آبشار گیشیگان راین ، کرمان | Rayen

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار گیشیگان راین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار گیشیگان راین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در شهر راین استان کرمان در ادامه با ما همراه باشید.

استان کرمان با دارا بودن جاذبه‌های گردشگری و سوغات‌های گوناگون در جنوب ایران واقع‌ شده است. این استان از جمله استان‌های وسیع و باستانی کشور ایران به شمار می‌آید و از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی ایران واقع‌ شده است.

راین (Rayen) شهری تاریخی و توریستی در استان کرمان و در دامنه کوه هزار است. این شهر مرکز بخش راین از توابع شهرستان کرمان است و در جنوب شرقی کرمان قرار گرفته‌ است. شهر راین یکی از شهرهای خوش آب و هوا و ییلاقی استان کرمان محسوب می‌شود.  یکی از جاذبه های طبیعی و دیدنی در شهر راین، آبشار گیشیگان راین است که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


اگر 30 کیلومتر از شهر راین که در جنوب غربی  کرمان قرار دارد پیشروی کنیم به روستاهای حسین آباد، گروه و عنبرونک می رسیم. در نزدیکی این روستاها روستای زیبای گیشگان قرار دارد و در این روستا آبشار زیبایی به همین نام وجود دارد. از این روستا در امتداد مسیر روخانه ابتدا به سدی خاکی و سپس به آبشار گیشیگان می رسیم. آبشار گیشیگان از دیدنی های زیبای این روستای سرسبز است.

آبشار گیشیگان راین
آبشار گیشیگان راین

رودخانه گیشیگان از ارتفاعات قله سرمشک جریان می یابد. در قسمت های ابتدای رودخانه، در نقطه ای اختلاف ارتفاعی 7 متری نیز وجود دارد که همین اختلاف ارتفاع باعث به وجود آمدن آبشار گیشیگان شده است. صدای خروش این آبشار همواره طراوت و حس خوبی در بین اهالی روستا ایجاد می کند و همچنین فضای آن را دلپذیرتر می کند.

آبشار گیشیگان راین
آبشار گیشیگان راین

روستای گیشیگان در نقطه ای سرسبز از استان کرمان قرار دارد و سرسبزی این روستا نیز به دلیل چشمه های دائمی که در این روستا می جوشد نیز می باشد.این روستا از مرکز شهر راین۳۰ کیلومتر فاصله دارد و دارای چشمه دائمی، آب لوله کشی، برق، جاده آسفالته، مدرسه و مرکز مخابرات می باشد. شغل اصلی ساكنان روستا کشاورزی و محصول عمده آنها گردو و باغات میوه است. البته برخی خانواده ها با داشتن تعداد محدودی گاو، شیر و ماست مورد نياز محل را تأمین مینمایند.

آبشار گیشیگان راین
آبشار گیشیگان راین

دسترسی

برای رفتن به این روستای زیبا ابتدا باید به کرمان بروید. سپس دسترسی به این روستا از طریق جاده کرمان، راین به درب بهشت، سه راهی عنبرونک و سپس روستای گیشیگان امکانپذیر است.

آدرس: ایران، استان کرمان، راین، روستای گیشیگان

هزینه بازدید: رایگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨