تیمفو ، تنها پایتخت بدون چراغ قرمز در جهان | Thimphu

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سفر به تیمفو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست سفر به تیمفو را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی پایتخت کشور بوتان در ادامه با ما همراه باشید.

بوتان با نام رسمی پادشاهی بوتان، یک کشور محصور در خشکی واقع در هیمالیای شرقی در آسیای جنوبی است. این کشور با ناحیه خودمختار تبت، یکی از استان‌های چین در شمال و آسام، یکی از ایالت‌های هند در جنوب هم‌مرز است. پایتخت بوتان تیمفو و زبان رسمی این کشور دزونگخا نام دارد که زبان بومی شمال غرب این کشور است و در دیگر مناطق این کشور، چینی، هندی، نپالی، بنگالی، شارچوب و… رایج است. تیمفو پایتخت این کشور یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب آسیاست.

تیمفو (Thimphu) پایتخت یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب آسیاست؛ شهری که حدود 100 هزار نفر جمعیت دارد و خاندان سلطنتی بوتان هم در آن ساکن هستند. این شهر کوچک مرکز اصلی تجارت، دولت و مذهب مردم بوتان است و با تنوع زیاد رستوران‌ها، کافه‌ها و مراکز خرید در حقیقت شهر مدرنی محسوب می‌شود که البته هویت و ارزش‌های فرهنگی خود را به درستی حفظ کرده است. در کمتر شهری در بوتان می‌توان دستگاه خودپرداز پیدا کرد اما پایتخت این کشور در این زمینه پیشرفت‌های خوبی داشته است. تیمفو  تنها پایتخت جهان است که در آن چراغ قرمزی وجود ندارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تیمفو پایتخت بوتان هیچ آسمان‌خراش یا ترافیکی ندارد که منظره شهر را خراب کند. میدان کوچک اصلی شهر، محلی از مجسمه‌های الهه‌ها است و به جای چراغ راهنمایی، پلیس‌ها به طور دستی ترافیک را کنترل می‌کنند. این شهر تنها پایتخت جهان است که چراغ راهنما ندارد. نشانه‌هایی از مدرنیزه کم کم با وجود ساختمان‌های جدید به چشم می‌خورد ولی این موضوع به شدت توسط حکومت کنترل می‌شود تا با فرهنگ و سنت بوتانی سازگار باشد.

چطور به تیمفو برویم ؟

برای رفتن به تیمفو احتیاج به ویزای بوتان دارید. این کشور در ایران سفارتخانه دارد و باید قبل از اقدام به تهیه ویزا 50 درصد هزینه سفر را پرداخت کنید. دریافت ویزای این کشور غالبا توسط آژانس‌های مسافرتی صورت می‌گیرد بنابراین اگر شما هم قصد سفر دارید بهتر است سراغ یک آژانس معتبر بروید تا کارهایتان سریع‌تر انجام شود.

تیمفو فرودگاه بین‌المللی به نام پارو دارد و شما برای رسیدن به این شهر می‌توانید از خطوط هوایی مختلفی مانند قطر، امارات و هواپیمایی جنوب چین استفاده کنید. البته بسیاری از آژانس‌ها پرواز به کاتماندو را انتخاب می‌کنند و از آنجا از طریق زمینی دارجلینگ و سیکیم را پشت سر می‌گذارند تا به تیمفو برسند. طولانی بودن مسیر زمینی ممکن است برای مسافران خسته کننده باشد اما تماشای جاده هم لذت خودش را دارد.

سفر به تیمفو
سفر به تیمفو

بهترین زمان سفر

زمستان تیمفو سرد و خشک و تابستان این شهر گرم و مرطوب است. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از پایتخت بوتان اواسط شهریور تا پایان مهر و اسفند تا اردیبهشت است. قسمت اعظم جاذبه‌های بوتان در زیبایی‌های طبیعی این سرزمین نهفته است بنابراین بهتر است زمان مناسبی را برای سفر انتخاب کنید. در تمام طول سال جشنواره‌های مختلفی در این شهر برپاست اما در پاییز و بهار که فصل‌های گردشگری این شهر محسوب می‌شود شما می‌توانید آیین مردم این سرزمین را در جشنواره‌های مختلف از جمله تشوچو شاهد باشید.

جاذبه های گردشگری تیمفو

قلعه و معبد تاشیچو تیمفو – Tashichho Dzong

شاه و اعضای مجلس بوتان در قلعه و معبد تاشیچو دفتر دارند. در این قلعه، که تاریخی غنی دارد، راهبانی را خواهید دید که در محوطه‌اش رفت و آمد می‌کنند. این قلعه و معبد از بناهای مهم گردشگری در شهر تیمفو هستند.

بودا دوردنمای عظیم تیمفو – Great Buddha Dordenma

این سازه‌ی برنزی، که با روکش طلا تزئین شده، ۵۴ متر ارتفاع دارد و در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. صد هزار مجسمه‌ی کوچک بودا درون بودای عظیم، که از تمام نقاط تیمفو قابل دیدن است، خانه کرده‌اند. اما عظمت آن را تنها زمانی می‌توان درک کرد که به بالای کوه بروید و از نزدیک آن را ببینید. بودای عظیم دوردنما به افتخار شصتمین سالگرد درگذشت پدر شاه فعلی (چهارمین شاه بوتان) در چهار طبقه ساخته شد. از بین تمام دیدنی‌هایی که بین تیمفو و پوناخا وجود دارد، دیدار از این سازه شگفت‌انگیزترین است.

سفر به تیمفو
سفر به تیمفو

یادبود ملی چورتن – National Memorial Chorten

یابود ملی چورتن یا استوپای تیمفو، یک استوپا در در قسمت جنوبی و مرکزی شهر در نزدیکی میدان اصلی و بیمارستان نظامی هند است. این یادبود با مخروط زرین و زنگ های خود، یک مکان برجسته در شهر است. این بنا در سال 2008 تحت بازسازی گسترده ای قرار گرفت. این یادبود در بین مردم به عنوان “مشهورترین نماد مذهبی در بوتان” شناخته می شود.

گذرگاه تیمفو – Dochula Pass

این مکان یه گذرگاه است که مجموعه ای از مجسمه ها و یادبودهای چینی در آن نگهداری میشود و گردشگران بسیاری هم از این مجموعه بازدید میکنند. این منطقه آب و هوای فوق العاده ای دارد و برای علاقه مندان به عکاسی هم سوژه های فوق العاده زیبایی دارد.

سفر به تیمفو
سفر به تیمفو

منطقه حفاظت شده موتیتان تیمفو – Motithang Takin Preserve

این جنگل یک مکان فوق العاده مناسب برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت خوش آب و هوای شهر تیمفو است. با پیاده روی در این مکان میتوانید انرژی مثبت فوق العاده ای را به دست بیاورید.

موزه هنری بوتان – Simply Bhutan Museum

این موزه مجموعه ای از آثار هنری و دستی کشور بوتان است که علاوه بر تماشای آثار و وسیله های جالب میتوانید انواع رقص های محلی و نمایش های مختلف را هم در این موزه تماشا کنید.

سفر به تیمفو
سفر به تیمفو

موزه نساجی سلطنتی بوتان – Royal Textile Academy of Bhutan

اگر از آن دسته از آدم هایی هستید که دلتان میخواهد در سفر تجربه های جدید کسب کنید، تیمفو شهریست که در آن می توانید انواع تجربه های دست اول را تست کنید. این موزه نمایشی از صنعت نساجی و پارچه بافی و انواع بافت هاست که علاوه بر تماشا میتوانید انوع بافت ها، پارچه و یا بافت انواع قالیچه های کوچیک را یاد بگیرید و کلی اطلاعات تازه از پارچه بافی کسب کنید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨