دهکده آبی پارس کرج
دهکده آبی پارس کرج

دهکده آبی پارس کرج ، مجموعه ای محبوب و پرهیجان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دهکده آبی پارس کرج

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دهکده آبی پارس کرج صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این دهکده آبی در ادامه با ما همراه باشید.

پارک‌های آبی از مکان‌های تفریحی هیجان‌انگیز و پرطرفدار در جهان به شمار می‌روند و در اغلب شهرهای بزرگ ایران وجود دارند. این پارک‌ها دارای انواع امکانات تفریحی و رفاهی هستند و خدمات خود را با هزینه مناسب در اختیار شهروندان و گردشگران قرار می‌دهند. دهکده آبی پارس کرج یکی از بهترین پارک‌های آبی کشور به شمار می‌رود که در ادامه می‌توانید با آن آشنا شوید.

معرفی دهکده آبی پارس کرج

دهکده آبی پارس از پارک‌های آبی سرپوشیده در استان البرز است و در تمام فصول سال از علاقه‌مندان به تفریحات آبی استقبال می‌کند. این مجموعه آبی در سال ۱۳۸۹ افتتاح شد و دارای ۱۱۰۰۰ متر مربع مساحت است. همچنین دارای ۲۰۰۰ نفر ظرفیت بوده و افراد در رده‌های سنی مختلف می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند. زمانی که این مجموعه افتتاح شد به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک آبی خاورمیانه شناخته می‌شد و دارای تجهیزاتی به‌روز مانند دریاچه موج، چندین سرسره، سونا، جکوزی، استخر کودکان، رودخانه وحشی، کافی‌شاپ و دیگر امکانات رفاهی بود.

این محل به ویژه در تابستان مورد توجه مردم قرار دارد و گردشگران برای تفریح و آبتنی به آنجا مراجعه می‌کنند. تمامی استانداردهای بین‌المللی در ساخت و تجهیزات این مجموعه رعایت شده است و ایمنی بازدیدکنندگان را تأمین می‌کند. آقایان و بانوان به‌صورت جداگانه و در سانس‌های مختلف می‌توانند از تمام امکانات آن استفاده کنند. آب دهکده بهداشتی و بسیار باکیفیت بوده و از شفافیت بالایی برخوردار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دهکده آبی پارس کرج
دهکده آبی پارس کرج

بخش‌های مختلف دهکده آبی پارس کرج

دهکده آبی از مجموعه بسیار بزرگی تشکیل شده و به طور کلی دارای سه بخش پارک آبی، مرکز خرید و بخش وی‌آی‌پی است که در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد:

پارک آبی

محبوب‌ترین بخش دهکده آبی پارس به پارک آبی تعلق دارد و وسایل بازی و تفریحی در این مکان واقع شده‌اند. شما می‌توانید در این محل به آب‌تنی و شنا با وسایل گوناگون بپردازید. از جمله امکانات آن می‌توان به سرسره‌های سرعتی، سرسره‌های یو شکل، سرسره‌های پیچشی، دریاچه موج، چاله فضایی، چاله سیاه، رودخانه درخشان، زمین بازی مخصوص کودکان، مهدکودک در سانس بانوان و… اشاره کرد. تمامی تجهیزات استاندارد هستند و کیفیت بالایی دارند. برخی از آیتم‌ها بسیار هیجان‌انگیز و ترسناک هستند و بهتر است قبل از استفاده از آنها درباره محدودیت‌هایی که دارند سؤال کنید و اگر مشکل خاصی دارید به سراغ آنها نروید.

بخش VIP

برای وارد شدن به این بخش و استفاده از امکانات آن باید بلیط جداگانه تهیه کنید. امکاناتی مانند سونا خشک، سونا بخار، استخر، جکوزی، سالن بدنسازی و اتاق برف در این قسمت قرار دارند. بعد از تفریح و شادی در پارک آبی برای استفاده از استخر، سونا‌ و جکوزی می‌توانید به بخش وی‌آی‌پی مراجعه کنید و خستگی را از تن خود بیرون نمایید.

مرکز خرید

در دهکده آبی پارس کرج یک مرکز خرید بسیار بزرگ وجود دارد که از فروشگاه‌های مختلف تشکیل می‌شود. در برخی از این فروشگاه‌ها می‌توانید نمایندگی برخی از برندهای مطرح را مشاهده کنید. سینما شش بعدی، قلعه وحشت، شهربازی پارس و آژانس کرایه خودرو از امکانات این بخش هستند. همچنین دهکده  دارای رستوران، کافی‌شاپ، فودکورت و پارکینگ است. مرکز خرید دهکده مکان مناسبی برای وقت‌گذرانی بوده و قبل از شروع سانس خود می‌توانید مدتی را در این محل به تفریح و خرید بپردازید.

دهکده آبی پارس کرج
دهکده آبی پارس کرج

امکانات دهکده آبی پارس کرج

امکانات رفاهی و تفریحی دهکده آبی پارس بسیار متنوع هستند که برخی از آنها را معرفی خواهیم کرد:

سونای خشک

سونای خشک از اتاق‌های چوبی با دمای ۷۰ درجه سانتیگراد تشکیل شده است که هیچ گونه آبی در آن وجود ندارد. علاقه‌مندان می‌توانند برای افزایش گردش خون، کاهش درد مفاصل، تسکین دردهای روماتیسمی، بهبود بیماری‌های پوستی، دفع سموم زیر پوست و باز شدن منافذ پوست از این محل استفاده کنند.

سونای بخار

سونای بخار مانند سونای خشک بوده با این تفاوت که دمای آن ۵۰ درجه سانتیگراد است. از این سونا می‌توانید برای رفع مشکلاتی مانند تنگی نفس، برونشیت، سینوزیت، لارنژیت، افزایش انعطاف مفاصل، افزایش گردش خون و رفع استرس و خستگی استفاده کنید.

جکوزی

دارای یک حوضچه کوچک است که آب از طریق پمپ‌های قوی به لوله‌های تعبیه شده در دیواره‌ها سرازیر می‌شود و حوضچه را پر می‌کند. جکوزی برای رفع درد مفاصل و عضلات بسیار مفید است.

اتاق برف

یکی از بهترین امکانات بخش وی‌آی‌پی به شمار می‌رود و به واسطه پمپ فشار بالا و هوای سرد برف‌های مصنوعی در آن تولید می‌شوند. این اتاق دارای دستگاه‌های برف ساز است که از طریق لوله‌های آب، کمپرسورها و کابل‌های الکتریکی برف مصنوعی تولید می‌کنند. با این که بسیار سرد است؛ اما به هیچ عنوان آزاردهنده نیست و جای آب سرد از برف استفاده می‌شود. این تجربه منحصربه‌فرد دارای مزایایی مانند افزایش هوشیاری، افزایش تمرکز، کاهش استرس، کمک به خواب راحت، افزایش ایمنی بدن، افزایش گردش خون، کاهش وزن و ریکاوری بدن بعد از چربی‌سوزی است.

سرسره‌ها

شاید بتوان گفت بهترین وسایل تفریحی و بازی دهکده آبی پارس کرج سرسره‌های آن هستند. انواع مختلفی از سرسره مانند سرسره‌های پیچشی، سرعتی، مسابقه‌ای، سقوط آزاد ساده سقوط آزاد لوپ دار و سرسره یو شکل در این مکان وجود دارند. هیجان و آدرنالین را می‌توانید با این سرسره‌ها تجربه کنید. از متفاوت‌ترین آنها می‌توان سرسره‌های مسابقه‌ای را نام برد که با دوستان خانواده خود می‌توانید به یک رقابت سالم و هیجان‌انگیز بپردازید.

فیش اسپا

فیش اسپا از دیگر امکانات این مجموعه آبی و تفریحی است. این بخش دارای یک حوضچه مخصوص است که تعدادی ماهی ذره خوار در آن وجود دارند و به پاک‌سازی و رفع سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند.

دهکده آبی پارس کرج
دهکده آبی پارس کرج

ماساژ و حمام ترکی

ماساژ از پرطرفدارترین خدماتی است که به آرامش روح و جسم شما کمک زیادی می‌کند. از مزایای آن می‌توان به تسکین دردهای عضلات و مفاصل، بهبود جریان خون و کاهش استرس اشاره کرد. همچنین مجموعه دارای یک حمام ترکی بسیار زیبا و باکیفیت است که برای درمان پوست انتخاب مناسبی به شمار می‌رود.

از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی این مجموعه می‌توان به ۲۰۰۰ کمد لباس، فروشگاه‌های پوشاک، سوپرمارکت، آبمیوه‌فروشی، اتاق مادر و کودک، خشک‌شویی، نمازخانه، سرویس بهداشتی، آژانس کرایه اتومبیل و آتلیه عکاسی مخصوص آقایان اشاره کرد. امکان استفاده از خدمات رستوران، کافی‌شاپ، فست‌فود، آبمیوه‌فروشی، سفره‌خانه سنتی و عکاسی مخصوص آقایان به‌صورت شارژی وجود دارد و می‌توانید اعتبار کارت خود را برای استفاده از آنها افزایش دهید.

قوانین و مقررات دهکده آبی پارس کرج

جهت رعایت آسایش، امنیت و ایمنی بازدیدکنندگان در این مجموعه قوانین و مقررات خاصی در نظر گرفته شده است که عبارت‌اند از:

  • در صورت تفریح از ورود طلا، جواهر، تلفن همراه، چاقو، اسپری، دوربین عکاسی و فیلم‌برداری به داخل محوطه پارک آبی خودداری کنید.
  • در صورت مفقودی وسایل ذکر شده مجموعه پارک آبی هیچ مسئولیتی در قبال آن ندارد.
  • ورود بانوان باردار، کودکان زیر ۳ سال، افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، پوستی، سرگیجه، افراد دارای زخم و جراحات ناشی از عمل جراحی و مصرف‌کنندگان داروهای خواب‌آور ممنوع است.
  • استفاده از سرسره‌ها برای افراد بالای ۱۲۰ کیلو ممنوع است.
  • حتماً باید مایو به همراه داشته باشید.
  • پرینت بلیط آنلاین خود را همراه داشته باشید.
  • استعمال سیگار و دخانیات در مجموعه ممنوع است.

سانس‌های دهکده آبی پارس کرج

مجموعه دهکده آبی پارس تمام ایام هفته به جز شنبه‌ها باز است. سانس‌های این مجموعه عبارت‌اند از:

  • سانس آقایان: روز یکشنبه از ساعت ۱۸ الی ۲۴، روز دوشنبه از ساعت ۱۷ الی ۲۴، روز چهارشنبه از ساعت ۹ الی ۲۴، روز پنجشنبه از ساعت ۱۸ تا ۱ بامداد و روزهای جمعه با هماهنگی می‌توانید از امکانات مجموعه بهره‌مند شوید.
  • سانس بانوان: روزهای یکشنبه، سه‌شنبه و پنجشنبه از ساعت ۹ الی ۱۷ درب دهکده به روی بانوان باز است.
دهکده آبی پارس کرج
دهکده آبی پارس کرج

مسیر دسترسی به دهکده آبی پارس کرج

دهکده آبی پارس در کیلومتر ۲۲ اتوبان تهران کرج، مقابل ایستگاه مترو گرم‌دره و خیابان شهدا واقع شده است. با توجه به این که دهکده آبی پارس در کیلومتر ۲۲ جاده کرج قرار دارد دسترسی به آن از طریق مترو و اتوبوس دشوار است. برای همین بهتر است با خودروی شخصی به سمت دهکده حرکت کنید که به این منظور باید خود را به سمت غرب تهران و بزرگراه همت برسانید. سپس وارد خروجی گرم‌دره شوید و به سمت خیابان شهدا حرکت کنید. اگر در کرج هستید از نفت پارس عبور کنید و با وارد شدن به اولین ورودی لاین کندرو وارد خیابان شهدا شوید. شایان ذکر است دفتر مجموعه دهکده آبی پارس در استان تهران، خیابان میرداماد، ساختمان ۴۰۸۲ و طبقه سوم شرقی قرار دارد. جهت دریافت هر گونه اطلاعات و ذکر نظرات خود می‌توانید با شماره ۰۲۶۳۶۱۱۶-۰۲۴ ارتباط برقرار کنید.

تهیه بلیط دهکده آبی پارس کرج

در دهکده آبی پارس می‌توانید انواع بلیط معمولی و مخصوص وی‌آی‌پی تهیه کنید. مراجعه حضوری و خرید از گیشه و خرید اینترنتی بلیط راه‌هایی هستند که می‌توانید اقدام به تهیه بلیط دهکده آبی پارس کنید. این مجموعه دارای پکیج‌های گروهی و فردی متنوع است که هر کدام هزینه‌های مختلفی دارند. با خرید بلیط‌های تخفیف‌دار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. علاوه بر آن برای استفاده از برخی خدمات و امکانات اعتبار موردنیاز برای کارت شارژ خود را تأمین کنید. قیمت بلیط وی‌آی‌پی حدود دو برابر قیمت بلیط معمولی است و طبعاً از امکانات بیشتری می‌توانید استفاده کنید.

سخن پایانی

دهکده آبی پارس کرج از بهترین پارک‌های آبی کشور است. این مجموعه با ارائه خدمات رفاهی و تفریحی خود توانسته مورد توجه شهروندان و گردشگران قرار بگیرد. به علاقه‌مندان تفریحات هیجان‌انگیز پیشنهاد می‌شود حتماً از این مجموعه بازدید کنید و در کنار دوستان خود لحظات خوشی را سپری نمایید.



 الی گشت    

                تور کیش