غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

بهترین غذاهای محلی اصفهان | Isfahan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

غذاهای محلی اصفهان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره غذاهای محلی اصفهان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با غذاهای سنتی لذیذ اصفهان در ادامه با ما باشید.

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران است. این شهر مرکز استان اصفهان است. اصفهان، چهارمین شهر پهناور و سومین شهر پرجمعیت ایران پس از تهران و مشهد است. این شهر زیبایی منحصر به فردی دارد که در روح و جان هر بازدیدکننده ای اثر می گذارد و همچنین این شهر لقب نصف جهان را گرفته است. این شهر همچنین دارای غذاهای سنتی متنوع و لذیذ است که در سفر خود به اصفهان حتما باید امتحان کنید. در ادامه لیستی از غذاهای محلی اصفهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

بریونی

بریونی یکی از معروف ترین، لذیذترین و شناخته شده ترین غذاهای محلی اصفهان بوده و در میان مردمان این شهر از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. این غذا به قدری دلچسب و خوشمزه است که می توان گفت سفر به اصفهان بدون چشیدن مزه آن هرگز کامل نمی شود. بریونی که از نظر ظاهر، شباهت زیادی به همبرگر دارد با استفاده از گوشت گردن گوسفند، جگر سفید، پیاز، ادویه و فلفل تهیه می شود.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

کاله جوش

کاله جوش از غذاهای اصیل و مقوی بسیاری از شهرهای ایران است که به‌واسطه‌ی کشک فراوان داخل آن، سرشار از کلسیم است. این غذای ساده و در عین حال بسیار خوشمزه از کشک ساییده شده، پیاز، گردو، نعنای خشک، زردچوبه و نمک تشکیل شده و آشپزهای اصفهانی طعمی جادویی از این مواد ساده می‌سازند. نوع پخت اصفهانی در بسیاری از شهرهای دیگر ایران نیز مرسوم است و از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی آنان هم محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

کباب مشتی (کباب زردک)

یک غذای سنتی دیگر با طعم ملس که البته معمولا با نان خورده می شود. آشپران اصفهانی این غذا را با گوشت چرخ ‌کرده، آرد نخودچی، شیره، زردک یا هویج،ادویه‌ های خوش‌عطر، پیاز و سرکه درست می کنند. برای تهیه ی این غذا گوشت چرخ کرده را با ادویه، پیاز و زردک مخلوط و ورز می دهند. حالا وقت اضافه کردن آرد نخودچی است بعد از این کار مایه ی کباب کاملا سفت می شود و می توان آن را در روغن سرخ کرد.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

خورش ماست

خورش ماست یک دسر بعد از غذاست که با گوشت گردن بدون استخوان، ماست چکیده، زرده تخم مرغ و زعفران پخته می‌شود. اگر قرار باشد بهترین خورش ماست اصفهان را امتحان کنیم باید به رستوران شهرزاد ( خیابان عباس‌آباد) که جزو بهترین رستوران‌ های اصفهان هم هست، برویم. اینجا بهترین غذاهای محلی اصفهان سرو می‌شود و اگر دیر برسیم ممکن است مجبور شویم مدتی منتظر خالی شدن صندلی بمانیم.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

کشک بادمجان

نام کشک بادمجان را میتوان در سراسر ایران شنید و در تمام شهرهای ایران می شود این غذا را یافت کرد. اما باید این نکته را عنوان کرد که کشک بادمجان، ریشه اصفهانی داشته و همواره به عنوان یک غذای محلی در این شهر شناخته می شده است.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

قیمه ریزه نخودچی

در بین مردم محلی اصفهان این غذا با نام‌هایی همچون قیمه ریزه نخودچی و قرمزه نخودچی هم شناخته می‌شود. این غذای مقوی دیار اصفهان، از ترکیب ورز داده شده‌ی گوشت چرخ کرده، نخودچی، زردچوبه، فلفل و نمک که به شکل توپ‌هایی کوچک به اندازه‌ی گردو در می‌آیند، تشکیل می‌شود. در نهایت این گوشت‌های توپی شده در مایعی سس مانند که ترکیبی از پیاز داغ، رب گوجه فرنگی، آب، نمک و فلفل است، پخته می‌شوند تا تبدیل به طعمی از اصالت اصفهان بر سر سفره‌های ایرانی شوند.

غذاهای محلی اصفهان
غذاهای محلی اصفهان

اشکنه یکی از غذاهای محلی اصفهان

یکی دیگر از غذاهای سنتی و راحت اصفهان، اشکنه است؛ غذایی که ظاهری شبیه به سوپ دارد و در روزهای سرد سال طرفداران بسیاری دارد. کره، پیاز، آرد، تخم مرغ، آب، مرزه خشک، نمک و فلفل و زردچونه مواد اولیه این غذا را تشکیل می دهند. کافی است تا پیاز را با کره کمی سرخ و به آن مرزه و نمک و زردچوبه و فلفل و آب را اضافه کنید و صبر کنید تا به جوش بیاید و غلیظ شود. سپس در مایع به دست آمده تخم مرغ می شکنید و صبر می کنید تا تخم مرغ ها سفت شوند.

غذاهای محلی اصفهان

مقالات بیشتر درباره اصفهان بخوانید :



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨