راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد تهران | Tehran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بزرگترین فرودگاه جهان در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران (Mehrabad International Airport) در سال ۱۳۱۷ ساخته شده‌ است. این فرودگاه در بخش غربی تهران واقع شده و نام خود را از روستای مهرآباد که پیشتر در آن منطقه قرار داشت گرفته‌ است. مهرآباد اولین فرودگاه ساخته شده در خاورمیانه می باشد. فرودگاه مهرآباد در حال حاضر با پذیرش قریب به چهارده میلیون مسافر پرترددترین فرودگاه کشور محسوب میگردد. همچنین فرودگاه مهرآباد به لحاظ تعداد پروازهای داخلی در جایگاه نخست کشور قرار گرفته است.

فرودگاه مهرآباد دارای چهار ترمینال است. حتما برای شما هم پیش آمده است که چمدان‌تان را بسته‌اید و راهی فرودگاه شده‌اید تا سفرتان را آغاز کنید و در مسیر برای‌تان سوال پیش می‌آید که پرواز شما از کدام یکی از 4 ترمینال‌ فرودگاه مهرآباد خواهد بود. گاهی هم خواسته‌اید به استقبال مسافری بروید ولی نمی‌دانستید که هواپیمای او در کدام ترمینال بر زمین می‌نشیند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تا قبل از تاسیس فرودگاه امام خمینی، مهرآباد وسیع ترین فرودگاه ایران بود که در آن هم پروازهای داخلی و هم بین المللی صورت می‌گرفتند. هم اکنون این فرودگاه، میزبان پروازهای داخلی و زیارتی است و پروازهای خارجی از فرودگاه امام صورت می گیرد. در این نوشته به شما می‌گوییم که هر کدام از شرکت های هواپیمایی یا ایرلاین های ایرانی از کدام یک از ترمینال های فرودگاه مهرآباد پرواز می‌کنند و در کدام یک وارد می‌شوند. همچنین توضیح می‌دهیم که چگونه با متروی تهران خود را به ترمینال های اصلی فرودگاه مهرآباد برسانید.

پروازهای ورودی و خروجی ترمینال های فرودگاه مهرآباد

ترمینال ۱

پروازهای ورودی: ندارد
پروازهای خروجی: هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی وارش

ترمینال ۲

پروازهای ورودی: هواپیمایی کیش ایر، هواپیمایی زاگرس، هواپیمایی آتا، قشم ایر، هواپیمایی معراج، هواپیمایی کارون، ایران ایر، هواپیمایی ایران ایرتور، هواپیمایی وارش.
پروازهای خروجی: هواپیمایی آتا، قشم ایر، هواپیمایی معراج، هواپیمایی کارون، ایران ایر، هواپیمایی ایران ایرتور.

ترمینال ۴

پروازهای ورودی: ندارد.
پروازهای خروجی: هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی اترک، هواپیمایی پویا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی سپهران.

ترمینال ۶

پروازهای ورودی: هواپیمایی آسمان، هواپیمایی ماهان، هواپیمایی تابان، هواپیمایی کاسپین، هواپیمایی اترک، هواپیمایی پویا، هواپیمایی ساها، هواپیمایی سپهران.
پروازهای خروجی: ندارد.

جدول ترمینال‌های فرودگاه مهرآباد

راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد
راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد

دسترسی به ترمینال های فرودگاه مهرآباد با مترو

وقتی ترمینال پرواز مورد نظرمان را متوجه شدیم احتمالا می خواهیم برای استقبال از مسافرمان و یا در زمان سفر خودمان، از مترو استفاده کنیم. خوشبختانه مترو تهران دارای یک مسیر ویژه برای فرودگاه مهرآباد است و در این فرودگاه دارای دو ایستگاه است.

مسیر ویژه فرودگاه مهرآباد ترمینال تهران، از خط ۴ مترو تهران (ارم سبز- شهید کلاهدوز) و در ایستگاه «بیمه» منشعب می‌شود. پس اگر می‌خواهید با مترو به فرودگاه مهرآباد بروید، باید خود را به ایستگاه بیمه رسانده و در آنجا خط عوض کنید.

قطار ویژه فرودگاه مهرآباد در دو ایستگاه توقف می‌کند. ایستگاه نخست ترمینال های ۱ و ۲ است و ایستگاه دوم ترمینال های ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد. پس با توجه به اینکه می خواهید به کدام ترمینال بروید، در ایستگاه اول یا دوم پیاده شوید.

راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد
راهنمای ترمینال های فرودگاه مهرآباد

آدرس: تهران، میدان آزادی، خیابان معراج، فرودگاه مهرآباد تهران

سامانه پیامکی فرودگاه مهرآباد: 3000199

مرکز تلفن فرودگاه مهرآباد: 61021 – برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اطلاعات پرواز فرودگاه با شماره 199 تماس بگیرید.

وبسایت رسمی فرودگاه: mehrabad.airport.ir

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨