دیدنی های املش
دیدنی های املش

املش بهشت طبیعت ایران ، استان گیلان | Amlash

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های املش

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های املش بهشت طبیعت ایران آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

املش یکی از شهرستان‌های شرقی گیلان است که دارای مناظر زیبایی بوده و بیشترین سطح زیرکشت چای را در استان دارد. مناطق ییلاقی این شهرستان به دلیل قرار گرفتن در بن‌بست، بکر و دست نخورده به جا مانده و بازدیدکنندگان خود را به یاد مناظر طبیعی اروپا می‌اندازد.

دیدنی ها املش در فصل بهار جذابیت خاص بهتری را دارند همچنین در این فصل املش بهترین وضعیت جغرافیایی را دارد، فضای سرسبز و دلنشین کوه ها و جنگل های سرسبز آن لطافتی خاص به روح های لطیف انسان‌ها می‌دهد.

این شهرستان یکی از مهمترین و ارزشمندترین جلوه های جهانگردی و توریستی گیلان به شمار می آید که برای توسعه و گسترش صنعت گردشگری از توانایی های قابل توجهی برخوردار است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر تاریخی تمیجان

باستان‌شناسان در دل شهر باستانی املش روستایی مدفون شده به نام تمیجان یافته‌اند. تمیجان متعلق به دوران صفویه است. دیوارهای سنگی، سفالینه‌های متعدد و گورستان لگموج همگی از جاذبه‌های این منطقه باستانی هستند. تیمجان موزه‌ای طبیعی در دامان شهر املش و از جاذبه‌های توریستی آن است.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

جاذبه توریستی و تفریحی دهکده خصیل دشت

خصیل دشت ییلاقی بکر در ارتفاعات املش است. دهکده خصیل دشت به دلیل منظره‌های زیبا مقصد بسیاری از گردشگران است. اقامت یک یا چند روزه در روزهای گرم تابستان خاطره‌ای فراموش‌نشدنی در منظره سبز‌رنگ خصیل‌ دشت است. سراسر دهکده خصیل‌ دشت در زمستان‌ها از برف پوشیده می‌شود.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

خانه گوهر تاج خانم املش

این بنا در قسمت جلگه ای ، در استانه ی بافت قدیمی شهر املش و در ابتدای کوچه ی رهبری قرار دارد این ساختمان در مرکز محوطه ای وسیع ، در دو طبقه و با پنجره های چوبی و با مساحت ۵۴۰ متر مربع بنا شده است . دسترسی به ان از دو قسمت شمالی و جنوبی امکان پذیر است.

در قسمت شمالی محوطه ، ساختمان دیگری مشتمل بر حمام ، توالت ، مطبخ ، انباری ، و آتش دان و جود دارد و سقف آن سفال پوش است . این بنا در سال ۱۳۱۰ خورشیدی توسط استاد حاج احمد بنا و استاد حسین تهرانی ساخته شده است.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

ساختمان قدیمی عبدالعلی خان صوفی

این بنا در وسط شهر املش و در ارتفاع 45 متر بالاتر از سطح دریا قرار دارد. درختان کهنسالی در محوطه بنا وجود دارد و دیوارهایش از آجر است. این بنا نمونه کامل خانه های اربابی با سقف سفالی و دو طبقه تابستانی و زمستانی با 16 اتاق و 6 پستوه است. قدمت این بنا به اواخر قاجار و اوایل پهلوی می رسد.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

قلعه شاه نشین گورج

” قلعه شاه نشین گورج ” از دیگر جاذبه های تاریخی املش است که مربوط به دوران های پس از اسلام است، این اثر در بخش رانکوه روستای گورج واقع شده و در دوم آبان ماه سال ۱۳۸۲با شماره ۱۰۶۵۳به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

برای دیدن قلعه گورج نخست باید به املش و از آنجا به دو کیلومتریِ شمالِ روستای گورج رفت، قلعه گورج بینِ روستای گورج و رودخانه چاکرود، رودی کوهی به ارتفاع هزار و 600 متر واقع شده است.

این قلعه بین مردم منطقه به نام های گورجی قلاکوتی، قلعه گردان، شانشین قلعه و قلعه اسماعیلیان معروف است، دسترسی به قلعه از روستای گورج از جاده مالرو، کنار صخره های طبیعی و دامنه های جنگلی بعد از گذر از سربالایی تند، امکانپذیر است.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

روستای تابستان نشین

روستای تابستان نشین، طبیعتی بهشت آسا در جنوب شهر املش است. ارتفاع روستا از سطح دریا 390 متر و دارای طبیعتی با چشم انداز زیباست. چای کاری و دامداری، شغل اصلی اهالی روستای تابستان نشین املش است.

روستای تابستان نشین بر خلاف اسمش، منطقه ای ییلاقی نبوده و راه دسترسی به این منطقه زیبا و کوهستانی آسان و دارای جاده ای آسفالت است و از مرکز شهر املش، بین 4 تا 7 کیلومتر فاصله دارد.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

میل اُمام، برج آتشکده باستانی املش

بنای برج میل امام در شهر املش به دوران ساسانی بازمی‌گردد. این برج بلند و سفید‌رنگ برج راهنما و دیدبانی بوده است. به اعتقاد بعضی دیگر این برج در گذشته آتشکده بوده است. هم اکنون برج میل امام جزو جاذبه‌های تاریخی و گردشگری املش است.

دیدنی های املش
دیدنی های املش

تالاب زربیجار املش

یکی از دیدنی ترین مناطق املش تالاب زربیجار است که قدمت آن به دوران پلهوی می رسد. این تالاب که بعنوان یک زیستگاه طبیعی برای حیوانات و پرندگان مهاجر و همچنین محل ذخیره آب جهت مصارف شالیکاری حائز اهمیت است.

پوشش گیاهان مردابی و نیلوفرهای آبی در تالاب، جلوه ای فرح بخش برای گردشگران در فصل بهار و تابستان ایجاد می‌کند. تالاب زربیجار از طریق جاده کمربندی شهر املش قابل دسترسی است.

دیدنی های املش
دیدنی های املش



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)