزدیکترین ایستگاه اتوبوس به این مکان، ایستگاه اتوبوس سهیل می‌باشد که دسترسی به این مکان را برای کاربران حمل‌ونقل عمومی آسان می‌سازد.

آدرس: تهران، شهید کاظمی، خیابان سهیل، خیابان خلازیل



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨