هتل‌های فرودگاهی تهران

درباره هتل‌ های فرودگاهی تهران چه می‌دانید؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

هتل‌ های فرودگاهی

در این مقاله از مقالات راهنمای سفر تصمیم گرفتیم تا شما را با هتل های فرودگاهی تهران بیشتر آشنا کنیم و مزایای اقامت در این نوع از هتلها را برای شما شرح دهیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایا و معایب اقامت در این نوع از هتلها آشنا شوید.

اگر شما هم از آن‌ دسته افرادی هستید که زیاد سفر می‌کنند، احتمالا این موضوع را تجربه کرده‌اید که وقتی قرار است به شهرتان خودتان برگردید، به شما می‌گویند که هواپیما، به دلایلی مثل نقص فنی، شرایط آب‌ و هوایی نامساعد یا هر دلیل دیگری، تا چند ساعت آینده اجازه پرواز ندارد.

یا در مثالی دیگر، فرض کنید که برای سفر به یک مقصد خارجی که فاصله زیادی هم با شهر محل اقامت شما دارد، قرار است از پرواز ترانزیت یا توقف‌ دار استفاده کنید. اما وقتی به بلیط هواپیما نگاه می‌کنید، متوجه می‌شوید که فاصله بین دو پرواز شما، خیلی بیشتر از چیزی است که فکر می‌کردید. و حالا باید ساعت‌ ها در فرودگاه بمانید تا زمان پرواز شما برسد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در این شرایط، اولین راهکاری که به ذهن همه گردشگران می‌رسد، همین است که چندساعت روی صندلی‌های آهنی فرودگاه بنشینند و با استفاده از هرچیزی، خودشان را سرگرم کنند. اما در بسیاری از مواقع، شرایط با شما مهربان نیست و این چندساعت، به‌ شدت برای شما خسته‌ کننده و آزاردهنده خواهد بود.

حالا ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که اگر در چنین وضعیتی گیر کردیم، باید چه‌کار کنیم و با استفاده از چه روش‌هایی، این چندساعت انتظار را سپری کنیم که هم اذیت نشویم و هم خطراتی مثل جاماندن از پرواز را هم به‌جان نخریم؟ چراکه استدلال بعضی از افراد همین است که اگر از فرودگاه خارج شویم، ممکن است به پرواز نرسیم. ضمن این‌که در پروازهای چارتر، ممکن است حتی اجازه خروج از فرودگاه را هم به شما ندهند.

هتل‌های فرودگاهی تهران

بنابراین، ما در این مقاله، با کمک شرکت خدمات گردشگری یوتراوز، تلاش می‌کنیم که یک راهکار خوب و عملی را به شما پیشنهاد کنیم که هم ساعت‌های انتظارتان را راحت‌ تر بگذارنید و هم این‌که نگران رسیدن به پرواز بعدی نباشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا درباره هتل‌ های فروگاهی و به‌ طور ویژه هتل‌ های فرودگاهی تهران در فرودگاه امام خمینی، صحبت کنیم.

هتل فرودگاهی چیست؟

همان‌ طور که از نامش پیدا است، هتل فرودگاهی یا Airport Hotel، به هتل‌هایی می‌گویند که بیرون از ترمینال‌های اصلی فرودگاه، اما در نزدیکی‌های همان منطقه قرارگرفته‌اند و خدمات اقامت کوتاه‌مدت و بلندمدت را به گردشگران ارائه می‌کنند.

البته این نکته را هم باید بگوییم که هتل‌های فرودگاهی، الزاما در داخل فضای فرودگاه قرارنگرفته‌اند و ممکن است چندکیلومتر با آن فاصله داشته باشند. اما مطمئن باشید که تقریبا همه آن‌ها ترانسفر رایگان به فرودگاه را به مهمانان خود ارائه می‌کنند.

این هتل‌ها معمولا برای اقامت‌ های چندساعته و کوتاه استفاده می‌شوند. اما در صورتی که خودتان بخواهید، امکان اقامت طولانی هم برای مهمان‌ها فراهم شده و می‌توانید همه روزهای سفرتان را در همین هتل‌ها اقامت داشته‌باشید.

در ایران، بهترین هتل‌های فرودگاهی را می‌توانید در فرودگاه امام خمینی پیدا کنید که علاوه‌بر ارائه خدمات هتلداری، ترانسفر رایگان به فرودگاه مهرآباد و ترمینال‌های فرودگاه امام خمینی هم دارند و می‌توانید به آسانی از خدمات آن‌ها استفاده کنید.

البته درباره فرودگاه مهرآباد، باید این نکته را هم بگوییم که اگرچه این فرودگاه، هتل فرودگاهی ندارد، اما می‌توانید از هتل‌های نزدیک فرودگاه مهرآباد برای اقامت، انتخاب کرده و از خدمات آن‌ها، استفاده کنید.

هتل‌های فرودگاهی تهران

هتل‌ های فرودگاهی تهران

در سال 1393، یک گروه هتل‌داری فرانسوی به نام اکور (Accor)، اقدام به راه‌اندازی دو هتل در فرودگاه امام خمینی تهران کرد و از آن سال تا امروز، هتل رمیس و هتل رکسان تهران، تنها هتل‌های فرودگاهی ایران به‌شمار می‌آیند.

این هتل‌ها در ضلع جنوبی فرودگاه امام خمینی قرارگرفته و علاوه‌بر امکاناتی مثل؛ حمام و سرویس بهداشتی، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون (با پوشش شبکه‌های داخلی و خارجی) که در داخل اتاق‌ها قرارگرفته‌اند. خدمات دیگری مثل سالن ورزشی، سونا و جکوزی، خدمات ماساژ، خشکشویی، رستوران و کافی‌شاپ را هم برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید در صورت تمایل، از این خدمات استفاده کنید.

ضمنا همان‌طور که پیش از این هم گفتیم، سیستم ترانسفر فرودگاهی این هتل‌ها، در تمام ساعت‌های روز، فعال است و هر 20 دقیقه، مسافران را بین هتل و فرودگاه‌های تهران، جابه‌جا می‌کند.

هتل رمیس تهران | ایبیس

این هتل، به‌عنوان یکی از شعبه‌های مجموعه هتل‌ های بین‌المللی اکور فرانسه محسوب می‌شود که در سال 1393 افتتاح شده و در ضلع جنوبی فرودگاه امام، روبه‌روی ترمینال شماره 1 قرارگرفته است.

هتل رمیس، درحال‌حاضر تنها هتل فرودگاهی چهارستاره در ایران است که می‌توانید از آن، برای اقامت‌های کوتاه‌مدت یا طولانی استفاده کنید. این هتل، به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی شهرک‌های صنعتی شمس‌آباد، قلعه‌میر رباط کریم، نصیرآباد و پرند، همواره مورد استقبال مسافرانی بوده است که با هدف‌های تجاری یا عقد قراردادهای جدید، به تهران سفر می‌کنند.

هتل رمیس در 11 طبقه ساخته شده و 196 اتاق دارد که می‌توانند از 251 گردشگر، پذیرایی کنند. همچنین از جمله امکاناتی که در این هتل وجود دارد، می‌توانیم به نمازخانه، فضای سبز، خدمات باربری، خودپرداز، لابی، آسانسور، زنگ هشدار، کافی‌شاپ، تاکسی‌سرویس، اتاق چمدان، کافی‌نت، خدمات بیدارباش، خدمات خانه‌داری، پذیرش 24 ساعته و لاندری اشاره کنیم.

هتل‌های فرودگاهی تهران

هتل رکسان تهران | نووتل

هتل رکسان تهران یا نووتل، یکی دیگر از هتل‌ های زیرمجموعه گروه آکور بود اما درحال‌حاضر، فعالیت خودش را به‌صورت مستقل ادامه می‌دهد. ساختمان این هتل مدرن و زیبا، در 11 طبقه ساخته شده و 296 اتاق دار که می‌توانند امکان اقامت از چندساعت تا چندروز را برای شما فراهم کنند.

موقعیت قرارگیری این هتل هم دقیقا در ضلع جنوبی فرودگاه و روبه‌روی ترمینال 1 فرودگاه امام خمینی است و برای رسیدن به آن، فقط کافی است که از یک پل عابرپیاده، عبور کنید.

با اقامت در این هتل، خدمات و امکاناتی مثل؛ آسانسور، لابی، نمازخانه، فتوکپی، فکس، پرینتر، زنگ هشدار، کافی‌شاپ، تاکسی‌سرویس، اتاق چمدان، اتاق سیگار، کافی‌نت، فضای سبز، پارک کودک، سالن ورزشی، آرایشگاه، خدمات باربری، سونا و جکوزی، خودپرداز و خدمات خانه‌داری در اختیارتان قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

هتل‌های فرودگاهی تهران

رزرو ساعتی هتل‌ فرودگاهی

یکی از مهم‌ترین مزیت‌ های هتل‌ های فرودگاهی این است که به مسافران اجازه می‌دهد تا فقط برای چندساعت، از خدمات این هتل استفاده کنند. به‌عبارت دیگر، اگر فاصله بین دو پرواز شما زیاد باشد می‌توانید این چندساعت را در هتل‌های فرودگاهی بگذرانید و با خیال راحت استراحت کنید.

البته باید این نکته را هم بدانید که اگر هتل‌های فرودگاهی را برای چندساعت رزرو کنید، خدماتی مثل صبحانه یا هرگونه خدمات خانه‌داری، در اختیارتان قرار نمی‌گیرد.

مزایای اقامت در هتل فرودگاهی

اگرچه که هتل‌ های فرودگاهی، خیلی مورد استقبال گردشگران قرار نمی‌گیرند. اما با این‌حال، باز هم مشتریان خاص خودشان را دارند.

از جمله مشتریان و مهمانان این هتل‌ها، می‌توان به افرادی اشاره کرده که شرایط خاصی برای سفر دارند، یا افرادی که برای مأموریت کاری سفر کرده‌اند. همچنین، افرادی که دلشان نمی‌خواهد چندساعت روی صندلی‌های فرودگاه بنشینند و ترجیح می‌دهند که در یک محیط مناسب، استراحت کنند هم از مهمانان این‌دسته از هتل‌ها به‌شمار می‌آیند.

اقامت کوتاه‌مدت در این هتل‌ها، امتیازات و مزایای بیشتری را هم برای گردشگران به ارمغان می‌آورد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

هتل فرودگاهی موقعیت مکانی خوبی دارد

فرض کنید در شرایطی قرارگرفته‌اید که به شما می‌گویند پرواز شما با 8 ساعت تاخیر انجام خواهد شد. یا اینکه قرار است پرواز اتصالی شما، صبح روز بعد انجام شود. در چنین وضعیتی، آیا ترجیح‌ می‌دهید تمام این ساعت‌ها را روی صندلی‌های فرودگاه بنشینید؟

اگر پاسخ شما به این سوال مثبت است، مشکل خاصی وجود ندارد. اما اگر از آن‌دسته افرادی هستید که دلشان می‌خواهد این چندساعت انتظار را در یک فضای آرام و شخصی بگذرانند و با خیال راحت استفاده کنند، ممکن است دچار یک شک یا تردید شوید. تردید نسبت به این‌که اگر از فرودگاه خارج شوید، می‌توانید خودتان را به پرواز بعدی برسانید یا نه.

اما هتل‌های فرودگاهی برای این در نزدیکی فرودگاه ساخته می‌شوند که نگرانی مسافران را برای رسیدن به پرواز بعدی برطرف کنند. بنابراین، می‌توانیم بگوییم که موقعیت مکانی، یکی از مهم‌ترین و بهترین مزایای هتل‌های فرودگاهی به‌شمار می‌آید.

هتل فرودگاهی همه نیازهای شما را برآورده می‌کند

ممکن است شما هم دچار این تصور باشید که هتل‌های فرودگاهی، امکانات خاصی ندارند و نمی‌توانند گزینه خوبی برای اقامت و استراحت باشند. اما احتمالا تعجب می‌کنید اگر بدانید که هتل‌های فرودگاهی، امکانات و خدمات رفاهی زیادی را برای مهمانان خود فراهم کرده‌اند.

از جمله این امکانات، می‌توانیم به خدمات ماساژ، سالن زیبایی، مرکز تناسب اندام، اتاق جلسات، اتاق کنفرانس، مرکز خرید، رستوران، کافی‌شاپ و… اشاره کنیم. پس این‌که قرار است شما فقط چندساعت یا یک ‌شبانه‌روز در این هتل بمانید، به این معنا نیست که از امکانات و خدمات رفاهی، محروم خواهید شد.

لازم نیست وقتتان را در ترافیک بگذرانید

فرض کنید که پرواز شما قرار است صبح زود، از فرودگاه خارج شده و شما باید تا قبل از آن، خودتان را به فرودگاه برسانید. یکی از این دلایل که اصلا هم در کنترل شما نیست، مسئله ترافیک در شهرهای بزرگ کشور است.

بنابراین، ممکن است شما دقیقه در لحظات آخر به فرودگاه برسید و وقت برای انجام هیچ‌کار دیگری نداشته‌باشید. یا حتی در بدترین حالت، پروازتان را از دست بدهید.

اما رزرو اتاق در هتل‌های فرودگاهی، این نگرانی شما را برطرف می‌کند و اجازه می‌دهد که با خیال راحت استراحت کنید. و رأس ساعت موردنظر، در فرودگاه حضور داشته باشید. نکته دیگر این است که تمام هتل‌های فرودگاهی، سیستم ترانسفر رایگان به فرودگاه هم دارند و از این بابت هم نگرانی برایتان وجود نخواهد داشت.

در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود

حتما می‌دانید که تاکسی‌های فرودگاه چه‌قدر کرایه‌های سنگینی از مسافران دریافت می‌کنند. پس اولین‌جایی که هتل‌های فرودگاهی باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می‌شوند، همین است که دیگر لازم نیست کرایه تاکسی پرداخت کنید و می‌توانید با استفاده از سیستم ترانسفر رایگان این هتل‌ها، خودتان را به فرودگاه برسانید.

دومین جایی که هتل‌های فرودگاهی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به شما کمک می‌کنند، این است که هزینه اقامت در این هتل‌ها کمتر از هتل‌های سطح شهر است. چراکه هتل‌های فرودگاهی در رقابت با هتل‌های شهری قیمت‌های پایین‌تری را درنظر گرفته‌اند تا توجه مسافران را به خود جلب کنند.

نکته بعدی که درباره هزینه‌ هتل‌های فرودگاهی باید بدانید، این است که برخلاف همه هتل‌های شهری، هزینه اقامت در هتل‌های فرودگاهی به‌صورت ساعتی محاسبه می‌شود نه به‌صورت روزانه یا شبانه. بنابراین اصلا نگران هزینه‌های اقامت در هتل‌های فرودگاهی نباشید.

هتل‌های فرودگاهی تهران

اقامت در هتل فرودگاهی، منطقی است؟

اقامت در هتل‌ های فرودگاهی ، انتظار در سالن‌های فرودگاه یا مراجعه به تل‌های سطح شهر، همه اقداماتی است که شما می‌توانید باتوجه به شرایط سفر و همچنین شرایط خودتان، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما ما در این بخش، قرار است موضوع اقامت چندساعته در هتل‌های فرودگاهی را از نظر منطقی، بررسی کنیم.

  • در حالت طبیعی، شما باید حداقل سه ساعت قبل از پرواز خارجی، در فرودگاه حضور داشته‌باشید. چراکه بررسی‌های امنیتی و کارهای دیگری که باید انجام دهید، زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد. بنابراین در چنین شرایطی، اقامت در هتل‌های فرودگاهی، گزینه منطقی‌تری به‌نظر می‌رسد.
  • اگر فکر می‌کنید انتظار چندساعته در سالن‌ یا نشستن روی صندلی‌های آهنی فرودگاه، ممکن است شما را خسته کند. بهترین پیشنهاد این است که چندساعت در هتل‌های فرودگاهی اقامت کنید. تا زمان پروازتان برسد.
  • اگر فرزند کوچکتان هم در این سفر همراه شما است، خوابیدن روی صندلی‌های فرودگاه، اصلا کار عاقلانه‌ای به‌نظر نمی‌رسد. پس بهترین کار این است که در هتل‌های فرودگاهی یک اتاق رزرو کرده و با خیال را حت، استراحت کنید. ضمن این‌که می‌توانید یک دوش آب گرم هم بگیرید.
  • اگر سایل گران و قیمتی را با خود به سفر برده‌اید و با این‌حال، تصمیم دارید که روی صندلی‌های فرودگاه استراحت کنید، باید بگوییم که هیچکس نمی‌تواند امنیت وسایل شما را تضمین کند. پس باز هم بهترین راهکار، این است که یک اتاق در هتل‌های فرودگاه رزرو کرده و زیر یک سقف مطمئن، امنیت وسایلتان را تأمین کنید.

و در پایان

توصیه می‌کنیم اگر می‌خواهید چندروز در یک شهر اقامت داشته‌ باشید، احتمالا هتل‌ های شهری، گزینه بهتری برایتان خواهد بود. چراکه با مراکز تفریحی و جاهای دیدنی شهر مقصد نزدیک‌تر هستید و همچنین سروصدای پرواز یا فرود هواپیما هم شما را آزار نخواهد داد.

اما اگر می‌خواهید فقط برای چندساعت، در یک محیط آرام و خوب استراحت کرده و خودتان را برای پرواز بعدی آماده کنید، هتل‌های فرودگاهی می‌توانند بهترین گزینه برای شما باشند.



 الی گشت    

                تور کیش