منطقه اسکودار استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

منطقه اسکودار استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با منطقه اسکودار استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه محبوب در ادامه با ما همراه باشید.

استانبول شهری زیبا ، با آثار فرهنگی بسیار غنی. هر گوشه ای از این شهر رنگارنگ زیبایی خاص خود را دارد و در هر محله شما رنگ های مختلف، کافه های دنج و زیبا و مکان های تاریخی بی نظیر را خواهید یافت. استانبول زیبا آنقدر دیدنی های زیادی دارد که اگر بارها به آن سفر کرده باشید باز هم در سفر بعدی تان برایتان تازگی دارد و مکان های جدیدی را به شما پیشنهاد می دهد. منطقه اسکودار استانبول که در ادامه با آن آشنا می شویم، یکی از منطقه های محبوب و بسیار زیبای این شهر محسوب می شود.

منطقه اسکودار (Üsküdar) یکی از محله های معروف استانبول است که در بخش آسیایی و در ساحل شرقی تنگه بسفر قرار گرفته است. اسکودار یکی از پرجمعیت ترین مناطق مسکونی شهر است و از طریق کشتی مسافربری به اسم فِری به نقاط دیگر شهر و بخش اروپایی متصل می شود. منطقه اسکودار و منطقه کادیکوی بعد از عبور از گذرگاه آبی اولین مناطق بخش آسیایی استانبول هستند و در حاشیه دریا واقع شده اند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


منطقه اسکودار استانبول
منطقه اسکودار استانبول

اسکودار از شمال با بیکوز، از شرق با عمرانیه، از جنوب شرقی با آتاشهیر، از جنوب با کادیکوی و از غرب با تنگه بسفر همسایه است و در ساحل روبروی آن هم محله مشهور امینونو در بخش اروپایی قرار گرفته است. همانطور که گفتیم محله اسکودار یکی از پرجمعیت ترین مناطق استانبول است و نزدیک به نیم میلیون نفر در همین منطقه زندگی می کنند. منطقه اسکودار دارای ۳۳ محله می باشد. یکی از این محله ها که قطعا ارزش رفتن دارد محله زیبای کوزگونجوک است.

بخش آسیایی بیشتر رنگ و بوی محلی دارد و توریست ها در بسیاری مواقع از آن غافل می شوند. در بین محله های بخش آسیایی، محله اسکودار بدون شک یکی از معروف ترین آن هاست و به محض این که از کشتی پیاده شوید از تفاوت فضا و رنگ و بوی شهر تعجب خواهید کرد. در یک کلام باید گفت برای دیدن استانبول واقعی محله اسکودار را ببینید.

منطقه اسکودار استانبول
منطقه اسکودار استانبول

محله اسکودار و نواحی اطرافش تاریخ غنی، آرامش، غذاهای خوشمزه، حمام های سنتی اصیل و بهترین تصویر از استانبول واقعی را مسافران ارائه می کنند. این منطقه همچنین بهترین مکان برای تماشای غروب آفتاب است که پشت منظره قصر توپکاپی و بافت تاریخی شهر غروب می کند.

جاذبه های محله اسکودار

در اسکودار شما می توانید از سایت های تاریخی و مساجد دیدن کنید، در یکی از بلندترین تپه های استانبول یعنی تپه های چاملیجا (Camlica) منظره فوق العاده بسفر و شهر را از بام استانبول نظاره کنید، تپه بیوک چامیلجا بلندترین نقطه در منطقه اسکودار است که ارتفاع ان به ۳۶۸ متر میرسد. در این منطقه تپه دیگری با نام کوچوک چامیلجا نیز وجود دارد که ارتفاع این تپه به ۲۲۷ متر میرسد. همچنین می توانید در غروب آفتاب و در سالاجاک (Salacak) به تماشای برج دختر بنشینید و یا کمی دورتر، از بازدید از قصر زیبای بیلربی (Beylerbeyi) لذت ببرید. اوسکودار دیدنی های زیادی دارد که در یک روز قادر به دیدن آن نخواهید بود.

مسجد مهرماه سلطان

یکی از دلایل شهرت محله اسکودار مساجد بی‌شمار آن است. معماری دوره عثمانی را به خوبی در این مساجد می‌توان دید. مسجد جامع مهر ماه یا مسجد اسکله در این میان بسیار مشهور است. این مسجد توسط معمار مشهوری به نام سینان ساخته و به مهرماه سلطان، دختر سلطان سلیمان تقدیم شده بود.

منطقه اسکودار استانبول
منطقه اسکودار استانبول

برج دختر – Maiden’s Tower

برج دختر از دیگر جاذبه‌های معروف استانبول است. این برج در فاصله 200 متری اسکودار قرار گرفته. می‌گویند قدمت این بنا به 340 سال قبل از میلاد باز می‌گردد. در مورد علت نام گذاری این برج روایت‌های مختلفی وجود دارد. در این برج رستوران و کافه وجود دارد که می توانید بروید و از نزدیک فضای برج را ببینید. از اسکله بایک قایق کوچک در چند دقیقه شما به قلعه می رسید.

کاخ بیلربی – Beylerbeyi Sarayı

کاخ بیلربی یکی دیگر از جاذبه‌های استانبول است که به دوره عثمانی باز می گردد. این کاخ در گذشته‌های دور به عنوان اقامتگاه تابستانی پادشاهان عثمانی به کار می‌رفته. معماری این کاخ بسیار جذاب است. این کاخ در محله بیلربئی اسکودار و در دهانه تنگه بسفر قرار گرفته است.

منطقه اسکودار استانبول
منطقه اسکودار استانبول

حمام تاریخی اسکودار

این حمام با قدمت 1500 ساله معروف به حمام قدیمی است. این حمام میزبان عروس و دامادهای زیادی بوده از جمله دو خواننده و بازیگر معروف ترکیه SIBEL CAN و Zuhal olcay. در این حمام شما میتوانید روی سنگ های دایره ای و مربع شکل خوابیده و از ماساژ کف استفاده کنید و بعد از آن با میل کردن یک نوشیدنی خنک یا گرم لذت ببرید. ساعت کار حمام هر روزه از ساعت 9 الی 18 میباشد.

بازارچه قدیمی اسکودار

بازارچه قدیمی در نزدیکی اسکله می باشد و توریست های زیادی به این بازارچه می روند. کاسبان مغازه ها زمانی که متوجه شوند شما یک خارجی هستید با چهره های خندان در خرید به شما کمک می کنند و حتی کلمات ترکی را به شما یاد می دهند. اگر هوس خوردن یک جوبه کباب ذغالی را داشتید حتما به این بازارچه بروید.

چطور به اسکودار برویم؟

دسترسی به اسکودار بسیار ساده و راحت است. از تمام بخش های آسیایی شهر می توانید با اتوبوس یا دولموش خود را به محله اسکودار برسانید. از محله کادیکوی از طریق اتوبوس همگانی یا دولموش در ظرف ۱۰-۱۵ دقیقه به اسکودار می رسید.

اگر هم در بخش اروپایی شهر ساکن هستید می توانید از منطقه بشیکتاش که در بخش اروپایی قرار دارد به راحتی با استفاده از کشتی های فِری یا قایق های ۲۴ ساعته به این محله بروید.

منطقه اسکودار استانبول
منطقه اسکودار استانبول

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨