چهارشنبه بازار فاتیح استانبول
چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

چهارشنبه بازار فاتیح استانبول | fatih çarşamba pazarı

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با چهارشنبه بازار فاتیح استانبول آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

بازارهای هفتگی و روزانه استانبول همان جایی است که اگر به آن وارد شوید می توانید از نزدیک با مردم مهربان و خوش برخورد استانبول آشنا شوید و کمی از زمان سفر خود را با صحبت با آن ها سپری کنید ، در این بازارها هر آنچه که در طول روز نیاز خواهید داشت را می توانید پیدا کنید و البته افراد علاقه مند به استانبول می توانند از این بازارها بهترین و زیباترین سوغاتی ها را نیز خریداری کنند و خاطره انگیز ترین یادگاری ها از سفر به استانبول را با خود به همراه بیاورند.

بازار فاتیح استانبول با قدمتی طولانی که به دوران بیزانس بر می گردد از بزرگترین بازار های هفتگی استانبول به شمار می رود. نام منطقه ای که بازار فاتیح در آن قرار دارد بعد از تصرف استانبول توسط عثمانی ها به Carsamba (چهارشنبه) تغییر پیدا کرد و بازار آن کم و بیش برگزار می شد. اجناسی که در این بازار به فروش می رسند عبارتند از: انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، مواد غذایی، پنیرهای محلی، انواع میوه ها و سبزیجات. قیمت های بازار فاتیح بسیار پایین بوده و کیفیت اجناس آن معمولا پایین می باشد.چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

 این بازار در چند خیابان اصلی و چندین خیابان فرعی که با آن تقاطع دارند هر چهارشنبه دایر می شود، این بازار بسیار شلوغ و سرزنده است و در اون اکثرا لباس، کیف، کفش، لوازم خانگی که دارای قیمت پائین و معمولا جنس های نه چندان خوب است را می‌فروشند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گاهی اوقات می توانید در این بازار، اجناس مربوط به برندهای بین المللی را نیز پیدا کنید و با قیمتی بسیار مناسب تر خریداری کنید. اکثر جمعیتی که به این بازار مراجعه می کنند را خانم ها تشکیل می دهند تا لوازم و مایحتاج هفتگی منازل خود را خریداری کنند.چهارشنبه بازار فاتیح استانبول

دیدار از مسجد فاتح

این مسجد که بین سال‌های ۱۴۶۲ تا ۱۴۷۰ توسط سلطان محمد دوم ملقب به محمد فاتح ساخته شد بر بالای بلندترین تپه‌های شهر و محل دفن امپراتوران روم شرقی واقع شده است. اگرچه مسجد امروزی شباهتی به مسجد گذشته به دلیل تخریب آن بر اثر زمین‌لرزه ندارد، اما بنای کنونی با سبک معماری باروک ابهت و عظمت بی‌نظیری را به گردشگران نشان می‌دهد. پس از تماشای معماری زیبای داخلی این مسجد به دیدار مقبره سلطان محمد (عبادتگاهی محبوب) درست در پشت عمارت بروید.

دسترسی به بازار 

برای دسترسی راحت‌تر به بازار فاتیح استانبول، سوار اتوبوس‌های خط خیابان آتاتورک شده و در ایستگاه وفا Vefa که در کنار چشمه تاریخی سید حسن پاشا است و یا اینکه در ایستگاه فاتیح خیابان فیضی پاشا درست در کنار مسجد فاتیح از اتوبوس پیاده شده و با پیاده روی در بافت سنتی شهر استانبول در خیابان‌های این محله به بازار فاتیح استانبول دسترسی پیدا کنید تا ضمن دسترسی به این مکان از بافت قدیمی و کوچه‌های تاریخی آن هم در تور استانبول دیدن کرده باشید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)