مکان های دیدنی کشور بوتان | Bhutan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بوتان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاهای دیدنی بوتان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

بوتان (Bhutan) با نام رسمی پادشاهی بوتان یک کشور، محصور در خشکی واقع در هیمالیای شرقی در آسیای جنوبی است. این کشور با ناحیه خودمختار تبت، یکی از استان‌های چین در شمال و آسام، یکی از ایالت‌های هند در جنوب هم‌مرز است. پایتخت بوتان تیمفو و زبان رسمی این کشور دزونگخا نام دارد که زبان بومی شمال غرب این کشور است و در دیگر مناطق این کشور، چینی، هندی، نپالی، بنگالی، شارچوب و… رایج است. تیمفو پایتخت این کشور یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری در جنوب آسیاست.

انزوای این کشور از جهان باعث شده‌ است فرهنگ غنی و محیط زیست آن دست نخورده بماند. حفظ شیوه زندگی مردم اولویت اول کشور است. محدود کردن ورود گردشگران یکی از راه‌های حفاظت در مقابل تأثیرات خارجی به‌ شمار می‌رفت. کشور بوتان طبیعت زیبا و بی نظیری دارد و جاذبه های آن بسیار متنوع هستند. در ادامه جاذبه های گردشگری بوتان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مناطق دیدنی بوتان

شهر تیمفو – Thimphu

تیمفو پایتخت بوتان هیچ آسمان‌خراش یا ترافیکی ندارد که منظره شهر را خراب کند. میدان کوچک اصلی شهر، محلی از مجسمه‌های الهه‌ها است و به جای چراغ راهنمایی، پلیس‌ها به طور دستی ترافیک را کنترل می‌کنند. این شهر تنها پایتخت جهان است که چراغ راهنما ندارد. نشانه‌هایی از مدرنیزه کم کم با وجود ساختمان‌های جدید به چشم می‌خورد ولی این موضوع به شدت توسط حکومت کنترل می‌شود تا با فرهنگ و سنت بوتانی سازگار باشد.

جاهای دیدنی بوتان
جاهای دیدنی بوتان

شهر پارو – Paro

در غرب بوتان و در همسایگی کشور هند می توانید شاهد رنگارنگ ترین شهر آسیا باشید. شهر پارو با معابد و قلعه هایی که در معماری آنها از رنگ های شاد و جذاب استفاده شده است به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوتان شناخته می شود. لازم به ذکر است بگوییم که در بوتان محال است خنده از لب های شما فاصله بگیرد. مگر می شود در میان شاد ترین مردم دنیا قدم زد و پا به پای آنها نخندید.

منطقه پوناخا – Punakha

برای رسیدن به منطقه پوناخا که یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوتان تلقی می شود، باید مسیر پر پیچ و خمی را از دل جاده های کوهستانی طی کرد. جاده هایی که سفر در آن و تماشای جاذبه های گردشگری حاشیه اش بسیار لذت بخش است. پوناخا شهری است که در گذشته پایتخت بوتان بوده است به همین علت لقب قلب بوتان را به این شهر نسبت داده اند. در شهر زیبای پوناخا قلعه هایی را نظاره گر باشید که گرداگرد آن پر شده است از نقاشی های زیبا و چشم نواز، حکاکی های بی نظیر و معماری حیرت آور. مهم ترین قلعه در شهر پوناخا قلعه رانجوگ و مهمترین معبد در قلب بوتان معبد باروری چیمی لاخانگ است.

جاهای دیدنی بوتان
جاهای دیدنی بوتان

قلعه و معبد تاشیچو تیمفو – Tashichho Dzong

شاه و اعضای مجلس بوتان در قلعه و معبد تاشیچو دفتر دارند. در این قلعه، که تاریخی غنی دارد، راهبانی را خواهید دید که در محوطه‌اش رفت و آمد می‌کنند. این قلعه و معبد از بناهای مهم گردشگری در شهر تیمفو هستند

بودا دوردنمای عظیم تیمفو – Great Buddha Dordenma

این سازه‌ی برنزی، که با روکش طلا تزئین شده، ۵۴ متر ارتفاع دارد و در سال ۲۰۱۵ ساخته شد. صد هزار مجسمه‌ی کوچک بودا درون بودای عظیم، که از تمام نقاط تیمفو قابل دیدن است، خانه کرده‌اند. اما عظمت آن را تنها زمانی می‌توان درک کرد که به بالای کوه بروید و از نزدیک آن را ببینید. بودای عظیم دوردنما به افتخار شصتمین سالگرد درگذشت پدر شاه فعلی (چهارمین شاه بوتان) در چهار طبقه ساخته شد. از بین تمام دیدنی‌هایی که بین تیمفو و پوناخا وجود دارد، دیدار از این سازه شگفت‌انگیزترین است.

جاهای دیدنی بوتان
جاهای دیدنی بوتان

لانه ببر (پارو تاکشانگ) پارو – Paro Taktsang

دیدار از لانه ببر جزو اولین گزینه‌ها هنگام ماجراجویی در شهر پارو بوتان است. پارو تاکشانگ، که معمولا «لانه‌ی ببر» نامیده می‌شود، یکی از قابل توجه‌ترین و مهم‌ترین محوطه‌های بودایی بوتان به حساب می‌آید. این معبد صخره‌ای به همراه دیگر صومعه‌های کوچکش در ارتفاع سه هزار متری دره‌ی پارو قرار دارد. از این محوطه به خوبی مراقبت می‌شود و بالا رفتن از آن تجربه‌ای منحصر به فرد است. کافه‌ای در میان مسیر حرکت سبز شده است که می‌توانید آنجا برای خستگی در کردن و صرف چای و بیسکوییت یا دمنوش محلی بایستید.

قلعه و معبد پوناخا – Punakha Dzong

قلعه و معبد پوناخا یکی از مهم‌ترین و البته زیباترین قلعه‌های منطقه پوناخا بوتان است. ژابدرونگ، متحدکننده‌ی کشور بوتان، در نزدیکی این منطقه به حملات تبتی‌ها پایان داد. پس از خنثی شدن حمله‌ی تبتی‌ها، آنها از این منطقه خارج شدند و کشور بوتان پدید آمد.

جاهای دیدنی بوتان
جاهای دیدنی بوتان

معبد و قلعه رینپونگ (رینپونگ دزونگ) – Rinpung Dzong

معبد و قلعه رینپونگ که با نام رینپونگ دزونگ نیز شناخته می‌شود، نمونه‌ای برجسته از معماری بوتان به‌ شمار می‌رود. دزونگ‌ها از ساختارهای معماری در نواحی تبت و بوتان به حساب می‌‌آیند و در واقع ترکیبی از معبد و قلعه هستند. قدمت معبد و قلعه رینپونگ به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌‌گردد. در جای جای این مکان تصاویری که زندگی بودا را نمایش می‌دهند، دیده می‌شود. البته بسیاری از معابد و بخش‌های دزونگ پارو قابل بازدید نیستند. علاوه بر فضای روحانی و معنوی، از دیگر جذابیت مهم این مجموعه می‌توان به چشم‌انداز پانورامای آن اشاره کرد. همچنین با نورپردازی دیدنی، رینپونگ دزونگ در شب جلوه‌ای زیباتر به خود می‌گیرد.

گذرگاه دوچولا – Dochula Pass

گذرگاه دوچولا در ارتفاع سه هزار متری از سطح دریا قرار دارد و تیمفو را به پوناخا، در شرقی‌ترین بخش هیمالیا، وصل می‌کند. علاوه بر سکوتی اعجاب‌‌آمیز، هوای تمیز منطقه و زمین‌های برف‌پوش از جذابیت‌های فراموش‌نشدنی گذرگاه محسوب می‌شوند. در طول مسیر می‌توان ۱۰۸ استوپا را که در بزرگداشت کشته‌شدگان عملیات نظامی توسط پیرترین ملکه مادر ساخته شده‌اند، دید.

جاهای دیدنی بوتان
جاهای دیدنی بوتان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨