راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی
راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی

راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی

در گذشته اگر می‌خواستیم هتل رزرو کنیم، باید به هتل می‌رفتیم یا به آن زنگ می‌زدیم. امروزه به‌لطف فناوری، روش‌های به‌مراتب راحت‌تری برای رزرو اتاق هتل های داخلی و خارجی فراهم شده است. یکی از این روش‌های خوب رزرو آنلاین هتل است که فقط با چند کلیک از منزل انجام می‌شود. در این مقاله، درباره رزرو هتل آنلاین صحبت خواهیم کرد.

مزایای رزرو هتل قبل از آغاز سفر 

راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی

 

رزرو آنلاین هتل

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اگر سفرتان ناگهانی و بدون برنامه‌ریزی قبلی نیست، بهتر است از قبل به‌ فکر رزرو هتل باشید. باید تعیین کنید کجا قرار است اقامت کنید، چقدر باید هزینه کنید و چه خدماتی دریافت خواهید کرد. این‌طوری می‌توانید هتلی خوب با امکانات مدنظرتان پیدا کنید.

اگر در روزهای نزدیک به عزیمت برای پیداکردن هتل اقدام کنید، کمتر احتمال دارد همان هتلی را بگیرید که دوست دارید و شاید مجبور شوید به گزینه‌های دیگر فکر کنید. اگر می‌خواهید همان اولین هتلی را که انتخاب کردید رزرو کنید، بسته به نوع هتل باید از چند هفته تا چند ماه قبل این کار را انجام دهید، مخصوصا اگر سفرتان در روزهای اوج شلوغی مانند عیدها، تعطیلات عمومی و رویدادهای خاص باشد. برای بازدید از شهرهای بزرگ و توریستی که بیشترین تعداد گردشگر را دارند، بهتر است به‌محض مشخص‌شدن تاریخ سفرتان برای رزرو آنلاین هتل اقدام کنید.

یادتان باشد حتما یکی‌دو روز قبل از سفر با هتل تماس بگیرید و مطمئن شوید که اشتباهی پیش نیامده و اتاق برای شما رزرو شده باشد.

روش پیداکردن هتل مناسب در فضای آنلاین 

فارغ از اینکه چگونه، به کجا و چرا سفر می‌کنید، همیشه از دوستان و خانواده و آشنایانی که قبلا به آنجا سفر کرده‌اند درباره هتل‌ها و محل‌های اقامتش بپرسید. تجربیات و بازخوردهای افراد معتمد همیشه از دیدگاه‌های کاربران و بررسی‌های اینترنتی موثق‌تر است. با این‌ حال اگر کسی را نمی‌شناسید که به آنجا سفر کرده باشد، می‌توانید به سایت‌های اینترنتی اطمینان کنید.

۱. بررسی اینترنتی هتل‌ها 

یکی از روش‌های پیداکردن هتل های داخلی و خارجی مراجعه به سایت‌های سفر و گردشگری است. برخی از سایت‌ها اطلاعاتی درباره هتل‌ها در اختیار شما می‌گذارند. این اطلاعات فقط شامل غذا، نوشیدنی و امکانات نیست و می‌توانید دیدگاه‌های کاربرانی را که در آن هتل‌ها اقامت داشته‌اند هم بخوانید.

معمولا دیدگاه‌های کاربران دسته‌بندی شده‌اند و بسته به نوع سفر خودتان می‌توانید انتخاب کنید دیدگاه‌های کاربرانی را بخوانید که خانوادگی به آن هتل رفته‌اند، کاربرانی که برای مسائل کاری و تجاری به آنجا مراجعه کرده‌اند یا زوج‌هایی که برای ماه‌عسل یا تعطیلات در آن هتل اقامت کرده‌اند. مسلما اولویت‌های هرگروه با دیگری تا حدی متفاوت است. بنابراین اگر سفرتان کاری است، بهتر است دیدگاه‌های افرادی را مطالعه کنید که برای مسائل تجاری در آن هتل اقامت داشته‌اند.

۲. بررسی وب‌سایت هتل مدنظر 

وقتی هتلی را که با بودجه شما مطابقت دارد و از امکانات مدنظرتان برخوردار است پیدا کردید، باید به وب‌سایت آن هتل مراجعه کنید.

به یاد داشته باشید اگر از طریق سایت‌های سفر و گردشگری برای رزرو آنلاین هتل اقدام کنید، اغلب به آژانس رزرو هتل هدایت می‌شوید که حالت واسطه را دارد. این آژانس‌ها کمیسیون زیادی دریافت می‌کنند و هتل این مبلغ را به هزینه اتاق اضافه می‌کند. بنابراین بهتر است مستقیم از طریق وب‌سایت رسمی هتل اقدام به رزرو کنید؛ آنها نرخ‌های معقولانه‌تری در اختیارتان قرار می‌دهند.

هتل‌های زنجیره‌ای بزرگ معمولا نرخ و شرایط یکسانی دارند، اما هتل‌های کوچک‌تر برای جذب مشتری نرخ‌های بهتری ارائه می‌دهند. سایت‌های بزرگ رزرو هتل می‌توانند اطلاعات زیادی درباره انواع هتل‌های موجود با بازه قیمتی کسترده‌تری ارائه دهند.

نحوه رزرو هتل آنلاین 

راهنمای رزرو آنلاین هتل برای افراد مبتدی

درخواست آنلاین هتل :

برای رزرو آنلاین هتل حتما باید این موارد را مشخص کنید:

  • چند اتاق نیاز دارید؛
  • نوع اتاق را مشخص کنید؛
  • تاریخ ورودتان را با فرمت روز/ماه/سال بنویسید؛
  • تاریخ پایان اقامت‌تان در هتل را اعلام کنید؛
  • نحوه پرداخت را مشخص کنید. معمولا باید پیش‌پرداخت بپردازید که در صورت لغو غیرقابل‌استرداد خواهد بود؛
  • اگر برنامه‌تان طوری است که شب دیروقت به هتل می‌رسید باید زمان آن را مشخص کنید.

این ۳ نکته را هم در نظر بگیرید:

  • نیازهای خاص خود را مشخص کنید، مثلا تخت دونفره برای یک نفر، دو تخت جدا از هم، تخت نوزاد، همراه‌داشتن حیوانات خانگی، داشتن معلولیت جسمی و حساسیت غذایی.
  • اگر به خارج از کشور سفر می‌کنید، برای رزرو هتل نگران زبان نباشید. به هر کشوری که بخواهید سفر کنید، کارکنان بخش پذیرش و رزرو هتل موظف‌اند به‌ زبان انگلیسی صحبت کنند.
  • اگر تلفنی رزرو می‌کنید، حتی‌الامکان در ساعات پایانی شب تماس نگیرید. بهترین ساعت برای تماس ساعت ۸ صبح تا ۹ شب است.

سیاست‌های لغو رزرو 

دقت کنید که سیاست‌های لغو رزرو معمولا سخت‌گیرانه هستند. حتما قوانین را بخوانید یا تلفنی بپرسید. هنگام لغو درخواست هتل پیش‌پرداختی را که داده‌اید از دست خواهید داد. شاید حتی مبلغ کل چند روزی را که رزرو کرده‌اید از شما بگیرند. این مسئله به سیاست‌های آن هتل بستگی دارد.

چند نکته درباره رزرو آنلاین هتل 

  • هتل‌های تجاری در تعطیلات تابستانی یا تعطیلات آخر هفته که مشتریان تجاری ندارند، مشتاق مشتریان عادی هستند و احتمالا نرخ‌های معقولانه‌تری دارند.
  • نرخ‌ها، امکانات و سیاست‌های رزرو را مدیر هتل تعیین می‌کند. بنابراین وقتی از طریق سایت‌های واسطه برای رزرو آنلاین هتل اقدام می‌کنید، آنها برای سؤالات شما و راه‌حل‌ها با هتل مربوطه تماس می‌گیرند. چرا خودتان بدون واسطه و از طریق وب‌سایت رسمی هتل این کار را انجام نمی‌دهید؟
  • اگر مجبور نیستید، هتل‌هایی را انتخاب نکنید که شما را ملزم به خرید وعده‌های غذایی می‌کنند. شاید دلتان بخواهد در شهر بچرخید و در رستوران‌های خاصی غذا بخورید. مگر اینکه جایی بسیار دورافتاده اقامت کرده باشید و پیداکردن غذاخوری مناسب به‌راحتی امکان‌پذیر نباشد.
  • در بسیاری از هتل‌ها صبحانه هم جزو رزرو اتاق است، با این حال معمولا خیلی گران تمام می‌شود. هنگام رزرو بررسی کنید که آیا می‌توان صبحانه را حذف کرد یا نه. اگر این‌طور باشد، باید هزینه‌اش را از بهای اتاق کم کنند.
  • حتما یکی‌دو روز قبل از سفر با هتل تماس تلفنی بگیرید و مطمئن شوید اتاق رزروشده به‌نام شما ثبت شده باشد.

سخن پایانی 

رزرو هتل از قبل مزایای بسیاری دارد. اگر در اینترنت بگردید و قبل از شروع سفر هتل مدنظرتان را پیدا کنید، سفری بی‌دغدغه‌تر خواهید داشت. آیا نکته یا موضوعی هست که بخواهید به ما بگویید؟ خوشحال می‌شویم آن را با ما در میان بگذارید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)