سفر به تبریز

جاهایی که در سفر به تبریز باید دید

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تبریز یکی از شهرهای تاریخی ایران است که اگر تا به حال فرصت سفر به آن را نداشته‌اید، می‌تواند مقصدی مناسب برای مسافرت بعدی شما باشد. در این مطلب برخی از معروف‌ترین اماکن دیدنی و جاهای تاریخی تبریز را لیست کرده‌ایم که باید یک بار هم که شده از آنها بازدید کرد. علاوه بر آن، برای سفری راحت و سریع به تبریز پیشنهادی برایتان داریم.

سفر به تبریز

بازار تبریز

یکی از بهترین مکان‌ها برای آشنایی با مردم یک شهر، بازار آن است. بازار تاریخی تبریز هم با ویژگی‌هایی مثل ثبت در میراث جهانی و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سرپوشیده جهان بودن، مکانی منحصر به فرد به‌شمار می‌رود. کوچه‌های متعدد، مغازه‌های مختلف و قدیمی، و فرش‌های دستباف تبریز همگی باعث شده‌اند تا هرکسی که به تبریز سفر می‌کند، به این بازار هم سر بزند.

مقبره‌ الشعرا

یکی از گورستان‌های قدیمی و تاریخی تبریز، مقبره‌الشعرا یا آرامگان شاعران است. این بنا در محله سرخاب قرار گرفته و حدود 400 عارف و فرد معروف در اینجا دفن شده‌اند که نفر آخر، استاد شهریار بوده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موزه قاجار یا خانه امیرنظام گروسی

خانه امیرنظام که داخل عمارتش به موزه قاجار تبدیل شده، یکی از خانه‌های زیبای قجری است که در تبریز می‌توانید ببینید. این خانه در نزدیکی خیابان ثقه‌الاسلام قرار گرفته و در حیاط زیبا و دنج آن کمی می‌توانید بنشینید و بعد به دیدن داخل عمارت که با بسیاری از وسایل دوران قاجار تزئین شده بروید.

پارک ائل‌ گلی

یکی از مهمترین مکان‌های شهر تبریز، پارک شاه گلی یا ائل گلی است که در حدود 7 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته. در گذشته از استخر این پارک برای آبیاری باغ‌های اطراف استفاده می‌شده و اکنون در کاخی که وسط استخر قرار گرفته برای صرف غذا می‌توانید بروید. کافی‌شاپ و شهربازی هم در داخل پارک قرار دارند و اگر دوست دارید در نزدیک آن اقامت کنید، چندین هتل نزدیک پارک ائل گلی فعالیت می‌کنند.

مسجد کبود

یکی از مسجدهای تاریخی تبریز، مسجد کبود در نزدیکی میدان ساعت است. قدمت این مکان به قرن نهم هجری بر می‌گردد که به خاطر کاشی‌کاری‌های لاجوردی و فیروزه‌ای رنگش معروف است. بسیاری از بخش‌های مسجد آسیب دیده و فرو ریخته اما با بازدید از سردر و دیگر باقی‌مانده‌های این مکان به شکوه و زیبایی آن پی خواهید برد.

سفر به تبریز

یکی از آسان‌ترین راه‌های سفر به تبریز، مسافرت هوایی است. برای خرید بلیط هواپیما هم لازم نیست به صورت حضوری اقدام کنید. با چند کلیک ساده و جستجوی مبدا و مقصد در سایت اسنپ‌تریپ، و با استفاده از فیلترهای قیمتی، ایرلاین، و بلیط لحظه آخری، مراحل خرید را می‌توانید آنلاین و در کمترین زمان ممکن انجام دهید. امکان بررسی پروازها و ایرلاین‌ها برای بلیط هواپیما تبریز تهران و هر مبدا و مقصدی دیگری در سایت وجود دارد و تمام اطلاعات مربوطه را می‌توانید مشاهده و مطالعه کنید. خدمات پشتیبانی اسنپ‌تریپ هم به صورت 24 ساعته ارائه می‌شود.



 الی گشت    

                تور کیش