خانه فاموری ، کافه ای زیبا و قدیمی در تهران | Tehran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کافه خانه فاموری

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کافه خانه فاموری آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این کافه زیبا و قدیمی در تهران با ما همراه باشید.

تهران پرجمعیت‌ترین شهر و پایتخت ایران است و یکی از مهم‌ترین مراکز گردشگری ایران به حساب می‌آید. این شهر دارای مجموعه‌ای از جاذبه‌ های گردشگری است که شامل کاخ‌ها، موزه‌ها و باغ ها و بوستان ها، کافه ها، رستوران ها و عمارت هاست. کافه های تهران آنقدر زیاد هستند که شما گزینه های بی شماری برای انتخاب پیش رو دارید. اگر از علاقه مندان به خانه های تاریخی و قدیمی هستید، باید بدانید که تهران شمار زیادی کافه و رستوران در فضاهای تاریخی و نوستالژیک دارد که شما را به قلب تاریخ می برند.

خانه فاموری (Famouri House)، خانه ای تاریخی و زیبا و یادگاری از دوره قاجار و آخرین خانه یک کوچه است. این خانه تاریخی از جمله جاذبه های گردشگری و ایرانگردی در تهران است که تبدیل به کافه رستوران شده است. با رفتن به خانه فاموری هم می توانید از معماری دیدنی آن لذت ببرید و هم از کافه و رستوران آن استفاده نمایید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تاریخچه

صاحب این خانه تاریخی، خانم فاموری، در سال 1387 آن را بازسازی کرد. سپس برای ثبت خانه در فهرست آثار ملی با شماره 31544 اقدام کرد. در حقیقت، خانه زیبای فاموری جزو بناهای قدیمی تهران و متعلق به دوره قاجار است و در یکی از شلوغ ترین خیابان های تهران (خیابان جمهوری) قرار دارد.

در خیابان جمهوری، بازار موبایل داغ است! به همین خاطر یکی از پررفت و آمد ترین خیابان هاست. خانه فاموری در کنار این شلوغی ها مکانی آرام و رنگارنگ است که می توانید در آنجا از هیاهوی تهران فاصله بگیرید و از فضای زیبا و  دیدنی خانه تاریخی فاموری لذت ببرید.

کافه خانه فاموری
کافه خانه فاموری

معماری

اگر به این خانه تاریخی و اسرارآمیز بروید، نمای آجری و سبک معماری قاجار نظرتان را جلب می کند. حوض زیبایی هم در وسط حیاط خانه فاموری خودنمایی می کند. قدمت خانه و معماری منحصربه فرد آن موجب شده است به مکانی خاص برای بازدید گردشگران خارجی و داخلی تبدیل شود.

اگر قصد دارید به گشت و گذار در تهران بپردازید، حتما به خانه فاموری سری بزنید و از نزدیک از این مکان زیبا و معماری قابل توجه و زیبای قاجاری دیدن کنید و از نوشیدن یک چای در دل این خانه تاریخی لذت ببرید.

کافه رستوران خانه فاموری

کاربری این خانه به کافه رستوران تغییر کرده است و میزهای کوچک و بزرگ که در حیاط و داخل عمارت چیده شده، محیط آن را زیباتر کرده است. برای سیگاری‌ ها بیرون خانه میز و نیمکت قرار داده شده و داخل حیاط خانه نمی‌ توان سیگار کشید.

در آشپزخانه خانه فاموری،‌ سه نوع غذای ایرانی آماده می شود. غذاهایی مانند زرشک پلو، قلیه ماهی و لوبیا پلو. برای عصرانه نیز در خانه فاموری می توانید آش، کشک بادمجان یا کوکوسبزی سفارش دهید و میل کنید. البته اغلب مشتریان کافه خانه فاموری طرفدار نوشیدن چای و تنقلات در این خانه تاریخی هستند. انواع نوشیدنی ها چون چای، قهوه و شربت در این کافه سرو می شود.

کافه خانه فاموری
کافه خانه فاموری

چطور به خانه فاموری برویم ؟

برای رفتن به خانه فاموری و میل کردن یک وعده غذای خوشمزه بهترین وسیله نقلیه مترو است. با مترو به ایستگاه فردوسی بروید و از آنجا با تاکسی به خیابان حافظ و تقاطع جمهوری بروید. از آنجا هم می توانید پیاده به خانه فاموری برسید. در مسیر خانه فاموری از مقابل مراکز خرید و پاساژهای گوناگون عبور می کنید.

اگر برای رفتن به خانه فاموری از وسیله شخصی استفاده کنید، باید به دنبال جای پارک بگردید؛ چرا که این مکان پر از ماشین است. البته پارکینگ عمومی علاءالدین هم در نزدیکی خانه فاموری و در چهارراه ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر است، می توانید ماشین خود را در این پارکینگ پارک کنید و با خیال راحت به خانه فاموری بروید. باغ ایرانی نگارستان نیز در نزدیکی خانه دیدنی فاموری است، می توانید به گشت و گذار در باغ ایرانی نگارستان هم بپردازید.

  • آدرس: تهران، خیابان جمهوری، پیش از پل حافظ، بعد از خیابان رم، کوچه گشتاسب، پلاک ۶
  • ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 تا 24:00 (شنبه ها تعطیل است).
  • شماره تماس: 02166701428
  • صفحه اینستاگرام: khanehfamouri

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨