بهترین مناطق بکر شمال ایران | Iran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مناطق بکر شمال ایران

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره مناطق بکر شمال ایران صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این نقاط زیبا در شمال کشور در ادامه با ما باشید.

شهرهای شمالی ایران قطعا یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر می باشد. سرسبزی، خوش آب و هوا بودن، رودخانه ها و دریاچه های متعدد که بسیاری از آنها در مناطقی کمتر شناخته شده پنهان شده اند باعث شده است که گوشه گوشه شمال کشور پر از مناطق بکر و دست نخورده و زیبا باشد که قطعا ارزش دیدن دارند. پس اگر قصد سفر به یک منطقه بکر در شمال ایران دارید و هنوز نمیدانید کجا را انتخاب کنید در ادامه با ما باشید. ما لیستی از بهترین مناطق بکر شمال ایران را برای شما تهیه کرده ایم.

ییلاق گرسماسر در شمال

در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی رامسر یکی از خوش آب و هواترین روستاها واقع شده است. گرزمان سر یا گرسماسر به معنی مکانی‌ست در بالای بهشت. این منطقه پر از دشت‌های پرگل و چشمه‌های پرآب کوچک و بزرگ است، کوه سماموس در شرق آن و ارتفاعات جواهرده در غربش قرار گرفته‌اند و انگار آن همه دشت‌های سرسبز  قصد تمامی ندارند.

مناطق بکر شمال ایران
مناطق بکر شمال ایران

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جنگل های دالخانی

یکی از جنگل های زیبای نزدیک رامسر، جنگل های دالخانی هستند که می توانید به دیدن آن بروید. این جنگل ها نزدیک به منطقه گردشگری دیگری به نام جواهر ده بوده و بایستی مسیر این منطقه را پیش بگیرید. اگر به سمت جواهر ده می روید، پیشنهاد می دهیم که حتما مدتی را در میان این جنگل های آرام بنشینید و حتی یوگا کار کنید. مکان دقیق تر این جنگل که به راحتی می توانید از مردم محلی بپرسید، قبل از جنت رودبار بوده که البته جدای از رودبار قصران و رودبار منجیل است. زیبایی این جنگل به حدی است که می توانید برنامه یک گردش یک روزه برای آن را بچینید.

جنگل پاسند شمال

اگر برای گردش و تفریح استان مازندران را انتخاب کرده اید پیشنهاد می کنم این سفر را به طرف شرق استان مازندران ادامه دهید تا به شهرستان بهشهر برسید. روستای زیبای پاسند و منطقه زیبای پاسند رز درست بعد از طی سه کیلومتر به سمت شرق در سمت راست اتوبان در جوار رودخانه پاسند با تابلوی بزرگ خودنمایی می کند . جنگل بکر و دست نخورده و مه آلودی که سالانه گروه های زیادی از جنگل انبوه آن دیدن می کنند.

مناطق بکر شمال ایران
مناطق بکر شمال ایران

دریاچه الیمالات

اگر به دنبال دریاچه ای می گردید که در کنار آن نشسته و یا به پیک نیک بروید، دریاچه الیمالات در شمال را پیشنهاد می دهیم. دریاچه ای که نه تنها می توانید در زمان های مشخصی که پر آب شده، در آن قایق رانی کنید، بلکه سکون و حرکت آرام آب دریاچه را با طبیعت سرسبز اطرافش مشاهده کنید. دسترسی به این دریاچه بسیار راحت بوده و تا جاده نور به چمستان تنها ۳ کیلومتر فاصله دارد. دریاچه الیمالات به دلیل وجود سد الیمالات تشکیل شده و هم اکنون تبدیل به یکی از بهترین مناطق شمال کشورمان در نزدیکی شهر نور شده است.

جواهر ده روستایی در شمال کشور

جواهری در بالای ارتفاعات کوه و ابرها که نه تنها روستایی ییلاقی و فصلی است بلکه به زیبایی معماری روستایی شمال کشور در ارتفاعات را نشان می دهد. روایت های مختلفی برای دلیل نامگذاری روستا بیان شده است. مثلا می گویند نام یکی از زنان روستا جواهر بوده یا عده ای می گویند که در این روستا، گنج های بسیاری پنهان شده است. بعضی نیز می گویند که احتمالا نام اول روستا جورده بوده که به معنی روستای بالا دست است که به مرور زمان به جواهر ده تغییر نموده است.

مناطق بکر شمال ایران
مناطق بکر شمال ایران

رحیم آباد

چیزی که در رحیم آباد توجه شما را جلب می کند، جاده باصفایی‌ست که از کلاچای می‌گذرد تا به آن برسد، هوا خنک است و تا چشم کار می‌کند مزارع چای و پرتقال و نارنج است که می‌بینید و  پرورش ماهی قزل آلا که یکی از منابع درآمد مردم محلی‌ست. رحیم آباد برخلاف جاهایی که در بالا پیشنهاد شد برای گذران نیم روز مناسب است.

ییلاق اولسبلنگاه

این منطقه دارای مراتع بسیار بوده و خانه های موجود در آن اکثرا از چوب ساخته شده. ساکنان این منطقه از شهروندان ماسال هستن که برای استراحت و گذراندن فصل گرما در آنجا زندگی می کنند. هتل و مسافرپذیر ییلاقی زیبایی داره و گردشگرا و مسافرین زیادی و به سمت خودش جذب کرده است. اولسبلنگاه را باید از نزدیک دید و از طبیعت و طراوتش لذت برد.

مناطق بکر شمال ایران
مناطق بکر شمال ایران

دشت النزه شمال

یکی از مناطق بومی و از بهترین مناطق شمال بوده که هنوز توانسته اصالت گذشته خود را حفظ نماید. پراکندگی خانه های چوبی با سقف های شیروانی حلبی در میان دشت النزه و رنگ های مختلف آن، زیبایی اش را دوچندان کرده است. اگر به دشت النزه سفر کردید، حتما به دیدن بقعه ای متبرک در نزدیکی روستا بروید. حدود ۵ دقیقه پیاده روی خواهید داشت. در امامزاده ابراهیم آن درختی با قدمت ۲۰۰ سال هست که مردم بومی به آن نخ های رنگی آرزو گره زده اند. آبشار واشیاره از این مسیر راه دارد؛ منتها پیاده روی آن زیاد است.

املش گیلان

از زیباترین، توریستی ترین و بهترین مناطق شمال برای مسافرت خانواده های ایرانی املش با جاذبه های بی نظیر آن بوده است. جنگل های املش بسیار معروف هستند و تورهای گردشگری متعددی برای این مناطق برده می شوند.

مناطق بکر شمال ایران
مناطق بکر شمال ایران



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨