خیابان ماشتوتس ایروان
خیابان ماشتوتس ایروان

خیابان ماشتوتس ایروان ، ارمنستان | Yerevan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

خیابان ماشتوتس ایروان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره خیابان ماشتوتس ایروان صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با طولانی ترین خیابان ایروان در ادامه با ما همراه باشید.

ایروان ، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر جمهوری ارمنستان است. در امتداد رود هرازدان واقع شده‌ است. ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی این کشور است.

ایروان یکی از مناطق اصلی گردشگری در ارمنستان محشسوب می‌شود و این صنعت سال به سال در حال رشد و پیشرفت می‌باشد؛ این شهر با داشتن هتل‌ها، رستوران‌ها، بارها و کلوب‌های شبانه مدرن باعث جذب گردشگران از کشورهای مختلف شده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر که از امن‌ترین شهرهای دنیا محسوب می‌شود دارای کلوب‌های شبانه متعدد می‌باشد، هتل‌هایی همچون هتل آرمنیا مرییات، گرند هتل و همچنین هتل آنی پلازا از بهترین مراکز اقامتی این شهر به‌شمار می‌آیند، مراکز خرید دالما گاردن، مرکز خرید ایروان و خیابان شمالی با داشتن فروشگاه‌های متعدد عرضه‌کننده برندهای مطرح جهانی می‌باشند. در ادامه خیابان ماشتوتس ایروان را به شما معرفی می کنیم.

خیابان ماشتوتس ایروان
خیابان ماشتوتس ایروان

خیابان ماشتوتس (Mesrop Mashtots Avenue) یک خیابان در شهر ایروان ارمنستان است. این خیابان که در ناحیه کنترون قرار دارد در سال ۱۹۲۴ ساخته شده و دارای ۲٫۶ کیلومتر طول می‌باشد و به عنوان طولانی‌ترین خیابان ایروان شناخته می‌شود. این خیابان از ابتدای میدان جمهوری آغاز می شود و تا ساختمان اپرای ایروان امتداد دارد.

از قشنگ‌ترین دیدنی‌های خیابان ماشتوتس می‌توان به مسجد کبود اشاره کرد که با کاشی‌های فیروزه رنگ خود در این خیابان خودنمایی می‌کند. موزه ماتناداران هم در ابتدای این خیابان واقع شده است و در مرکز خیابان ماشتوتس میدان اپرا، یکی از میدان‌های مرکزی شهر قرار دارد.

خیابان ماشتوتس ایروان
خیابان ماشتوتس ایروان

خیابان ماشتوتس بیشتر اوقات به دلیل رفت و آمد زیاد، ترافیک بسیار بالا و سنگینی را دارد. این خیابان پر از آثار تاریخی است که فرهنگ بسیار غنی این سرزمین را در خود جای داده است. بناهای مهم تاریخی بسیاری در این خیابان وجود دارد که شما را در کنار یک پیاده‌روی طولانی به سمت خود می‌کشد تا از این آثار تاریخی، مراکز خرید و فرهنگی دیدن کنید.

اگر تصمیم دارید که به این خیابان بروید و تمام طول ماشتوتس را ببینید تقریبا اکثر جاذبه‌های ایروان را تماشا کرده‌اید. ماشتوتس از شمال تا جنوب ایروان را به هم وصل می‌کند و هر سال مورد بازدید گردشگران زیادی قرار می‌گیرد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨