کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد | Firuzabad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد در استان فارس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه زیبا در ادامه با ما همراه باشید.

کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد را بهشتی گمشده نیز می نامند. کوه برز که به نام همان منطقه نام گرفته است طبیعتی بکر و شگفت انگیز دارد که جنگل های انبوه و حیات وحش آن در شمال غربی فیروزآباد در مسیر فیروزآباد به فراشبند، حدود 35 کیلومتری از شهر فیروزآباد، دقیقا بین تنگ خرقه و دشت کُل واقع شده است.. سیاهچال نیز منطقه ای است که در همین کوهستان قرار دارد و می توان گفت از زیباترین مناطق طبیعی ایران به حساب می آیند.

کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد
کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد

کوه برز و منطقه سیاهچال از دیرباز توسط مردمانی که در گذشته آنجا زندگی می کردند نامگذاری شده است. منطقه سیاه چال فیروزآباد مانند قلبی تپنده در بین کوه های فیروزآباد می باشد که علاقمندان و کوهنوردان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. نقل قول های زیادی در مورد چگونگی به وجود آمدن این پدیده طبیعی وجود دارد. که دو احتمال بیشتر از بقیه فرضیات به واقعیت نزدیک تر است؛

دلیل اول اینکه در اطراف سیاه چال تا فاصله چند کیلومتری روی سر کوه دانه های ریزی مانند شن از جنس آلیاژ مس و آهن وجود دارد که هیچگونه سنخیتی با جنس خاک آنجا نداشته و به صورت پاششی در اطراف پخش است که نشان از برخورد شهاب سنگی عظیم دارد که ترکشش به اطراف پخش شده باشد و شاید این یک دلیل باشد .

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


و دلیل دوم اینکه در پایین سیاه چال و همچنین در دیواره های آن چشمه های کوچکی وجود دارد که شاید در گذشته پر آب تر بوده و همچنین حفره ای در پایین یک سنگ بزرگ دیده میشود که نشان از وجود راههایی به لایه های زیرین است. شاید شسته شدن خاک لایه های زیرین سنگهای کوه و عاملی چون زلزله باعث به وجود آمدن این چاله شده باشد که البته با توجه به نوع سنگهای دیواره این عامل کمی دور از ذهن است.

با دیدن این منظره، بهشتی را در ذهن خود تجسم می کنید که از دست این دنیا به این گوشه پناه آورده است. آرامش، هدیه این بهشت به شماست که با زیبایی هایش چشمان شما را نوازش می کند. وجود منطقه ای پر از لاله های واژگون واقعا این سرزمین را فریبنده و زیبا کرده است.

کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد
کوه برز و منطقه سیاهچال فیروزآباد

علاقمندان به کوهنوردی به منطقه سیاهچال فراشبند سفر می کنند که بعضی از آن گروه ها، گروه های خانوادگی هستند چون سفر به این مکان نیازی به تخصص خاصی ندارد. البته گردشگران و علاقمندان باید جانب احتیاط را نسبت به خزندگانی مانند مار در این منطقه رعایت کنند. در هر صورت همانطور که گفته شد منطقه سیاهچال فیروزآباد مانند بهشتی گمشده تقریبا ناشناخته می باشد و امید است تا با معرفی بهتر آن باعث ایجاد امکانت در این منطقه باشیم.

چطور به منطقه سیاهچال برویم ؟

برای رسیدن به این مناطق بکر و طبیعی پس از انتخاب جاده فیروزآباد به فراشبند ،بعد از تنگ خرقه قبل از دشت کل و در واقع بین تنگ خرقه و دشت کل که حدودا ۳۰ تا ۳۵ کیلومتر از شهرستان فیروزآباد فاصله دارد، میتوانید به این طبیعت وحشی برسید. البته حدود دوساعت پیاده روی نیز نیاز دارد. هنگامی که از سمت تنگ خرقه به سمت باچون حرکت کنید، منطقه برز و سیاهچال در سمت راست شما قرار دارد.

آدرس: ایران، استان فارس، کیلومتر ۳۵جاده فیروزآباد به فراشبند، بین تنگ خرقه و دشت کل

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨